Publicerat September 5, 201411 yr Mer blod ut o snabbare död anser jag. Första älgen jag sköt med min 416 rem mag efter det jag köpte den var att följa ett spår på ca 150 m efter den. Kula woodis 400 gr. Skottavstånd ca 50 m. Woodis gick igenom bägge sidorna av kroppen men stannade på insidan av skinnet på andra sidan. Det blev a-frame 350 gr därefter o därefter gick dom inte mer än 5 m. Skottavstånd ca 50 m. Bägge skotten placerade precis bakom bogen. Skjut i puckeln så lägger dem sig även med 308 [emoji9]
Publicerat September 6, 201411 yr Tja, men då ska man helst träffa ryggraden också. Jag har sett skott i puckeln utan att dom har fallit.
Publicerat September 6, 201411 yr Tja, men då ska man helst träffa ryggraden också. Jag har sett skott i puckeln utan att dom har fallit. Jo, finns alltid undantag. Skjuter aldrig första i puckeln, brukar bli andra skottet om dem inte lagt sig inom en viss tid efter första.