Publicerat Januari 23, 201511 yr Helt klart inte fått sig på länge. Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk
Publicerat Januari 23, 201511 yr Men tidigare skrev du att det är att föredra om det är så kallt som möjligt??? Och att rundnoskulor är bästa valet för långhållsskytte... Om man inte har en aning om vad man pratar om så behöver man inte svara, såvida man inte jobbar hårt på att helt förstöra sin trovärdighet. Grattis, du har lyckats! Japp, jag trodde det efter vad jag fick lärt mig i skolan. Visade sig att jag inte kunde avgörande skillnaderna på kulans utformning beroende på om man pratade super eller sub. Temperaturen siade jag mest om då jag fått en mjölig yta när jag lagt på färg i för varma rum. Vill du se allt svart eller vitt och inte få andras tankar att om möjligt vidga dina egna för att dra egna slutsatser så får du välja att göra det. Trodde det var ett diskussionsunderlag mer än en lathund, sorry!
Publicerat Januari 23, 201511 yr Beställ hem kitet, läs de medföljande insruktionerna och lite på kammeret.no. Då jag undersökte hur man ska göra hittade jag bra info där och på Durano.no. Rengöring nämns i instruktionerna. Finns även många guider på Youtube. /M
Publicerat Januari 24, 201511 yr Dom flesta Youtubeklippen jag har sett så lägger dom på maskering på slutstyckshuvudet men målar resten av slustycket Så måla på exabit i rumstemperatur rengör riktigt noga och se till att du inte har nån tub med ohärdad silikon i rummet
Publicerat Januari 26, 201511 yr Författare Beställ hem kitet, läs de medföljande insruktionerna och lite på kammeret.no. Då jag undersökte hur man ska göra hittade jag bra info där och på Durano.no. Rengöring nämns i instruktionerna. Finns även många guider på Youtube. /M Tack, jag gör så. Kitet är redan hemma sen ett par veckor Gällande min extrema grinighet så är MatsN's analys helt korrekt Men det blev lite välbehövligt endorfinpåslag efter bodypump på Nordic Wellness idag efter jobbet iaf
Publicerat Juni 4, 201511 yr Författare Jag fick lite "rinn" på pipan då jag körde typ 5 lager. Lärorikt dock då det var första gången jag sprayade en bössa. Finishen på Tactical Black överträffar mina förväntningar med råge
Publicerat Juni 4, 201511 yr fick oxå lite rinn på bl.a magasinet och kolven på nått ställe men det är väl oundvikligt när man inte besitter proffskunskaper. jag ska nog komplettera med någon mer färg vid tillfälle, för det var ganska roligt och färgen är förvånansvärt effektiv
Publicerat Februari 2, 20179 yr Författare Kan svara på min egen ursprungsfråga nu. Måla inget där du inte kan acceptera att färgen bygger lite. Exempelvis så målade jag mina Harris-benstöd i utdraget läge - inte bra! Dels blir färgen tjockare än jag hade trott om man gör några lager på varann, och dels så sugs färg in i skarvar och stelnar där. Jag kommer att få ett mindre helvete att få bort färg från benen nu så att de går att dra in igen. Bra att veta.
Publicerat Februari 2, 20179 yr 6 hours ago exabit sa: Kan svara på min egen ursprungsfråga nu. Måla inget där du inte kan acceptera att färgen bygger lite. Exempelvis så målade jag mina Harris-benstöd i utdraget läge - inte bra! Dels blir färgen tjockare än jag hade trott om man gör några lager på varann, och dels så sugs färg in i skarvar och stelnar där. Jag kommer att få ett mindre helvete att få bort färg från benen nu så att de går att dra in igen. Bra att veta. Kan du inte lösa upp färgen med isopropanol eller dylikt och sedan göra om och rätt då?
Publicerat Februari 2, 20179 yr Ett tips är att slipa ytor som ska målas så den blir lite sträv då blir den mycket mer stryktålig Har även målat min m55 i mattsvart, den färgen var inte alls lika tålig som de andra jag testat
Publicerat Februari 2, 20179 yr Författare 3 hours ago Buck sa: Kan du inte lösa upp färgen med isopropanol eller dylikt och sedan göra om och rätt då? Får prova det - tack
Publicerat Februari 3, 20179 yr På 1/15/2015 at 14:32 Dr Krall sa: För att det finns inget fulare än en sliten målad finish på en bössa...men dom är sedan länge bortbytta innan det sker kanske Shabby Chic? //RmK
Publicerat Februari 3, 20179 yr Satt och funderade lite, är inte duracoat en 2k epoxyhistoria? Tänkte om man så enkelt som med casco limtvätt kan lösa upp den. Man bör nog akta plast/gummidetaljer dock.