Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny hundförarjacka. Tips och råd!

Featured Replies

Publicerat

Tjena!

Min pinewood bavaria jacka har nu gett upp efter 1,5 säsong :'(

Trivts bra med den men hållbarheten vart väl sådär!

Tänkte därför investera i en ny jacka och vill ha tips och råd!

Har väl inga egentliga krav, men vill ha en hyfsat tyst, hyfsat tunn jacka som är bekväm att traska runt i planteringar med, hyfsat vattenavstötande är också ett plus. Lite synlig färg är väl inte fel heller, men har orangea byxor så..

Vill kunna ha med följande saker:

Garmin handenhet

Radio

Ev handskar om jag ej har dem på mig ;)

Ammo osv har jag i mina Swedteam protection byxor..

De jag tittat på är pinewood red deer, woodline frontline wb.

Tar gärna tips av er som har något ni är nöjda med! :)

  • Svar 73
  • Visningar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Satsa på väst att ha prylar i Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under. mvh/Urban

  • Har kört Härkilas Kalmar jacka nu i en säsong! Riktigt nöjd med den måste jag säga! Även den är vändbar så man kan anpassa den efter jaktform och situation Står emot vatten mycket bra, riktigt skönt

  • Per Gustafsson
    Per Gustafsson

    Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare. I övrigt en jävligt skön jacka

Posted Images

Publicerat

http://www.chevalier.se/product/tornado-reversible Denna har jag haft i 2 år o är riktigt nöjd :)

Funkar ju inte om det regnar för jävligt men lite regn går bra.

http://www.chevalier.se/product/tornado-high-vis-reversible denna har jag köpt iår o det är egentligen samma men "HighVis"

De har en smidig ryggficka där jag lägger koppel, viltdragare o ibland handskar osv.

Finns även en mer regntålig version av båda jackorna. Men de är väll en del dyrare skulle jag tro.

Publicerat

Beställde från engelsson deras Blaze jacka idag. Ska vara för rörlig jakt får se hur den funkar?

Innan har jag haft Härkila och Chevalier en säsong vardera. Så nu blir de kvantitet istället!

S.

Publicerat
  • Författare

http://www.chevalier.se/product/tornado-reversible Denna har jag haft i 2 år o är riktigt nöjd :)

Funkar ju inte om det regnar för jävligt men lite regn går bra.

http://www.chevalier.se/product/tornado-high-vis-reversible denna har jag köpt iår o det är egentligen samma men "HighVis"

De har en smidig ryggficka där jag lägger koppel, viltdragare o ibland handskar osv.

Finns även en mer regntålig version av båda jackorna. Men de är väll en del dyrare skulle jag tro.

Ser smidig ut! Känns som att hi-viz+ helorangea byxor kan bli för mycket?

Å andra sidan är väl synlighet högaktuellt iochmed killen som blev skjuten..

Publicerat
  • Författare

Beställde från engelsson deras Blaze jacka idag. Ska vara för rörlig jakt får se hur den funkar?

Innan har jag haft Härkila och Chevalier en säsong vardera. Så nu blir de kvantitet istället!

S.

Berätta hur den verkar när du fått hem den!:-)

Publicerat

Ser smidig ut! Känns som att hi-viz+ helorangea byxor kan bli för mycket?

Å andra sidan är väl synlighet högaktuellt iochmed killen som blev skjuten..

De är ju vändbara så går att anpassa till rådande förhållanden :)

Dragkedjan på HiVis versionen är dock orange på båda sidor.

Publicerat

Ska bli!

 

S.

Publicerat
  • Författare

De är ju vändbara så går att anpassa till rådande förhållanden :)

Dragkedjan på HiVis versionen är dock orange på båda sidor.

Det är klart! Den andra har ju iofs också orangefärg :-)

Publicerat

Har kört Härkilas Kalmar jacka nu i en säsong! Riktigt nöjd med den måste jag säga! Även den är vändbar så man kan anpassa den efter jaktform och situation :) Står emot vatten mycket bra, riktigt skönt att slippa västen när man går i såtarna!

Publicerat
  • Författare

Har kört Härkilas Kalmar jacka nu i en säsong! Riktigt nöjd med den måste jag säga! Även den är vändbar så man kan anpassa den efter jaktform och situation :) Står emot vatten mycket bra, riktigt skönt att slippa västen när man går i såtarna!

Okej! :P

Publicerat
  • Författare

Den såg ju riktigt najs ut!

eller hur!
Publicerat

Den såg ju riktigt najs ut!

Jag har den röda varianten. Den är skön men är ganska tät så man blir svett fort. E väl som me de flesta membran i lägre prisklass...

M

Publicerat

Jag har den röda varianten. Den är skön men är ganska tät så man blir svett fort. E väl som me de flesta membran i lägre prisklass...

M

Sant..
Publicerat
  • Författare

Jag har den röda varianten. Den är skön men är ganska tät så man blir svett fort. E väl som me de flesta membran i lägre prisklass...

M

Inget bra alternativ då alltså? Brukar bara ha underställströja under..
Publicerat

Inget bra alternativ då alltså? Brukar bara ha underställströja under..

Tveksamt. Jag har min som passjacka/fritidsjacka under höst/vinter å den e tät så man bygger mycket kondens. Jag skulle nog tvekat om jag skulle gått me hund själv.

/M

Publicerat
  • Författare

Tveksamt. Jag har min som passjacka/fritidsjacka under höst/vinter å den e tät så man bygger mycket kondens. Jag skulle nog tvekat om jag skulle gått me hund själv.

/M

Ok! Tack!! :)
Publicerat

Ja tycker att ja blir svett även utan membranjackor, blir ju så när man går [emoji12]

Publicerat
  • Författare

Ja tycker att ja blir svett även utan membranjackor, blir ju så när man går [emoji12]

Ja de räcker me skjorta så blir man genomsvett om solen ligger framme ;)
Publicerat

Ja de räcker me skjorta så blir man genomsvett om solen ligger framme ;)

Sant!
Publicerat

Ja tycker att ja blir svett även utan membranjackor, blir ju så när man går [emoji12]

De få gånger per år jag går med hund själv så är det en stövare på harslag. Lite lagom svettigt ;) kanske mest i arslet :D

/M

Publicerat

De få gånger per år jag går med hund själv så är det en stövare. Lite lagom svettigt ;)

/M

Du menar grilla korv å dricka kaffe? [emoji13]
Publicerat

Hej !

 

Denna ska jag åka och kolla på idag. Ha bara hört bra om denna jacka .

Visseligen är det en Pinewood jacka så du kanske inte vill ha en till från dom , men jag vill bara tipsa dig

http://www.pnjakt.se/art/jacka-pinewood-michigan.php  vändbar jacka med en stor ryggficka.

 

//Andreas

Publicerat
  • Författare

Hej !

Denna ska jag åka och kolla på idag. Ha bara hört bra om denna jacka .

Visseligen är det en Pinewood jacka så du kanske inte vill ha en till från dom , men jag vill bara tipsa dig

http://www.pnjakt.se/art/jacka-pinewood-michigan.php vändbar jacka med en stor ryggficka.

//Andreas

Har inget emot pinewood alls. Dendär bavarian hade jag varje kall dag i 2 , 5 säsonger så den fick verkligen bekänna färg :D har andra pinewoodställ jag är nöjd med också!

Så hör av dig ang hur den verkar!! :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.