Publicerat December 5, 201411 yr Låter inte som att du gjort någon break-in. Är även 308w custom från smed? Visst är den svart med brunt läder? Är lite svårt att se, hursomhelst en väldigt läcker bössa, hoppas att du nu med den här bössan har hittat hem.
Publicerat December 5, 201411 yr Författare Jo jag har fuskbreakat. 1 skott rengör. ett skott rengör , men sen 5 skott rengör sen 1 skott rengör sen 5 skott rengör. kan man kalla det halvbreak in? 308 är en sunken original standard. brunt läder japp!. och hittar hem gör jag aldrig, det finns alltid nått nytt att prova.
Publicerat December 6, 201411 yr Jo, det kan man nog kalla halvbreak in! För övrigt en jäkligt fin bössa, även om jag är fanatiker av trästockar.
Publicerat December 6, 201411 yr Författare Jag ser fördelen med både plast o trä. trä är snyggt om det är en snygg träbit, en standardkolv i trä ger mig inget. så i drilling,sds,ds eller en kipplauf så tar jag gärna trä men på en studsare ska det antingen vara snygg trä annars tar jag hellre plast! blaser har en träkolv som ser bra ut men ska man upp i kvalite så kostar det många tusen! Jag vart även såld på deras succes leather helstock, men då jag gillar dämpare så blev det denna. Jag får se vad som ska ersätta helixen, när jag skjutit in mig med denna blasern! men ni som köper ny blaser så rekommendrerar jag verkligen att strunta i originaltrycket och ta det ställbara, tar man det istället så är det inte dyrt, enda problemet är att bössan måste komma från tyskland, du kan inte ta en blaser på hyllan och köpa till ställbara trycket!
Publicerat December 7, 201411 yr Författare jo nu ska jag ju välja två saker: nästa pipa och ersättare för helixen nästa pipa blir antingen en 404 jeffery eller 416 taylor eller en klass 2, typ 6xc eller 6,5x284 eller nåt ditåt. ersättare är mer jobbigt, kan bli en dsd eller en ds eller en r8 till, ds kan bli vilken som, dsd blir merkel, och ny blaserstomme blir antingen en african eller en stutzen, en likadan? det hela går väl ihop lite grann om jag tar blaser, så tror jag inte det blir en helstock om kalibern inte blir 6xc-6,5 x55, då dämpare inte funkar. jag tror deras stutzen tillverkas med både 52 och 58cm pipa, så alla mina önskemål om ca klass två funkar , bortsett från 22-250,220 swift, eller 6,5x284 det blir lite med vemd som helixen ska bort, den har funkat riktigt bra, men då merkel int gör custompipor så byts den bort! synpunkter förutom att jag har bössbytarsjukan!
Publicerat December 9, 201411 yr Ozzian, du har ju Atzl Match-Hunt-Trigger. Enligt den här http://www.blaser.de/fileadmin/editor/caliber-pdf/Blaser_Calibers_Bolt_Action_R8_EN.pdf, så står det "2) Atzl Match-Hunt-Trigger not available". Undra vad som är anledning till att de inte erbjuder det till .375 och grövre, kanske inte håller belastningen? (Är väldigt dåligt insatt i vapen konstruktion.)
Publicerat December 9, 201411 yr Författare lite oroande, vem ska man fråga , verkar ju konstigt om man behöver byta trycke när man byter pipa?
Publicerat December 9, 201411 yr Är det inte pga patronlängden? Det ställbara trycket är väll lite annorlunda i bakkant där man ställer om det? Ser så ut på bilderna iaf.
Publicerat December 9, 201411 yr Författare så jag får inte in patronerna? magasinet fick plats iallafall. väntar på leverans från federal, ska ha samma ammo som afrikanerna stal för mig, trophy bonded bear claw
Publicerat December 9, 201411 yr Du får väll mäta. Se hur långt hela magasinet är. O sedan koll totallängden på patronerna och maxlängd för 375H&H
Publicerat December 10, 201411 yr Författare ouoch jag hade en patron kvar i afrikabyxorn,,,, undrar om jag flugit med den? men iallafall 1 mm till godo på 250 grains tbbc! LYCKA, känns bra