Publicerat Oktober 12, 201411 yr Jag har hört från många håll att nötskrika är goda när de är rökta. Så jag tänkte prova det och behöver lite tips om hur jag gör för att det ska bli extra gott. Har aldrig rökt fågel förr så tacksam för tips på typ allt jag behöver att göra. Tack på förhand!
Publicerat Oktober 12, 201411 yr Aa gott är det iallafall, emil rökte de i veckan o då fick ja smaka, riktigt gott!
Publicerat Oktober 12, 201411 yr Jag skulle röka den på samma sätt som man röker fasan.http://www.smokai.se/rokt-fasan///Niclas Lundin
Publicerat Oktober 12, 201411 yr Har rökt endel ringduva och har igentligen bara lagt dom saltlake i två dygn sen rökt tills jag tycker det är färdig. Inte fått några klagomål än :-)
Publicerat November 12, 201411 yr Allt blir ätligt om man röker det ;D Nötskrika är kanon ändå. Marinera i något viltigt man gillar. Gärna med rödvin i. Stek bröstbitarna hela till max rosa. Skiva å ät som önskas. Hittade en bild på vad jag tror var en improviserad förrätt till något nyår.