Publicerat November 29, 201411 yr Otur att polisen haft fartkontroll? Ja kombination av grinig polis och fartkontroll i samband men omkörning ja, det kallar jag ju inte tur eller saker som sker varje dag. Utan oftast brukar man möta en av dom sakerna åt gången. Sen har jag heller inte påstått att jag inte är förtjänst av boten, det är jag ju eftersom jag kört för fort.
Publicerat November 29, 201411 yr Jag har testat min bil mot gps:en i mob o dennes hastighetsmätare o det skiljer vid 50 km/h i bilen så kör jag enl gps:en 46 km/h o i 110 km/h i bilen ligger jag på 102 km/h enl gps. Jag har lagt på detta ovanpå enl. gällande hastighetsmätare o än har jag inte blivit fotad efter E4:an till Haparanda.
Publicerat November 29, 201411 yr Ja kombination av grinig polis och fartkontroll i samband men omkörning ja, det kallar jag ju inte tur eller saker som sker varje dag. Utan oftast brukar man möta en av dom sakerna åt gången. Sen har jag heller inte påstått att jag inte är förtjänst av boten, det är jag ju eftersom jag kört för fort.Där i ligger skillnaden gentemot dem som alltid har "otur", det är aldrig ens eget fel utan polisens som jämnt råkar stå på fel ställe. Hela tiden.Ungefär lika med dem som alltid hamnar i slagsmål, "jag har jämt sån jävla otur", ett liv helt utan självinsikt. Eller som polarn som hade "otur" att kvadda bilen på en hare...i 200km/h, det är riktig otur det.
Publicerat November 29, 201411 yr Där i ligger skillnaden gentemot dem som alltid har "otur", det är aldrig ens eget fel utan polisens som jämnt råkar stå på fel ställe. Hela tiden. Ungefär lika med dem som alltid hamnar i slagsmål, "jag har jämt sån jävla otur", ett liv helt utan självinsikt. Eller som polarn som hade "otur" att kvadda bilen på en hare...i 200km/h, det är riktig otur det. Nej har man "otur" hela tiden är det levnadsättet det är fel på och då har man absolut inte otur.
Publicerat November 29, 201411 yr Otur, det har man om man tror att det är en rättighet att inneha vapen...
Publicerat November 29, 201411 yr Författare Känns som att tråden handlar om något annat än det jag avsåg... givetvis är vapen ingen rättighet däremot borde det vara en rättighet att ansökan ska behandlas lika oavsett vilken handläggare man Får.
Publicerat November 29, 201411 yr Känns som att tråden handlar om något annat än det jag avsåg... givetvis är vapen ingen rättighet däremot borde det vara en rättighet att ansökan ska behandlas lika oavsett vilken handläggare man Får. Finns nog tyvärr inga exakta regler för en handläggare att gå på utan bara riktlinjer och då väger handläggaren automatiskt in sina personliga värderingar.
Publicerat November 29, 201411 yr Det är inte säkert att man bör behandla alla "rättvist" och likadant för förutsättningarna kan också spela in. Tänk dig att två nästan identiska personer söker för sin första vapenlicens - med skillnaden att A bor mitt i någon betongdjungels gamla miljonprogram i någon förort i Stockholm och att B bor i en by i Jämtland där familjen har skogsskifte och har jagat i generationer. Jag kan nästan garantera att dessa två ansökningarna kommer att behandlas olika även om dessa individerna har samma jobb och samma antal fortkörningar bakom sig. p.s Jag kör aldrig för fort. Inte ens 1 km/h för fort och jag kör många mil per år...
Publicerat November 29, 201411 yr Finns nog tyvärr inga exakta regler för en handläggare att gå på utan bara riktlinjer och då väger handläggaren automatiskt in sina personliga värderingar. Låter som TS borde ringa handläggaren direkt och få skälen till beslutet motiverade för sig.
Publicerat November 30, 201411 yr Känns som att tråden handlar om något annat än det jag avsåg... givetvis är vapen ingen rättighet däremot borde det vara en rättighet att ansökan ska behandlas lika oavsett vilken handläggare man Får. Nja, det är inte kopplat så mycket till handläggaren, det är kopplat till länet och den bedömning som man gör på det individuella planet. Där vägs dels dina prickar i registret in men även allt runtomkring som bostad osv. Sedan är det så att VG-sjukan sprider sig i maklig takt..... Norrlandslänen har hittills haft en betydligt mer förstående syn på saker och ting än de betydligt mer skitnödiga hövdingarna i framförallt VG. Låter som TS borde ringa handläggaren direkt och få skälen till beslutet motiverade för sig. Det har han ju fått, i detalj tom - bristande vandel...... T