Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa 155an?

Featured Replies

Publicerat

Jag tänkte köpa jaktradio men vilken ska man välja?

hur är batteritiden med bt?

Viktigaste faktorn är givet hörbarhet på långa håll.

genzo

icom34

icom pro

albecom

lafayette

zodiak

icom 34 ligger bra till men ös på med erfarenheter, pris inte det viktigaste!

Publicerat
  • Författare

garmin , hur funkar radiodelen, gps har jag nada nytta av!

Publicerat
  • Författare

eehh men de flesta kanske ropar istället för radio?

Det finns massor av trådar om detta men dom är lite gamla, har inget nytt inträffat?

biltemas?

Publicerat

Icom eller Albecom

Publicerat

Köp inte Garmin,s hyllvärmare. Finns inget som stör en mer än när dom som har denna radio ska uppdatera sin position stup i kvarten och det kommer en störig tutsignal.

helnöjd med mina Icom f34. 

min uppfattning är att Lafayette är den av dom du räknade upp som strular mest.

Publicerat
  • Författare

tackar, jag har ju en zodiak bt 160 idag, är dom sämre?

Jag är inte nöjd!

vad skiljer icom och albecom?

är dom dyrare bättre eller bara mer trams i(icom,albecom)?

Publicerat

De är mer påkostade i sin inre uppbyggnad; tätningar, anslutningar, tillbehör etc. Kommer med stor sannolikhet att fungera mer problemfritt under längre tid.

Publicerat
  • Författare

vilken modell på icom /albecom rekommenderar du?

Publicerat

Zodiak Easyhunt, är nog de bästa jägarkronor jag investerat..

Enkel att använda och suverän batteritid.

Publicerat

Icom f34 är det som gäller! Lafayette är oxå bra

Publicerat
  • Författare

ok

zodiak 

albecom

icom

?

Publicerat

Lafayette är det som gäller ifall du vill höras klart och tydligt. Tappa den i lera vatten eller rentav glöm den ute. Den falerar inte. Den står fast.

Zodiak den står för Rosa orden vilket behandlar samtliga former av den totalt vidriga åkomman Cancer. Som måste få forskningsmedel. 

Genzon hjälper dem svaga att bli större. Gemenskapen och mottot. Har inte du möjligheten att radion skaffa. Så får du en av oss. 

icom34 Det är en radio som står för det lättillgängliga i alla lägen. Förstår du dig inte på radions egenskaper så finns det folk som lär dig.

icom pro snäppet vassare men orden är dem samma. 

albecom. Kan tyvärr inte uttala mig om radions funktion. Men den håller i ur och skur. 

Riddarbordet 

Klara direktiv hjälpsam i alla lägen.

Publicerat

Jag är nöjd med min Zodiac easy hunt 2, bra pris (ca 1600kr), liten, lätt, lätt att använda, klar ljud och bra batteri 2200 mAh

Publicerat
  • Författare

Lafayette är det som gäller ifall du vill höras klart och tydligt. Tappa den i lera vatten eller rentav glöm den ute. Den falerar inte. Den står fast.

Zodiak den står för Rosa orden vilket behandlar samtliga former av den totalt vidriga åkomman Cancer. Som måste få forskningsmedel. 

Genzon hjälper dem svaga att bli större. Gemenskapen och mottot. Har inte du möjligheten att radion skaffa. Så får du en av oss. 

icom34 Det är en radio som står för det lättillgängliga i alla lägen. Förstår du dig inte på radions egenskaper så finns det folk som lär dig.

icom pro snäppet vassare men orden är dem samma. 

albecom. Kan tyvärr inte uttala mig om radions funktion. Men den håller i ur och skur. 

Riddarbordet 

Klara direktiv hjälpsam i alla lägen.

så för att vara ubertydlig:

du tror på icom 34 och lafayette?

modell på lafayette?

Publicerat
  • Författare

Jag är nöjd med min Zodiac easy hunt 2, bra pris (ca 1600kr), liten, lätt, lätt att använda, klar ljud och bra batteri 2200 mAh

nja är inte riktigt nöjd med zodiak bt 160, ioförsig med vanlig antenn men den klipper av sändningen ibland!

Publicerat

jag står fast vid min uppfattning.

Jag är med på en hel del jakter med mycket folk. När jag hjälper till på jakterna hos grannen har jag alltid med mig två extra Icom. Dom som kommer och vill låna apparat har allt som oftast Lafayette. lika många gånger som dom är tomma på ström är det handhavandefel från ägaren (kan inte byta kanal eller pilotton)

Publicerat

jag står fast vid min uppfattning.

Jag är med på en hel del jakter med mycket folk. När jag hjälper till på jakterna hos grannen har jag alltid med mig två extra Icom. Dom som kommer och vill låna apparat har allt som oftast Lafayette. lika många gånger som dom är tomma på ström är det handhavandefel från ägaren (kan inte byta kanal eller pilotton)

E de därför du anser Lafayette strular, för ägarn inte laddar batterit eller kan läsa manual? ;)
Publicerat

Genzo royal är radion med bästa Batteri kapaciteten på marknaden. bra räckvidd super nöjd,,

Publicerat

Lafayetten är den som ger mest uteffekt = bra ljud men som kkjon nog är inne på, jävligt krånglig meny så oftast räcker det med att man begär pilotton av deltagarna så står Lafayettarna som fågelholkar och undrar om det finns låneradion!

Publicerat

E de därför du anser Lafayette strular, för ägarn inte laddar batterit eller kan läsa manual? ;)

SuNe har väl ett svar som ligger tätt på sanningen.

Lafayette,n är inte den lättaste radion att jobba med och den verkar förbruka mycket ström. Dom allra flesta av dom som står med tomma batterier efter första eller andra såten hade fulla batterier vid morgonsamlingen.

En i vårat jaktlag kör med Lafayette, han köper nytt batteri typ vart annat år. Jag har tre Icom varav den jag använder själv är med blåtand som äter lite mer ström. Har än inte köpt ett batteri.

Publicerat
  • Författare

Kkjon

Hur länge håller batteriet med bt?

Publicerat

Jag kör Lafayett Micro 5 och batteriet håller till två dagars jakt om man inte snackar en massa skit. Har haft min i fem år nu med samma batteri och enda problemet har varit att hörlursurtaget gick sönder efter tre år. Ringde Lafayett och det var bara att skicka upp radion för byte. Kom tillbaka med vändande post utan kostnad.

Menysystemet är krångligt, men om man bara läser igenom bruksanvisningen och övar lite så fungerar det. (inte så många som gör det)

De senaste Micro 5:or jag tittat på har även ett "basic" läge där man inte kunde in och ändra för mycket i menyerna, så Lafayett verkar ha förstått att de är svåra att använda.

Dock har jag märkt att många med Micro 3 har rejäla problem med batterierna, men det var väl runt 2005 som de slutade säljas.

Micro 5:an är en bra radio som tål det mesta och med mycket bra batteri. Men kan vara krånglig att använda.

Jag rekommenderar nu för tiden Icom prohunt Basic till gubbarna som behöver ny radio då den är lika bra och otroligt lättanvänd.

Publicerat

Zodiak och Icom är det som gäller, själv har jag en zodiak team pro, är riktigt nöjd på alla punkter, det bästa är batteri tiden har hållt i flera jaktdagar utan att behöva ladda!

Publicerat

Kör med genzo XT på både 155 och 31, med skogsantenner, funkar mycket bra

Publicerat

Icom f34. Oerhört logisk radio som vem som helst förstår. Bra batteritid o bra kvalité. Dock något stor.

Haft mina i 6 år nu om jag minns rätt.