Publicerat Augusti 30, 201411 yr Författare Vi ringde och talade om att polisen är informerad och att bollen låg hos honom. Då sa han att den kunde hämtas. Mycket tråkigt men nu är det löst. Glöm inte att ha papper på era vapenaffärer. Utan köpehandlingen här hade polisen inte tagit i det.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Haha! Det brukar hjälpa med att bara nämna polisen ibland. Visst är det tråkigt när man behöver hota med polis för att säljaren ska lämna ifrån sig vapnet. Det är det enda som hjälper att ha kvitto med köpesumman på o underskrivet.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Författare Ja tyvärr! Jag hoppas det får honom att tänka några varv extra i framtiden.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Vapnet blev hämtat idag! Wow! Det förvånar mej faktiskt.. När jag började läsa denna tråd så tänkte jag att rätt väg att gå är via kronofogden, polisen ska inte blanda sig i tvister. Skulle tro att din smala lycka i detta fallet är att just var ett vapen, de agerade enbart på grund av att säljaren förfogade över vapen som denne bevisligen inte hade licens för. Hade det varit ett kikarsikte så hade du fått gå via fogden. Vi ringde och talade om att polisen är informerad och att bollen låg hos honom. Då sa han att den kunde hämtas. Mycket tråkigt men nu är det löst. Glöm inte att ha papper på era vapenaffärer. Utan köpehandlingen här hade polisen inte tagit i det. Har du fått vapnet då? Säljaren kan ju ha fått för sig att göra åverkan på det.. personen verkar ju inte helt klar i knoppen. Var detta ett rent köp förövrigt? Ingen risk att säljaren fått ngt i inbyte och hävdar att prylen inte motsvarar angivet värde typ. Det känns som det borde ligga ngt mer här, har svårt att se att säljaren bara kan vara genuint felgängad.. Fast det kan givetvis vara så!
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Författare Det är en vän som köpt vapnet, tror också att vi fick framgång i det hela just för att det gäller ett vapen. Vapnet är i hans skåp nu och verkar vara i det skicket som den var i från början. Det gäller ett renköp men jag tror att säljaren kommit på att han sålde det för billigt.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Ok.. Det är ju en bister insikt men har man accepterat så är det bara att gilla läget.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Ja tyvärr! Jag hoppas det får honom att tänka några varv extra i framtiden. Ja, han lär nog tänka både en o 2 gånger i framtiden om han ska sälja/köpa något mer vapen.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Det är en vän som köpt vapnet, tror också att vi fick framgång i det hela just för att det gäller ett vapen. Vapnet är i hans skåp nu och verkar vara i det skicket som den var i från början. Det gäller ett renköp men jag tror att säljaren kommit på att han sålde det för billigt. Jaja, han får ju skylla sig själv då.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Att folk ibland kan få det svårt ekonomiskt är alltid tråkigt. Då finns alltid möjligheten att gå ner i pris för att få betalt direkt. Att sedan ändra sig och kräva mer trots att affären är uppgjord är riktigt dåligt och jag kan tycka att det visar ett omdömme hos säljaren som ej är förenligt med vapenägande. Glädjande att det löste sig för er.