Publicerat September 29, 201411 yr Om man skulle till att handla ett nor-lyxskåp innehållandes Weatherby mark v 300mag med leupoldkikare Carl Gustav 3000 6,5 med sightronkikare Tikka .308 Beretta 391 Remington 1100 Och jävla massa ammo För 25000:- Är det möjligt att få tillbaka pengar om jag till exempel skulle behålla Callen eller Tikka och sälja resten?
Publicerat September 29, 201411 yr Helt omöjligt att svara på när man inte vet ett dugg om skick, modell på Tikkan, vilka Leupold och Sightronsikten osv.
Publicerat Februari 9, 201511 yr Författare Bortse från första inlägget. Vilken dumfan som helst fattar väll att det inte går att svara på frågan. Jag har inte hittat min första pang än, men jag letar. Jag behöver eran expertis. var först inne på att köpa ett nytt paket men skrotade den tanken när jag har läst runt här på forumet. jag behöver en begagnad 6.5x55 för minsta möjliga peng, för övningsskytte. Det finns billiga pickor på blocket men för en som är ny i gamet så är det en djungel. Vad fan ska man leta efter? husqvarna , cg 2000 3000 , Winchester , sako , tikka? Alla modeller hit och dit, nummer och beteckningar.
Publicerat Februari 9, 201511 yr Köp min tikka lsa65 för 4000pix. Du kan leta länge, men jag tror inte du hittar mer bössa för den pengen! mvh/Urban
Publicerat Februari 9, 201511 yr Om du siktar på välkända och testade vapen som sako mm lär du inte blir besviken oavsätt vad du köper! ;-)
Publicerat Februari 10, 201511 yr Författare Om man bortser från Urbans tikka, vad sägs om den här http://www.blocket.se/vi/58682515.htm? Annars så verkade tikkan vara ett populärt vapen som folk talar gott om. Sen ska det väll tilläggas Att jag självklart avser att jaga med vapnet ifråga. Jag vet inte vad som gäller angående vapnet om man vill skjuta högvilt mer än kulvikten.
Publicerat Februari 10, 201511 yr Vad fan ska man leta efter? 1) Dorin_89 har rätt: Det finns normalt sett en anledning till att de vanliga är vanliga. 2) Det är ganska viktigt att det passar just dig, så även om det kan vara svårt att prova allt (därför du provar utgår jag från) tycker jag du ska hålla dig till en modell du faktiskt har skjutit med. Eller så får du ställa dig in på att första kanske inte blir helt rätt och byts ut efter nåt år.
Publicerat Februari 10, 201511 yr Ang. första inlägget. Om du skulle köpa alltihop... Weatherbyn kan vara värd en del om den är fin. Jag hade nog värderat den högst av de uppräknade vapen. Dock lite beroende på vilken modell av Tikka det är. Berettan kan också vara värd några tusen om den är i bra skick. Sen Blocket-annonsen: Sako AV håller mycket bra kvalitet. Den kan vara ett bra köp. Men jag hade gärna sett den först. Sako 85:an är för dyr. Du kan köpa en ny för bara lite till. 9,3X62: bössan kan också vara intressant om arbetet på den är välgjort. Förmodligen är den lite skjuten.
Publicerat Februari 10, 201511 yr Författare Vapnen i första posten är ute ur leken och det är bara 6.5 jag är ute efter. Hade jag haft tid o ett gäng tusen till så hade nog denna varit en bössa att satsa på? http://www.blocket.se/vi/58695592.htm
Publicerat Februari 11, 201511 yr Denna Sako kan ju va nåt... http://m.blocket.se/kronoberg/Tillfalle_for_den_nya_jagaren_58662005.htm?ca=21&w=1 Kanske fel ände på landet men förhandla in frakten i priset M
Publicerat Februari 11, 201511 yr Jag kan starkt rekommendera en begagnad (eller ny) Sako. Tycker det är rejäla bössor utan en massa krimskrams och lull lull.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Jag slog till på Urbans Tikka. Nu ska man bara ha optik också
Publicerat Februari 12, 201511 yr Du blir säkert jättenöjd med bössan! Vilken prisklass har du tänkt på optik? Nytt eller beg?
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Helt klart inne på att hitta något begagnat för att förhoppningsvis får snäppet finare grejer. Just nu har jag inte tänkt så mycket på priset, men det gör inget om det ligger under 6000kr. Som det ser ut nu så kommer det bli mest vakjakt.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Finns ett pecar 4-10*45 på robsoft för 2500. Tror jag har entumsringar till det, isf skickar jag med dom. mvh/Urban
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Är det ett sånt jag ska ha? Är det ett ok sikte så var ju priset inte mycket att snacka om.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Jag har ett sådant Pecar, pålitligt sikte för liten peng! Kan absolut rekomenderas!
Publicerat Februari 12, 201511 yr Jag har ett sådant Pecar, pålitligt sikte för liten peng! Kan absolut rekomenderas!
Publicerat Februari 13, 201511 yr Har haft ett par tre st. Tycker det är helt ok sikte. Dessutom är det entumstub, så du får med ett par ringar på köpet, vilket gör att du spar in ca5-600kr på den utgiften mvh/Urban
Publicerat Februari 13, 201511 yr Författare siktet finns kvar så jag köper det. Fan, det går bra nu. Tack för goda råd.
Publicerat Februari 13, 201511 yr Tror du fått dig en riktigt bra utrustning till riktigt bra pris. mvh/Urban
Publicerat Februari 13, 201511 yr Författare Häärrligt hehe! Vad skulle ni ge för en Beretta 391 Urika?