Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny hundförarjacka. Tips och råd!

Featured Replies

Publicerat

Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår.

  • Svar 73
  • Visningar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Satsa på väst att ha prylar i Sen kan du ha allt från t-shirt till dunjacka under. mvh/Urban

  • Har kört Härkilas Kalmar jacka nu i en säsong! Riktigt nöjd med den måste jag säga! Även den är vändbar så man kan anpassa den efter jaktform och situation Står emot vatten mycket bra, riktigt skönt

  • Per Gustafsson
    Per Gustafsson

    Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare. I övrigt en jävligt skön jacka

Posted Images

Publicerat

Utanför boxen:

 

Varför inte en bomullsjacka från Klättermusen (Einride typ). Mjuk, relativt tyst, bra vindskydd och andas som få. Tar även lite vatten.

 

Komplettera med en väst från Swedteam eller annan, för varselfärger och fickor för utrustning.

 

Räcker med ett underställ i lämpligt material. Sen när det blir lite kallare, på med ett ullunderställ och en tunnare "modern" ullfrotté-tröja under jackan. Då tar du alla temperaturer som är intressanta att jaga i, om du är rörlig.

 

mvh/Må

Publicerat
  • Författare

Utanför boxen:

Varför inte en bomullsjacka från Klättermusen (Einride typ). Mjuk, relativt tyst, bra vindskydd och andas som få. Tar även lite vatten.

Komplettera med en väst från Swedteam eller annan, för varselfärger och fickor för utrustning.

Räcker med ett underställ i lämpligt material. Sen när det blir lite kallare, på med ett ullunderställ och en tunnare "modern" ullfrotté-tröja under jackan. Då tar du alla temperaturer som är intressanta att jaga i, om du är rörlig.

mvh/Må

Har en vorsteh som är trångsökt än sålänge, så jag går VÄLDIGT mycket ;-)

Jo visst kan väl det vara ett alternativ!

Publicerat
  • Författare

Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår.

Också rätt sugen på woodlines men den är ju så satingens dyr.. En kompis hade tur o hittade en på rea för 1000:- :P

Publicerat
  • Författare

Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår.

Också rätt sugen på woodlines men den är ju så satingens dyr.. En kompis hade tur o hittade en på rea för 1000:- :P

Publicerat

Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår.

Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare.

I övrigt en jävligt skön jacka :)

Publicerat

Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare.

I övrigt en jävligt skön jacka :)

Kan inte annat än hålla med, därför blev det en Frontline WB, Dundeen blir ren vinterjacka. WB räcker en tunn skjorta eller lätt underställströja. Vill ha tålig jacka i planteringar och törne eller på eftersöken.

Publicerat

Kan inte annat än hålla med, därför blev det en Frontline WB, Dundeen blir ren vinterjacka. WB räcker en tunn skjorta eller lätt underställströja. Vill ha tålig jacka i planteringar och törne eller på eftersöken.

Nöjd med WB jackan hittills då? Köpte motsvarande byxor för ett tag sen o gillar dom det lilla jag använt dom hittills. Var egentligen ute efter ett par billigare tunna byxor men försäljaren var bra på att övertyga att dessa var grejen för mig :P

Publicerat
  • Författare

Fortfarande inte heelt säker på vad man ska ha.. Men blir man någonsin det? ;):D

Publicerat

Finns inge bra så ta de första bästa som passar.

 

S.

Publicerat

Har inget emot pinewood alls. Dendär bavarian hade jag varje kall dag i 2 , 5 säsonger så den fick verkligen bekänna färg :D har andra pinewoodställ jag är nöjd med också!

Så hör av dig ang hur den verkar!! :-)

 

Nu ha jag köpt jackan. Fick en bra känsla av den inte för tjock och tung utan lagom tunn och lätt. Så den ska få användas flitigt nu till höstens jakter.

Sen fick jag till ett mycket bra pris :-) inte i närheten av  var de andra  affärer ta för den.

