Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RCC Carbon

Featured Replies

Publicerat

Idag var jag och sköt några skott med 9,3:an och Carbondämparen. Upplevde det som den dämpade minst lika bra som A-Tec Maxim kanske bättre men svårt jmf när man bara har ena att tillgå. Sen vart smällen som ganska dov. Behagligare på nå sätt. Riktigt nöjd är jag.

Publicerat

Spännande! Själv har jag inte hunnit prova min ännu. Förhoppningsvis i helgen om inte middagar i dagarna tre sätter stopp för ärendet (frun fyller år).

Skickat från min telefon

Publicerat

vad vart total längden på dämparen och hur många smällar tål den innan den blir varm?

tex min vmac blir het efter 12 smällar på älgbanan

Publicerat

Den är 30 eller 31cm. Nu sköt jag bara 1-3 skotts serier och markerade emellan så vet inte hur mycket den tål

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu är ju det här min första ljuddämpare, så ta det för vad det är: Jag upplever att smällen blir väldigt mycket snällare och rekylen likaså, men å andra sidan fick jag en ny bakkappa monterad så en del kommer säkert från den. Med ett par vanliga SportTac (som inte dämpar så förskräckligt bra tycker mina tinnitus-öron) blev smällen dov och mjuk, helt utan obehag.

Däremot tycker jag att mirage blev ett väldigt problem vid inskjutningen av mitt nya kikarsikte. Redan efter ett enda skott fick jag tendenser till mirage, vilket är något jag aldrig upplevt innan. Jag förväntade mig det efter flera skott, men efter bara ett eller två? 

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu när ni haft dem ett tag hur upplever ni dem?

S.

Publicerat

Skäms nästan men jag fick en fiberdämp hemskickad för test för ngr veckor sen.. har fan inte hunnit prova! Men på torsdag natt DÅ ska jag prova den så får vi se.. Måste fan säga att Roger slår det mesta, tror jag skrev om det i en annan tråd. Han kom ihåg att han mixtrat med kal .17 åt mej för ganska länge sen. Vi fick fram en dämp som fungerade bra och släppte det. Nu har han tagit fram en kolfiber för .17 och då ringde han och ville att jag skulle testa den med.. och ytterligare två modeller på samma tema.. Just love it!!

Magkänslan säger att jag uppgraderar även .22 dämpen till kolfiber, hade lite problem med mirage när jag sköt 22-250 sist..

Publicerat

Jag är fortfarande nöjd. Den har aldrig varit i skogen men väl på banan ett antal gånger. En klart trevlig bekantskap, men min erfarenhet med ljuddämpare är extremt begränsad.

Publicerat

Men är RCC uppbyggda enbart solid kolfiber dvs  "tuben" eller är det bara ett tunt skal runt om för att minska värmeflimmer på bana och klang i skogen när man stöter i träd och grenar?

Känns ju som folk åå jag älskar kolfiberdämpare när det egentligen bara är ett skall!!

Stalon släpper ju denna nu http://stalon.nu/ljuddampare/tillbehor/mirageskal-till-stalon-w-serien

Whisper carbon ;)

Publicerat

RCC har mig veterligen bara skalet i kolfiber. Det är väl inget fel med ett skal när det fyller en funktion?

Publicerat
  • Författare

Blir nog att ringa och beställ en special.

S.

Publicerat

RCC har mig veterligen bara skalet i kolfiber. Det är väl inget fel med ett skal när det fyller en funktion?

Nej nej absolut inte men jag får ibland en känsla av att det ibland missuppfattas av pöbeln och det låter som om hela dämparen skulle vara byggd i kolfiber.

Skall köpa mig en sådan där dämpare i kolfiber... Har man ju hört väldigt ofta

Publicerat

RCC är bra skit :)

Publicerat

RCC är bra skit :)

FN Hubler

kloka ord :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Har läst olika testet och den verkar ligga riktigt

Bra till.

Ska ringa imorgon och prata med Roger om att förlänga den. Kanske få dem ännu tystare? Dovare?

S.

Publicerat

Jag har en förlängd RCC Carbon 44 och jag tycker nog att den dämpar något bättre än orginalet! Men fram för allt så går det att få till balansen på bössan precis som man själv vill ha den :)

Publicerat
  • Författare

Jag har en förlängd RCC Carbon 44 och jag tycker nog att den dämpar något bättre än orginalet! Men fram för allt så går det att få till balansen på bössan precis som man själv vill ha den :)

Vilket håll är den förlängd?

Publicerat
  • Författare

Hade bestämt mig, men börjar vackla?

Tror de får bli a-tec igen då den verkar dämpa betydligt bättre. Men priset är där efter med.

S.

Publicerat

Min Carbon 44 är förlängd bakåt! (Täcker hela pipans längd till förstocken)

• 8 months later...
Publicerat

Min Carbon 44 är förlängd bakåt! (Täcker hela pipans längd till förstocken)

Det var väldigt intressant information, jag är själv på jakt efter något liknande. Har du kanske en bild att delge samt lite data: längd, vikt, pris.

Skulle förmodligen sitta som en smäck på min .308

vänligen

_Alex