Publicerat September 8, 201411 yr Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår.
Publicerat September 8, 201411 yr Utanför boxen: Varför inte en bomullsjacka från Klättermusen (Einride typ). Mjuk, relativt tyst, bra vindskydd och andas som få. Tar även lite vatten. Komplettera med en väst från Swedteam eller annan, för varselfärger och fickor för utrustning. Räcker med ett underställ i lämpligt material. Sen när det blir lite kallare, på med ett ullunderställ och en tunnare "modern" ullfrotté-tröja under jackan. Då tar du alla temperaturer som är intressanta att jaga i, om du är rörlig. mvh/Må
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Utanför boxen: Varför inte en bomullsjacka från Klättermusen (Einride typ). Mjuk, relativt tyst, bra vindskydd och andas som få. Tar även lite vatten. Komplettera med en väst från Swedteam eller annan, för varselfärger och fickor för utrustning. Räcker med ett underställ i lämpligt material. Sen när det blir lite kallare, på med ett ullunderställ och en tunnare "modern" ullfrotté-tröja under jackan. Då tar du alla temperaturer som är intressanta att jaga i, om du är rörlig. mvh/Må Har en vorsteh som är trångsökt än sålänge, så jag går VÄLDIGT mycket ;-) Jo visst kan väl det vara ett alternativ!
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår. Också rätt sugen på woodlines men den är ju så satingens dyr.. En kompis hade tur o hittade en på rea för 1000:-
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår. Också rätt sugen på woodlines men den är ju så satingens dyr.. En kompis hade tur o hittade en på rea för 1000:-
Publicerat September 8, 201411 yr Swedteam Dundee är riktigt bra, kommer dock testa en Woodline Frontline WB iår. Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare. I övrigt en jävligt skön jacka
Publicerat September 8, 201411 yr Tror den här kan passa dina behov http://www.chevalier.se/product/pointer-camo-blaze-coat
Publicerat September 8, 201411 yr Har även Dundee men oftast tycker jag den är för varm. Har den när det regnar eller är kallare. I övrigt en jävligt skön jacka Kan inte annat än hålla med, därför blev det en Frontline WB, Dundeen blir ren vinterjacka. WB räcker en tunn skjorta eller lätt underställströja. Vill ha tålig jacka i planteringar och törne eller på eftersöken.
Publicerat September 8, 201411 yr Kan inte annat än hålla med, därför blev det en Frontline WB, Dundeen blir ren vinterjacka. WB räcker en tunn skjorta eller lätt underställströja. Vill ha tålig jacka i planteringar och törne eller på eftersöken. Nöjd med WB jackan hittills då? Köpte motsvarande byxor för ett tag sen o gillar dom det lilla jag använt dom hittills. Var egentligen ute efter ett par billigare tunna byxor men försäljaren var bra på att övertyga att dessa var grejen för mig
Publicerat September 9, 201411 yr Författare Fortfarande inte heelt säker på vad man ska ha.. Men blir man någonsin det?
Publicerat September 10, 201411 yr Har inget emot pinewood alls. Dendär bavarian hade jag varje kall dag i 2 , 5 säsonger så den fick verkligen bekänna färg har andra pinewoodställ jag är nöjd med också! Så hör av dig ang hur den verkar!! :-) Nu ha jag köpt jackan. Fick en bra känsla av den inte för tjock och tung utan lagom tunn och lätt. Så den ska få användas flitigt nu till höstens jakter. Sen fick jag till ett mycket bra pris :-) inte i närheten av var de andra affärer ta för den.
Publicerat September 10, 201411 yr Författare Nu ha jag köpt jackan. Fick en bra känsla av den inte för tjock och tung utan lagom tunn och lätt. Så den ska få användas flitigt nu till höstens jakter. Sen fick jag till ett mycket bra pris :-) inte i närheten av var de andra affärer ta för den. Får man fråga vart du köpte den?
Publicerat September 11, 201411 yr Får man fråga vart du köpte den? Jag köpte den på El-agtenten i Skillingaryd ( Jönköpings län). Det är en elfirma där ägaren ha öppnat en jaktbutik i samma lokal. De säljer jakttillbehör och ammunition och är billig även på ammunitionen. De ha tyvärr ingen web shop. Men det gå ju ringa dit och kolla med han. http://www.el-agenten.se/sida17.html
Publicerat September 11, 201411 yr Jag funderar allvarligt på att använda en klassisk 70-tals anorak i poplin när jag går med hund denna säsong. Med en hundförarväst utanpå blir jag synlig. Hittade min gamla poplinanorak för ett par veckor sedan och har jagat lite i den. Ett väldigt bortglömt plagg som jag kände har en stor potential. Poplin är ju tätvävd bomull och med lite vax på blir den tämligen vattenavstötande, inte lika tyst som en del annat men tyst nog och oftast väldigt starkt. Vanligen har de en stor bröstficka och två handfickor nedanför. Visst kommer man att se ut som nidbilden av en miljömupp men det skiter jag i, plagget verkar bra för ändamålet. Ungefär såhär ser den ut:
Publicerat September 11, 201411 yr Nöjd med WB jackan hittills då?Premiär inatt, märke knappt att jag hade den på mig, väldigt trevligt att de är så elastiska och "tunna". Skjuta, spåra, släpa, lasta och inte ens svettig skjorta, då släpa jag ändå bocken med 18kg alpländare hängandes mestadels i halsen....
Publicerat September 11, 201411 yr annars en anorak ? itabs kläder brukar vara sketa bra ! http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17405
Publicerat September 11, 201411 yr annars en anorak ? itabs kläder brukar vara sketa bra ! http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17405 Den där har jag. Är mycket nöjd med den.
Publicerat September 11, 201411 yr Författare Premiär inatt, märke knappt att jag hade den på mig, väldigt trevligt att de är så elastiska och "tunna". Skjuta, spåra, släpa, lasta och inte ens svettig skjorta, då släpa jag ändå bocken med 18kg alpländare hängandes mestadels i halsen....Bra fickor på den eller?
Publicerat September 11, 201411 yr När jag går med byrackorna så har jag en blå Pearl Izumi cyckeljacka.... (Under västen) J
Publicerat September 11, 201411 yr Då var min jacka hemma från engelsson. Bra reflexer. Bra fickor. Bra ventilation under armar. Tog en t-shirt och tog jackan och sprang med hunden. Rätt ok inte värre än Kalmarjackan jag hade förra säsongen. Man får inte mer för 750:- Hållbar? Tror inte de men visar sig? S.
Publicerat September 11, 201411 yr Bra fickor på den eller?Risken att släpa med sig för mycket minskar vilket sällan är en nackdel. Har Bra ryggficka och en innerficka.Några extra skott, snittselband, buntband, rulle eltejp, plasthandskar, Astron, dragsele, karta och extra set batterier till Astro och piplampa. Behövs inte mer...
Publicerat September 11, 201411 yr När jag går med byrackorna så har jag en blå Pearl Izumi cyckeljacka.... (Under västen) J Den vill vi veta mer om.Har funderat på en tunn cykeljacka med Gore-tex.
Publicerat September 12, 201411 yr det största problem jag har med att hitta hundförarjacka är att man är tjej och drunknar i herr s.... utbudet som jag har hittat är inte direkt stort när det gäller damkläder, kan ju bero på hur mycket man är villig att lägga på en jacka oxå kanske.... men nu under denna septemberjakten räcker det gott och väl med min bambu underställströja och västen över
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.