Publicerat December 17, 201411 yr Har någon koll på vad det finns för dubbelstudsare av bra kvalitet som är överkomliga rent ekonomiskt ca 10-15tkr och som håller klass 1?
Publicerat December 18, 201411 yr Nope! Dubbelstudsare är lite svårflörtade ur både tillverknings och handhavande hänseende..Jag upplever det därför som en mycket tveksam strategi att försöka hitta något riktigt billigt. Jag testade några billigare varianter för några år sedan innan jag fastnade för en Beretta SilverSable. Den var absolut inte perfekt men dök upp som bättre begagnad. När jag testade de billigare så föll de på obefintlig samskjutning. Eller enormt svårreglerad. På någon kändes trycket lite konstigt. Som om något "sviktade" inuti. Sedan är det där med balans inte helt enkelt heller. Och skall man skjuta snabba skott mot rörliga mål är balansen viktig. Och om det inte är det man skall göra vet jag inte om DS är rätta valet... Det blev ett långt svar för att säga nej. Hoppas det hjälper något.
Publicerat December 18, 201411 yr Författare Tack! Har du koll på vilka pengar man får lägga för en sida/sida i tex 8x57jrs? Skulle vilja ha en som drevjaktsbössa
Publicerat December 18, 201411 yr Du får en ryss för 8-9000 ny, men den finns inte i 8x57jrs tror jag. Avråder dock från detta niddåd till s.k vapen. Det närmsta en billig och fungerande ds du kan komma är nog en Valmet/Tikka/Finn m77/412/512. Tunga as men går att få att skjuta väl vet jag av egen erfarenhet. En sådan hittar du ganska lätt inom din ram. Skall du inte heller släpa på den i skogen som hundförare är ju tyngden mest av godo för skyttet.
Publicerat December 18, 201411 yr Ibland ser man gamla tyska bockar som i vart fall är nära din budget, ofta med hakad kikare. Oftast i kaliber 7x65r men det borde väl funka?
Publicerat December 18, 201411 yr Tack! Har du koll på vilka pengar man får lägga för en sida/sida i tex 8x57jrs? Skulle vilja ha en som drevjaktsbössa Ska det vara SvS så blir utfallet mycket snävt..... Du har Krieghoff och Merkel nya som ligger på 3-5gg budget, en tysk förkrigare i bra skick kostar ytterst sällan under 30 000:-. /T
Publicerat December 18, 201411 yr Nej tyvärr måste jag hålla med PMT i inlägget ovan. Sedan vill jag rekommendera att du prioriterar ner kalibern. Tryck, samskjutning, balans och passform är betydligt viktigare än kalibern. Det är alltid viktigt med dessa parametrar, men enligt min mening extra viktigt på en DS. 7x64R eller 9,3x74R spelar kvitta om den inte passar. Nu säger PMT säkert att det bara är att ta fram rasp och trälim för att få det att passa men för många av oss bär det emot att sätta sågen i en bit hygglig valnöt. Du känner dig själv bättre än vi gör...
Publicerat December 18, 201411 yr Författare 7mm skulle absolut passa utmärkt. Att jag vill ha en sida/sida är mer för att jag gillar konceptet bättre än över/under. Jag får nog hålla utkik på auktionerna runtom i landet, kanske finns ett klipp att göra
Publicerat December 18, 201411 yr Har oxå en silver sable... Ingen prockskyttepang män funkar kanon i praktiken. Å känslan e bäst.. Skön å bära Fin å se på Go å ta i Fan ble ju nästan porrit P.s bösser sa byukas inte hänga på väggen
Publicerat December 19, 201411 yr https://www.torsbohandels.com/vapen/Dubbelstudsare?p=1 Ger nog ett tvärsnitt av priserna på olika modeller
Publicerat December 19, 201411 yr i min värld går ju ds bort om det är en bock, vet inte hur ts tänker?
Publicerat December 19, 201411 yr Hade du velat ha en combi i svs? Vet ej hur bra dom är men Antonio zoli har väll nått? Deras hagel är inte direkt något att ha men men.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 19, 201411 yr Hade du velat ha en combi i svs? Vet ej hur bra dom är men Antonio zoli har väll nått? Deras hagel är inte direkt något att ha men men.. Sent from my iPhone using Tapatalk Zoli? Det borde vara länge sedan i så fall. Mig veterligen är det väl bara Merkel som gör dessa numera i normal prisklasser. /T
Publicerat December 20, 201411 yr Kolla in lucka nr 18 på fritid vildmarksliv youtube! Merkel dubbel 9,3x74 för 20000kr 18900kr satt dom ner den...
Publicerat December 20, 201411 yr Kolla in lucka nr 18 på fritid vildmarksliv youtube! Merkel dubbel 9,3x74 för 20000kr 18900kr satt dom ner den... är det to late nu?
Publicerat December 20, 201411 yr är det to late nu?ingen aning! De ja vet med säkerhet är om jag hade 20k över till en bössa så hade den varit min ☺
Publicerat December 20, 201411 yr Den är såldDå blev nån lycklig i julestressen iaf.Jag får väll tejpa fast ett plaströr på blasern å låtsas att det är en dubbelstudsare...
Publicerat December 20, 201411 yr http://kjellsvapen.se/beg-vapen/dubbelstudsare/antonio-zoli-savanna/
Publicerat Januari 7, 201511 yr Gjorde dagens blocketkoll och såg denna beretta DS för 14.5k http://www.blocket.se/sodermanland/Beretta_dubbelstudsare_9_3x74_58131287.htm?ca=11&w=3