Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Fonkystuff

Tändhattar för hagel i sthlm

Recommended Posts

Fonkystuff

Tror inte han säljer de sista - ville ha de kvar för eget bruk.

culot

Köpte idag tre askar med hattar på svartkrutskällaren på söder (Winchester W209). Tyvärr hade han bara fem askar och han ville ha två kvar så jag tvivlar på att han säljer fler.

Check - ett steg närmare målet. Nu är det wads, krut (A1?) samt laddrecept som passar med dessa och steelmaxhylsor som saknas.....

Hmm! Han sålde ingen " pocket peener" till dig ? Win209 sitter dåligt i Italienska Fiocchi och cheddite hylsor ,

Du kan superlimma dom då sitter dom, Jag har förladdningar för att starta upp dig och recept för tex A1 ( tror det finns lite kvar hos dea.se) jag har mer hattar om du behöver ( italienska ) jag kan även få fram A1sp som är perfekt till 36-38g

/P

culot

Då kanske jag skulle göra mig ett ärende förbi Svartkrutskällaren imorgon efter jobbet då :yes:

Så då börjar planerna att komma i lås, fick besked från leverantören av min Mec Steelmaster att den skeppas inom två dagar.

Sedan så tog kompisen lite återvinst från skjutbanan så då finns det hylsor också att tillgå hemma.

Uppdatering - öppet måndagar och torsdagar mellan 16-20 och enligt ök

Inga Kista galleria öppettider direkt :geek:

Jag har tändhattar om du behöver ,italienska ( win209 sitter som skit i italienska hylsor, man kan trimma hålen m en sk

" pocket peener " finns bla på Midway /Brownells

Jag är hemma i helgen Lö-sönd. om du behöver Ital hattar ,

/P

fredde_fmj

Ja några tändhattar skulle jag kunna ha användning för till provmontering när allt är på plats. Får höra av mig

culot

Ja några tändhattar skulle jag kunna ha användning för till provmontering när allt är på plats. Får höra av mig

Kommer inte ihåg om du fick mitt nr , men jag skickar det i PM

Så kan du dra ett sms så att jag kan lägga in ditt nr,

/P

Fonkystuff

Culot: Vad motsvarar steelmax för hylsor? Jag köper gärna förladdningar och hattar - hör av mig i helgen!

culot

Culot: Vad motsvarar steelmax för hylsor? Jag köper gärna förladdningar och hattar - hör av mig i helgen!

steelmax =  cheddite   idag använder Gyttorp bara cheddite vad jag vet ,  sen laddar de flesta italienska hylsor lika , det är tändhatten som styr  mest.

sen kan det skilja lite med engångskjutna då dom beroende på krutet blir olika sträva på insidan , men inget att noja över...

slå en pling på lö/sönd 

/ P

Fonkystuff

Tack för info :D

Ringer i helgen!

Fonkystuff

Tack Culot för en trevlig och lärorik eftermiddag!

culot

Tack Culot för en trevlig och lärorik eftermiddag!

Det var så lite så, alltid trevligt att bruket att ladda sina hagelpatroner själv växer, sakteligen måhända men det växer ,

/P