Publicerat
  • Författare

Nu ha jag köpt jackan. Fick en bra känsla av den inte för tjock och tung utan lagom tunn och lätt. Så den ska få användas flitigt nu till höstens jakter.

Sen fick jag till ett mycket bra pris :-) inte i närheten av var de andra affärer ta för den.

Får man fråga vart du köpte den?:)

Publicerat

Får man fråga vart du köpte den? :)

 

Jag köpte den på El-agtenten i Skillingaryd ( Jönköpings län).

Det är en elfirma  där ägaren ha öppnat en jaktbutik i samma lokal.

De säljer jakttillbehör och ammunition och är billig även på ammunitionen. De ha tyvärr ingen web shop. Men det gå ju ringa dit och kolla med han.

http://www.el-agenten.se/sida17.html

Publicerat

Jag funderar allvarligt på att använda en klassisk 70-tals anorak i poplin när jag går med hund denna säsong. Med en hundförarväst utanpå blir jag synlig. Hittade min gamla poplinanorak för ett par veckor sedan och har jagat lite i den. Ett väldigt bortglömt plagg som jag kände har en stor potential. Poplin är ju tätvävd bomull och med lite vax på blir den tämligen vattenavstötande, inte lika tyst som en del annat men tyst nog och oftast väldigt starkt. Vanligen har de en stor bröstficka och två handfickor nedanför. Visst kommer man att se ut som nidbilden av en miljömupp men det skiter jag i, plagget verkar bra för ändamålet.

 

Ungefär såhär ser den ut:

e0236769_1164922.jpg

Publicerat

Härkila dogkeeper? Bästa jackan jag haft.

Publicerat

Nöjd med WB jackan hittills då?

Premiär inatt, märke knappt att jag hade den på mig, väldigt trevligt att de är så elastiska och "tunna". Skjuta, spåra, släpa, lasta och inte ens svettig skjorta, då släpa jag ändå bocken med 18kg alpländare hängandes mestadels i halsen....
Publicerat
  • Författare

Premiär inatt, märke knappt att jag hade den på mig, väldigt trevligt att de är så elastiska och "tunna". Skjuta, spåra, släpa, lasta och inte ens svettig skjorta, då släpa jag ändå bocken med 18kg alpländare hängandes mestadels i halsen....

Bra fickor på den eller?:)
Publicerat

När jag går med byrackorna så har jag en blå Pearl Izumi cyckeljacka.... (Under västen)

J

Publicerat

Då var min jacka hemma från engelsson.

Bra reflexer. Bra fickor. Bra ventilation under armar.

Tog en t-shirt och tog jackan och sprang med hunden.

Rätt ok inte värre än Kalmarjackan jag hade förra säsongen. Man får inte mer för 750:-

Hållbar? Tror inte de men visar sig?

S.

Publicerat

Bra fickor på den eller?:)

Risken att släpa med sig för mycket minskar vilket sällan är en nackdel. Har Bra ryggficka och en innerficka.

Några extra skott, snittselband, buntband, rulle eltejp, plasthandskar, Astron, dragsele, karta och extra set batterier till Astro och piplampa. Behövs inte mer...

woodline_frontline_wb_jacket_orange.png

330faa5cca84f02f599c78673893718b.jpg

Publicerat

När jag går med byrackorna så har jag en blå Pearl Izumi cyckeljacka.... (Under västen)

J

Den vill vi veta mer om.

Har funderat på en tunn cykeljacka med Gore-tex.

Publicerat

det största problem jag har med att hitta hundförarjacka är att man är tjej och drunknar i herr s.... utbudet som jag har hittat är inte direkt stort när det gäller damkläder, kan ju bero på hur mycket man är villig att lägga på en jacka oxå kanske....

men nu under denna septemberjakten räcker det gott och väl med min bambu underställströja och västen över :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.