Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skogsfuglens rike?

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som vet var man kan hitta den norska filmen om skogsfågeljakt, tror den heter Skogsfuglens rike eller något sådan.

Har för mig att det skall vara rätt så mycket toppjakt i den och jag börjar få kraftig abstinens...

Edit:

Insåg att denna kanske hellre bör ligga under köpes?

Publicerat

Vår firma har sålt och distribuerat den filmen.

Tyvärr har vi slut nu.

Vet ej när det kommer in nya.

Publicerat
  • Författare

Jo, har för mig att jag var i kontakt med dig förra året men det blev aldrig av att jag skickade dig några pengar och det ångrar jag bitter nu...  :(

Publicerat

är det någon som vet vart dom jagar i filmen.

Publicerat

Jag har inte sett filmen men vet var dom är någonstans. Nämligen på mina gamla favoritmarker som numera är så gott som omöjliga att besöka om man inte trivs med att jaga i en Norsk koloni..

Norska tältläger och jägare överallt, mycket tack vare filmjäveln! >:( >:( >:(

..och jag tänker INTE berätta var det är eftersom det då blir ännu mer överbefolkat!

Publicerat
Jag har inte sett filmen men vet var dom är någonstans. Nämligen på mina gamla favoritmarker som numera är så gott som omöjliga att besöka om man inte trivs med att jaga i en Norsk koloni..

..och jag tänker INTE berätta var det är eftersom det då blir ännu mer överbefolkat!

För att citera Tony Rickardsson - Men ja, jag är inteee bitter............ ;D ;D ;D ;D

Publicerat

ha ha jag förstår dig. är det i norge kan du avslöja så mycket.

Publicerat
ha ha jag förstår dig. är det i norge kan du avslöja så mycket.

Nej det är i Sverige.

Publicerat

jasså det trodde jag inte synd att det är så  mycket folk där hoppas inte stammen blir skadad. när man toppjagar vill man inte ens se andra jägare

Publicerat

Dom jagar med stående hund för det mesta ca 40% av filmen, sen ca 30% med träskällare och resterande toppjakt i ca 30%, väldigt bra film med känsla.

Men nämner dom inte att dom jagar i "finnskogarna", eller nått i stil med det? Det ligger väl på andra sidan gränsen vid värmland.?

Publicerat
Dom jagar med stående hund för det mesta ca 40% av filmen, sen ca 30% med träskällare och resterande toppjakt i ca 30%, väldigt bra film med känsla.

Men nämner dom inte att dom jagar i "finnskogarna", eller nått i stil med det? Det ligger väl på andra sidan gränsen vid värmland.?

Tror dom jagar på många olika ställen i Sverige. Kanske i Norge också.

Publicerat

Förstår dig rödingfiskarn :'(

Publicerat

T.S, har du den filmen? Ska vi kolla nån dag?  ;D

Publicerat

Egentligen ska man väl inte säga nåt ont om deras filmande. Jaktfilmer finns det så få av och det är ju trevligt att det kommer fler, och någonstans måste dom ju hålla till och filma!

Det är tydligen trevliga grabbar också, en bekant till mig har "filmmarkerna" som hemmamarker sedan säkert 50 år tillbaks och har lärt känna dom här norskarna dom sista åren. Han gillar dom. Vad som är lite synd är att dom tydligen inte kan vara tysta om var dom håller till och därför har det varit total invasion där!

Var dit för några veckor sedan men vände utan att kliva ur bilen. Längs med vägen låg den hittills värsta norskcampen jag sett! Tror det var 5 stora "Basecamptält" Ett treben av grov björk där det hängde mängder med fågel, demonstrativt placerat 2 meter från skogsbilvägen samt ett antal STORA Suvbilar. >:(

Publicerat
  • Författare

Lars:

Jag tackar för länken, filmen är beställd och bör dyka upp i min brevlåda på måndag.

350 svenska riksdaler kostar kalaset inkl frakt men det kan det ju vara värt om det botar den värsta abstinensen i någon månad till...

I månadsskiftet november/december skall det förhoppningsvis ha kommit tillräckligt med snö för att man ska kunna börja jaga så smått.

Publicerat

Jonti, har filmen hemma. Kolla imorn?

Rödingfiskarn har total förståelse för dig. Inte kul när det blir invasion, klart att man inte ska kräva att man ska vara helt ensam på markerna, men det finns ju helt klart gränser, det finns ju t.o.m folk som håller på och "prejar" och springer före. Inte kul.

Och det där med hur dom hänger fåglar, fy f"n.

Måste tillägga att dom inte använder allför bra hundar i filmen, och då tänkte jag mest på dom stående. Men skyttarna är inte dåliga måste jag säga.

Publicerat

Det är film då klipper man till det så att bar dom lyckade skotten kommer med så där för verkar skyttarna gryma ;)

Sen måste jag säga att kulskyttet under trädskällare och toppjakten verkar det som att man skjuter utan att ta ordentligt stöd inte jaga då jag så ::)

Publicerat

Har nyss kollat filmen med T.S och visst är den sevärd, även om man kan ifrågasätta endel detaljer då. Men det hände mycket och handlade inte om en massa ointressant dynga som många filmer gör, utan mer om ren å skär jakt med mycket skottillfällen.

Tummen upp!  :)

Publicerat

det är den bästa filmen om skogsfågeljakt jag har sett. skulle gärna villja ha tips på andra filmer i samma klass.

Publicerat
det är den bästa filmen om skogsfågeljakt jag har sett. skulle gärna villja ha tips på andra filmer i samma klass.

dianas stigar jakt me träskällare är en bra film

Publicerat

jag håller med dig den är bra.

• 1 month later...
Publicerat

Filmen beställd från Norge, beräknas komma i slutet av veckan.

Lääängtar... :D

Publicerat
  • Författare

Du blir knappast besviken.

Jag vet inte hur många gånger jag har sett den redan, min sambo dumförklarar mig men det skiter jag ärligt talat i!

Vaddå, hon klarar ju tydligen av att titta på Idol varje fredag...

Publicerat

;D Känner igen de där  ;D