Publicerat November 22, 201411 yr 22mag har inte jag nytta av men hade jag fått fler platser så skulle det inte bytas pipa mer.
Publicerat November 22, 201411 yr En bänkslipmaskin och en påse "skrot" så är distansen fixad i brovrodmontaget till Zeissen. Till Doctern behövs dock en svarv för att få till en riktigt lång distans..
Publicerat November 22, 201411 yr Författare Även .22lr High Velocity borde ju vara tillåtet på exempelvis hare.
Publicerat November 24, 201411 yr Slänger upp lillbyssan BRNO CZ455 Varmint i 22lr med Optic Science 2-7x32AO. Träffbilden är på 50m med Remington Thunderbolt.Hade gått 50 plugg genom pipan innan. Otroligt nöjd med bössan
Publicerat December 17, 201411 yr Vilken snygg bössa!!! Jag har en precis lika dan ... monterade en Delta Optical Titanium 4-16x42 AO på min 455'a idag och nu siktar jag inte på tavlan längre på 80m, det blir de fyra 5-kronors stora kluttarna runt inskjutningstavlan. Bilder i galleriet.
Publicerat December 17, 201411 yr Är tvungen att dras med en Ruger 10/22 den här vinter för ripjakt... Vart lovad av handläggaren att alla licenser görs i en bunt(inköpstillstånd på en pipa inlämnad sen tidigare) så bytte in min cz 455 med alla 3 pipor mot en sako quad, och tro fan om dom inte missade den licensen, och jag får vänta i turordning innan jag får den. Licensansökan på 10/22 lämnades in på måndagen, fick licens på pipan och 10/22 på onsdagen. Beställt en ny kolv, nytt trycke, ny pipa och lite annat skit för att försöka få till precisionen hjälpligt, kan vara en fördel om kulan träffar där man siktar på 50m iaf(skjuter säkert tightare grupper med pilbåge på 50m än den bössan med originalkolven...). /Baner
Publicerat December 19, 201411 yr Nu har jag en CZ 455 med en liten Delta 4-16. I tisdags fick min nya stock från Boyds. Passar som en smäck. Behöver inte längre något kindstöd. Fattas en plastbäddning och licensen på en 17 HMR varmintpipa som polisen funderat på en vecka. I Jämtland betyder det att jag får vänta en vecka till. Se upp ripor för snart är jag farligare.... Är du nöjd med stocken från boyds? och hur lång tid tog det att få den efter beställning? Då jag snart fyller 18 håller det på att vara dags att köpa en .22:a och jag har bestämt mig för en cz 455 men frågan är om det blir en Varmint, tumbhole eller tumbhole grey. Är de nån som har koll på skillnaderna förutom själva stocken då? Kan ju tilläggas att planen är att införskaffa en boyds tacticool stock snarast möjligt
Publicerat December 19, 201411 yr Ingen skillnad, ska du byta kolv så köp den du får billigast. Eventuellt kan du ju beställa kolven nu direkt och fråga handlaren om att köpa mekanism och pipa enbart.
Publicerat December 19, 201411 yr Har kollat om det går att köpa pipa och mekanism och det gick ej så får bli den billigast Krävs det något typ av tillstånd för att beställa en kolv från boyds?
Publicerat December 28, 201411 yr Här är min 455 med kolv från Boyds, kina-bipod (Harriss-kopia från DX) samt ett mycket trevligt Vortex-sikte (Diamondback HP 4-16). Kolven är mycket trevlig och passar mig bättre än tumhålskolven som satt som original. Kolven krävde tjugo minuters arbete med en rundstav och sandpapper innan den satt OK.
Publicerat December 28, 201411 yr samt ett mycket trevligt Vortex-sikte (Diamondback HP 4-16). Har varit inne på att skaffa mig ett Diamond HP men har vart osäker på kvalitén. Hur upplever du optiken i det samt hur "trackar" siktet - följer det sina 7mm på 100m? Mvh Joacim
Publicerat December 28, 201411 yr Nu då vi har vitt i skog o mark har jag gjort ett försök till vintercamo på 455. Tog det som fanns till hands nämligen vit eltejp o så här blev resutatet.
Publicerat December 29, 201411 yr Thigerman- se till att provskjuta den pangen ordentligt innan du jagar med den. Tejpen över pipa och stock kan påverka träffläge. /Christian
Publicerat December 29, 201411 yr Thigerman- se till att provskjuta den pangen ordentligt innan du jagar med den. Tejpen över pipa och stock kan påverka träffläge. /ChristianLäste i tidigare tråd att man inte ska linda pipa o stock tillsammans så ja har lindat dem separat. Provskjutning blir det dock iaf
Publicerat Januari 7, 201511 yr Har varit inne på att skaffa mig ett Diamond HP men har vart osäker på kvalitén. Hur upplever du optiken i det samt hur "trackar" siktet - följer det sina 7mm på 100m? Jag är gammal fotonörd (framför allt objektiv) och upplever optiken som skarp, klar och trevlig för priset även om den uppvisar en del purple fringing vid hög förstoring och skarp kontrast (grenar mot snö, osv). Jag tycker det inte är hela världen - mitt Zeiss Classic Diavari uppvisar liknande beteende. Lite veiling och oskärpa i synfältets kanter, ungefär som man kan förvänta sig, plus en generös dos ghosting om man mot förmodan skulle få för sig att skjuta med ljuskällor i eller strax utanför synfältet. Då jag är helt ny skytt och jägare är jag fel person att lämna utlåtande om de där 7 millimetrarna på 100m. Siktet är relativt känsligt för hur man håller huvudet ("eyebox"?) men funkar utmärkt för mig med den kolven jag har nu.
Publicerat Januari 7, 201511 yr Ska inhandla en 22lr. Men vad är skillnaden mellan en CZ453 å en CZ455 bägge 2 Varmint!! http://www.jaguargruppen.se/kampanjer/kulgevar