Publicerat September 12, 201411 yr Den vill vi veta mer om. Har funderat på en tunn cykeljacka med Gore-tex. Är i Norge, hemma i morgon och tar en bild på denDet är inget Gore Tex utan tunnt "tätt" tyg. J
Publicerat September 12, 201411 yr Författare Då var min jacka hemma från engelsson. Bra reflexer. Bra fickor. Bra ventilation under armar. Tog en t-shirt och tog jackan och sprang med hunden. Rätt ok inte värre än Kalmarjackan jag hade förra säsongen. Man får inte mer för 750:- Hållbar? Tror inte de men visar sig? S. Är den tunn o bra eller?:-) Hur upplevde du kalmarjackan föresten? /Gustaf
Publicerat September 12, 201411 yr Ganska tät och varm. Reflexerna var skit! Bra ventilation under armerna. Tror den blir bra med en undeställ tröja i vinter. Kalmar jackan var skön. Men sömmar under armarna gick och likaså dragkedjan. S
Publicerat September 13, 201411 yr Författare Ganska tät och varm. Reflexerna var skit! Bra ventilation under armerna. Tror den blir bra med en undeställ tröja i vinter. Kalmar jackan var skön. Men sömmar under armarna gick och likaså dragkedjan. S Ok! Vad var kass med reflexerna?
Publicerat September 13, 201411 yr Författare Syntes riktigt dåligt. Vart besviken. S Trist:/ lite på grund av dem jackan är intressant ju..
Publicerat September 13, 201411 yr Författare http://skogma.se/b2c/Servlet?page=11&anr=304335&parent=sT8&parentIndex=null Någon som testat pfanners jacka?
Publicerat September 13, 201411 yr Författare Denna verkar inte så dum heller.. Kan man ta av ärmarna om det blir varmt också http://skogma.se/b2c/Servlet?page=11&anr=285210&parent=sRO&parentIndex=null
Publicerat September 13, 201411 yr http://skogma.se/b2c/Servlet?page=11&anr=304335&parent=sT8&parentIndex=null Någon som testat pfanners jacka? Har haft den i 4-5 år, min är lite kort i ärmarna, lite skumma axel flärpar .. Typ "Black Cobra" i karate kid;) bra och tålig jacka, många fickor, tåligt tyg, bra synbarhet ibåde Dag och Natt. Inget Gore tex. Varm.... Deras skydds byxor använder jag mest. J
Publicerat September 14, 201411 yr Lite bilder på cyckeljackan ( använder Neverlost väst ovanpå, 100% polyester ) Och Pfanner J
Publicerat September 14, 201411 yr Författare Lite bilder på cyckeljackan ( använder Neverlost väst ovanpå, 100% polyester ) ImageUploadedByTapatalk1410680680.285993.jpg Och Pfanner ImageUploadedByTapatalk1410680705.916976.jpg ImageUploadedByTapatalk1410680726.468014.jpg ImageUploadedByTapatalk1410680739.768417.jpg J Vad tycker du om pfannern?
Publicerat September 14, 201411 yr Författare Har haft den i 4-5 år, min är lite kort i ärmarna, lite skumma axel flärpar .. Typ "Black Cobra" i karate kid;) bra och tålig jacka, många fickor, tåligt tyg, bra synbarhet ibåde Dag och Natt. Inget Gore tex. Varm.... Deras skydds byxor använder jag mest. J Skulle du rekommendera den eller är den för varm tycker du? Haha har hört många kommentarer om dedär snygga flärparna Jag har swedteams skyddsbyxor. Velade mellan deras och pfanners. Enda negativa med swedteams är att de är rätt jävla täta o varma:)
Publicerat September 14, 201411 yr jag gillar att ha en tunn jacka och väst utanpå, när det är paus så är det bara att ta av västen med allt vad det är på. ( fördelen och nackdelen med Neverlost västen är möjligheten att lassa på diverse väskor och saker i molle systemet..) pfanner jackan har jag framförallt om det är mörkt, riktigt bra reflexer på, så om jag rekommenderar eller inte..... OM du gillar att ha en lite tjockare jacka så tycker jag att du skall prova den;) köpte mina Pfanner byxor för 2 år sedan och dom är också varma, men jag ser färgen också som en fördel:) J.
Publicerat September 14, 201411 yr En jag inte rekommenderar är tyska Wild und hund/EVGs jacka, stel, märkligt designad i formen men riktigt bra detaljer som dock inte vägde upp.
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Inga fler synpunkter? Kommit fram till att jackan inte behöver vara supertunn, men att det är en fördel om den kan användas även vid 10-15+ i allra värsta fall. Är det bara woodlines jacka som passar in helt och hållet eller finns det andra? Hjälp!
Publicerat September 16, 201411 yr Detta är en populär post. Satsa på väst att ha prylar i Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under. mvh/Urban
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Satsa på väst att ha prylar i Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under. mvh/Urban Skönt med bra jacka oavsett så man slipper bli dyngblöt dock.. Då behöver man ioförsig inte ha lika höga krav! Om man ska ha väst över alltså :-)
Publicerat September 16, 201411 yr Har du en jacka där du inte blir dyngvlöt när det regnar, blir du ist dyngblöt när det inte regnar..... Har testat det mesta, men väst är oslagbart. Sen växlar jag mellan 5-6olika jackor/tröjor under, beroende på väder. mvh/Urban
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Har du en jacka där du inte blir dyngvlöt när det regnar, blir du ist dyngblöt när det inte regnar..... Har testat det mesta, men väst är oslagbart. Sen växlar jag mellan 5-6olika jackor/tröjor under, beroende på väder. mvh/Urban Haha det är nog sant Då ska man ju bara välja väst isånafall.. Hehe.. Lättare sagt än gjort det också
Publicerat September 16, 201411 yr Kör själv med pinewood. Tillräckligt med fickor för att jag ska hitta "borttappade" prylar vid tvätt. Kanske haft extrem tur, men den går in på 4de säsongen nu. Inte mycket i klädväg som hänger med så länge för mig! mvh/Urban
Publicerat September 16, 201411 yr Kör själv med Neverlost väst.. Fördelen med den är att jag kan sätta på eller ta bort "väskor/fickor, drag lina, kniv, gryt revolver etc beroende på vad för jakt som står på menyn. ( gillar Molle systemet;)) En sak jag gillar också med den är att sidorna sitter ihop med kardborrband så beroende på vad jag har under västen så kan man reglera storleken. Nackdelen ( förutom priset) är just möjligheten att hänga på saker... Den blir lite tyngre än en "vanlig" hundförarväst.... J
Publicerat September 28, 201411 yr Har använt mig utav engelssons blaze i 2 säsonger nu och än har den inte gett vika trots många besök i granplanteringar och slånbuskage. Dom har uppdaterat den som nu säljs med andra detaljer men misstänker att det endast blivit bättre! Beställde dock en sån här http://www.forndalens.se/sv/produkter/klader/klader/seeland/eton-jaktstall.html häromdan då jag uteslutande använder pinewoods väst. Dock ville jag ha en ny jacka bara för att