Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny plugg

Featured Replies

Publicerat

Tjena, har skjutit slut all plugg som duger på fågel som fanns hemma.

Nu undrar jag vad för us jag ska köpa o gram o hela kitten för kråkfågel o duvor :) vill helst ha nån ammo som funkar bra på alla tre så man slipper ja olika.

Är inne lite på rio basic 30 tror ni de e ett bra val?

Publicerat

jag köpte på mig 1000st rio basic 30 och dom är kanon i min bössa, duvorna dog övertygande också. 

Publicerat
  • Författare

jag köpte på mig 1000st rio basic 30 och dom är kanon i min bössa, duvorna dog övertygande också.

Har du kört dom på kråkor?
Publicerat

Tyvärr inte, bara duva.

Publicerat
  • Författare

Ah okej :) nån mer som har erfarenhet av denna ammon elle nån annan?

Publicerat

Bra val, där är riktigt bra klipp i dom. Har provat dom på allehanda fåglar och är riktigt nöjd. Dessutom finns dom till bra pris..

Publicerat

1.99st på Kjells vapen vid 1000st

Publicerat

Använder också dem, Både i us5 och us7. US7 är bättre i min bössa!

Publicerat
  • Författare

Då verkar det som om de blir dom :) men vilken us fungerar bäst på kråkfågel?

Fasen att kjells vapen ligger så långt bort :(

Publicerat

Us 6-7, iom att Rio sälj i5,6, 7 :or bör kunna be om att få köpa lite blandat, sjuorna är trevliga för korta håll, rabbisar och kajor. Christian

Publicerat

Jag röstar på 7orna!!!

Publicerat
  • Författare

Tror ja kör på en blandning :) för dom kostar ju samma så de bör inte va några problem :) för på vår bästa kråkmark kommer kråkorna först på morronen = 6 or. Senare kommer kajorna o duvorna = 7 or :)

Publicerat

Nsi har någon plugg som används flitigt på banorna. De finns i us7 28gram vilket jag skulle råda att prova. Vet inte exakt vad de kan kosta men 1.80kr per plugg TROR jag om man köper minst 1000st. Ser att du bor i gbg. Då kan du inhandla dessa hos JG Jakt i sävedalen. Tror det är en silverfärgad låda med rosa/lila text.

Publicerat

Nsi har någon plugg som används flitigt på banorna. De finns i us7 28gram vilket jag skulle råda att prova. Vet inte exakt vad de kan kosta

Förmodar att du tänker på NSI Quattro. Jag köper vanligtvis 250 åt gången, 2kr/st då för 24 grams, kan tänka mig att de kommer ner på 1:80 i storpack. Bra fart i dem.

Publicerat

Rio pluggen är.. skulle nog drista mej till att säga det bästa du kan få tag på för dessa pengar. Kör på us 6, duger till allt nästan. Enda gången jag hellre kör us 5 är när det står trut på menyn. 

Har du bra håll på fåglarna dvs lyckas lura dem så kan dessa NSI vara intressanta, vilken som helst trapplugg av lite bättre snitt löser uppgiften. Sköt en hel radda kråkor i fredags morse med Whitegold blytrap tex. Lär mula en knippe trut med dem i morgon med.

Hittar du tex whitegold stål us 6 28 gram så har du en jävligt potent fågelpuppa där inom rimliga håll.

Publicerat

Har handlat idag vart Gambore. Då Rio var slut.

S.

Publicerat
  • Författare

Rio pluggen är.. skulle nog drista mej till att säga det bästa du kan få tag på för dessa pengar. Kör på us 6, duger till allt nästan. Enda gången jag hellre kör us 5 är när det står trut på menyn.

Har du bra håll på fåglarna dvs lyckas lura dem så kan dessa NSI vara intressanta, vilken som helst trapplugg av lite bättre snitt löser uppgiften. Sköt en hel radda kråkor i fredags morse med Whitegold blytrap tex. Lär mula en knippe trut med dem i morgon med.

Hittar du tex whitegold stål us 6 28 gram så har du en jävligt potent fågelpuppa där inom rimliga håll.

De känns ju bra att höra :D
Publicerat

Vilka gamebore blev det?

Publicerat

Clear Pigeon. Fick ner priset bra så vart nästan samma pris som Rio som var tänkt.

Då dem var slut.

Dom måste ha sätt fel när jag ringde till dem!?

Skitsamma blir kul med någe obprövat.

S.

Publicerat

Tror det var dessa som Mike höjde till skyarna i dag..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Just det hur många plugg köpte du till oss andra, sanslöst bra pris.. Christian

Publicerat

Verkar som det fortfarande finns en geografisk skillnad kring lättheten att få tag på trevliga hagelpatroner. Är skåne fortfarande bäst när det gäller urvalet?

Publicerat

Avseende det geografiska så finns det trassel  :verymad:

Har en batch påväg in, gratis  :biggrin: , och snubben som skulle hämta var påväg till Uppsala. Ringde för att kolla vad som fanns och vad jag hade att välja på... Enda som fanns var Rio Top Game dvs 36 gr puppor! Bajs!! Testat dem, Wallemannen köpte 1k för några år sen.. avgjort obehagligt om man ska skjuta mycke. Inga 32 eller 30 grammare.. fuck! Tror det är dags för Staffan i Uppsala att överväga Gamebore eller annan bra puppa med bättre leveranssäkerhet, kan inte vara bra för firman att folk söker sig till andra butiker för att köpa plugg.

Hoppas nu idioten INTE gör som för några år sen, kom hit med flera jävla kartonger med Royal Crown  :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Nu ska jag iväg o köpa plugg.

Fick redan på att vi inte ska skjuta me bly... Så då sket de sig att köpa basic game.. Idag kör vi med 24g rio blue steel 7or som funkat jävligt bra på duvor o kajor :) även nån kråka har fallit för den. Plus 2 gäss imorse ;);) men för gås e 4or bättre...

Tror ni man vågar satsa på blue steel 28g 6or? :)

Publicerat

Till? Änder? Satsa på grövre us 4-5.