Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny hundförarjacka. Tips och råd!

Featured Replies

Publicerat

Den vill vi veta mer om.

Har funderat på en tunn cykeljacka med Gore-tex.

Är i Norge, hemma i morgon och tar en bild på den

Det är inget Gore Tex utan tunnt "tätt" tyg.

J

• Svar 73
  • Visningar 13,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Satsa på väst att ha prylar i Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under. mvh/Urban

• Har kört Härkilas Kalmar jacka nu i en säsong! Riktigt nöjd med den måste jag säga! Även den är vändbar så man kan anpassa den efter jaktform och situation Står emot vatten mycket bra, riktigt skönt

• Per Gustafsson
    Per Gustafsson

Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare. I övrigt en jävligt skön jacka

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Då var min jacka hemma från engelsson.

Bra reflexer. Bra fickor. Bra ventilation under armar.

Tog en t-shirt och tog jackan och sprang med hunden.

Rätt ok inte värre än Kalmarjackan jag hade förra säsongen. Man får inte mer för 750:-

Hållbar? Tror inte de men visar sig?

S.

Är den tunn o bra eller?:-)

Hur upplevde du kalmarjackan föresten?

/Gustaf

Publicerat

Ganska tät och varm. Reflexerna var skit!

Bra ventilation under armerna. Tror den blir bra med en undeställ tröja i vinter.

Kalmar jackan var skön. Men sömmar under armarna gick och likaså dragkedjan.

S

Publicerat
  • Författare

Ganska tät och varm. Reflexerna var skit!

Bra ventilation under armerna. Tror den blir bra med en undeställ tröja i vinter.

Kalmar jackan var skön. Men sömmar under armarna gick och likaså dragkedjan.

S

Ok! Vad var kass med reflexerna?

Publicerat

Syntes riktigt dåligt. Vart besviken.

S

Publicerat
  • Författare

Syntes riktigt dåligt. Vart besviken.

S

Trist:/ lite på grund av dem jackan är intressant ju..

Publicerat

Den har jag varit sugen på!

S.

Publicerat
Har haft den i 4-5 år, min är lite kort i ärmarna, lite skumma axel flärpar .. Typ "Black Cobra" i karate kid;)

bra och tålig jacka, många fickor, tåligt tyg, bra synbarhet ibåde Dag och Natt.

Inget Gore tex.

Varm....

Deras skydds byxor använder jag mest.

J

Publicerat

Lite bilder på cyckeljackan ( använder Neverlost väst ovanpå, 100% polyester )

post-3638-14106806838622_thumb.jpg

Och Pfanner

post-3638-14106807135047_thumb.jpg

post-3638-14106807295777_thumb.jpg

post-3638-14106807407834_thumb.jpg

J

Publicerat
  • Författare

Har haft den i 4-5 år, min är lite kort i ärmarna, lite skumma axel flärpar .. Typ "Black Cobra" i karate kid;)

bra och tålig jacka, många fickor, tåligt tyg, bra synbarhet ibåde Dag och Natt.

Inget Gore tex.

Varm....

Deras skydds byxor använder jag mest.

J

Skulle du rekommendera den eller är den för varm tycker du?

Haha har hört många kommentarer om dedär snygga flärparna ;)

Jag har swedteams skyddsbyxor. Velade mellan deras och pfanners. Enda negativa med swedteams är att de är rätt jävla täta o varma:)

Publicerat

jag gillar att ha en tunn jacka och väst utanpå, när det är paus så är det bara att ta av västen med allt vad det är på. ( fördelen och nackdelen med Neverlost västen är möjligheten att lassa på diverse väskor och saker i molle systemet..)

pfanner jackan har jag framförallt om det är mörkt, riktigt bra reflexer på, så om jag rekommenderar eller inte..... OM du gillar att ha en lite tjockare jacka så tycker jag att du skall prova den;)

köpte mina Pfanner byxor för 2 år sedan och dom är också varma, men jag ser färgen också som en fördel:)

J.

Publicerat

En jag inte rekommenderar är tyska Wild und hund/EVGs jacka, stel, märkligt designad i formen men riktigt bra detaljer som dock inte vägde upp.

Publicerat
  • Författare

Inga fler synpunkter?

Kommit fram till att jackan inte behöver vara supertunn, men att det är en fördel om den kan användas även vid 10-15+ i allra värsta fall.

Är det bara woodlines jacka som passar in helt och hållet eller finns det andra? Hjälp! ;)

Publicerat
  • Författare

Satsa på väst att ha prylar i

Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under.

mvh/Urban

Skönt med bra jacka oavsett så man slipper bli dyngblöt dock.. Då behöver man ioförsig inte ha lika höga krav! Om man ska ha väst över alltså :-)
Publicerat
  • Författare

.

Publicerat

Har du en jacka där du inte blir dyngvlöt när det regnar, blir du ist dyngblöt när det inte regnar.....;)

Har testat det mesta, men väst är oslagbart. Sen växlar jag mellan 5-6olika jackor/tröjor under, beroende på väder.

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Har du en jacka där du inte blir dyngvlöt när det regnar, blir du ist dyngblöt när det inte regnar.....;)

Har testat det mesta, men väst är oslagbart. Sen växlar jag mellan 5-6olika jackor/tröjor under, beroende på väder.

mvh/Urban

Haha det är nog sant ;)

Då ska man ju bara välja väst isånafall.. Hehe.. Lättare sagt än gjort det också:)

Publicerat

Kör själv med pinewood. Tillräckligt med fickor för att jag ska hitta "borttappade" prylar vid tvätt.:D

Kanske haft extrem tur, men den går in på 4de säsongen nu. Inte mycket i klädväg som hänger med så länge för mig!;)

mvh/Urban

Publicerat

Kör själv med Neverlost väst..

Fördelen med den är att jag kan sätta på eller ta bort "väskor/fickor, drag lina, kniv, gryt revolver etc beroende på vad för jakt som står på menyn. ( gillar Molle systemet;))

En sak jag gillar också med den är att sidorna sitter ihop med kardborrband så beroende på vad jag har under västen så kan man reglera storleken.

Nackdelen ( förutom priset) är just möjligheten att hänga på saker... Den blir lite tyngre än en "vanlig" hundförarväst....

J

• 2 weeks later...
Publicerat

Har använt mig utav engelssons blaze i 2 säsonger nu och än har den inte gett vika trots många besök i granplanteringar och slånbuskage. Dom har uppdaterat den som nu säljs med andra detaljer men misstänker att det endast blivit bättre!

Beställde dock en sån här http://www.forndalens.se/sv/produkter/klader/klader/seeland/eton-jaktstall.html häromdan då jag uteslutande använder pinewoods väst. Dock ville jag ha en ny jacka bara för att ;)