Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svårt att inte imponeras av skyttet!

Featured Replies

Publicerat

Fantastisk film! Tack Chris :)

• Svar 115
  • Visningar 10k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

Finns säkert att låna, Hårfagre här inne vill nog bara åka med som laddare så där har du en brytpang, fler går säkert att samla in, skall jag gå en sväng i Rosengård och se vad jag får tag på?   All

• Nä, det är en konskvens av att ni är underlägsna.....   Varför ska vi prata med er när ni ändå inte har något att komma med? Då är det enklare att tala till er, så kanske ni gör som man säger.   /

• Han hade beställt Miroku MK60 m smala spången.. vet fler som vill ha den spången

Publicerat

Att han kisar med vänsterögat skulle jag förklara med att han antagligen har någon grad av vänsterdominans. http://www.positiveshooting.com/EyeDominanceMain.html

Har själv en flytande dominans.

Lustigt att enligt följande referens från WikiPedia http://en.wikipedia.org/wiki/Ocular_dominanceså kan vänster-dominans vara högre hos personer med migrän. Brukade ha enorm migrän i unga år och får kanske något anfall någon gång per år numera. 

// P

Publicerat

Tänkte på dej där Maichel.. Håller med dej, aldrig begripit detta med bred spång.. När jag kollar så är det solklart, han släpper de lite för "enkla" fåglarna..

Publicerat

Jag hade fått för mig att regeln var "inga bruna skor efter 18" och den känns ju uråldrig.

Det är regeln - men den funkar åt båda hållen, dvs inga svarta skor före 18, men det bygger väl på att man är mer "formellt" klädd till kvällsmålet än andra tider som inte är särskilt högtidliga. Lite som "en gentleman har aldrig vit smoking väster om Suez" eller "en gentleman bär aldrig cylinderhatt på dagtid, utom på Ascot". :)

Publicerat

Lite som "en gentleman har aldrig vit smoking väster om Suez" eller "en gentleman bär aldrig cylinderhatt på dagtid, utom på Ascot". :)

Där har du två regler jag följer slaviskt däremot. ;)
Publicerat

Det är regeln - men den funkar åt båda hållen, dvs inga svarta skor före 18, men det bygger väl på att man är mer "formellt" klädd till kvällsmålet än andra tider som inte är särskilt högtidliga. Lite som "en gentleman har aldrig vit smoking väster om Suez" eller "en gentleman bär aldrig cylinderhatt på dagtid, utom på Ascot". :)

Nej, den funkar inte. Det går ju för fan inte att köpa bruna skor i det här landet i en normal skoaffär....... Sist jag provade fick jag till svar att "nej, vi säljer inga bruna herrskor, för det är ingen som köper dem".

/T

Publicerat

Finns massor av bruna loafers, förstår inte problemet :D

Publicerat

En annan bär gråa skor, förbjudet alltid?

Publicerat

Finns massor av bruna loafers, förstår inte problemet :D

Det finns bruna morgontofflor också...... Men nu pratar vi skor.

/T

Publicerat

Ha ha, Jag undrar vad ni tyckt om ni sett mig på en flygplats när jag skall över pölen.

Gymnastikskor, löst knutna så man kan ta av och på sig dem med minsta möjliga ansträngning.

Khaki färgade Fjällräven eller Colombia "cargo pants" med putande benfickor.

Beretta , Colombia eller Timberland skjorta av safari inspirerad modell. Dock oftast vit. (Känner mig oftast fräshare vid framkomst om jag varit klädd i vitt än om jag burit mörkare skjorta)

Kavaj tillhörande den kostym jag skall använda första dagen jag kommer fram. (Oavsett hur den inte matchar övrig klädsel)

Jag håller visserligen med om det där med oputsade skor. Men att ha något annat än bekväma och praktiska kläder på sig på en flygresa är bara orutinerat.

Åtminstone om resan är mer än några timmar. (Minde än 3 räknas inte)

Ok för några kanske flygresan är årets händelse och då är det väl Ok att klä upp sig. Och några har ett självhävdelse behov eller någon slags inre osäkerhet som gör att de alltid måste klä upp sig. Det är väl Ok det också.

Men slips / fluga (kul förresten att flugan fått en renässans) över Atlanten är bara dumt. Självklart tar man av den eller åtminstone släpper lite på den.

Mysbyxor är dock ett gissel. Förutom att vara anskrämligt fula så är de opraktiska med sina fickor som är konstruerade för att tappa saker och tyg som suger fläckar bättre än läskpapper. Dessutom har mysbyxtillverkarna spelat sina kunder ett spratt genom att samarbeta med sätestillverkarna så de kunnat försäkra sig om att dylika byxor skall halka ner och visa upp mer klyfta än Brigitte Bardots dekolletage...  

Publicerat
  • Författare

För att komplettera tråden och återgå till saken,

reser alltid i kostym, då jag arbetar, privat i prydliga jeans eller chinos och skjorta, piké eller tröja, skor, inte sneakers. Man kan alltid ta av sig skorna under flygningen om motiverat.

Använder svarta skor före 18, men välputsade, använder även bruna skor efter 18 då jag sällan är hemma före klockslaget. 

Ang bruna skor återfinns sådana hos Skomakare Rolf Hansson i Malmö eller för den mer mittsverige boende, på Church egen butik, Birger Jarlsgatan 7 alternativt för MKJ mfl som bor lite norröver, Davidsons skomakeri, Kungsgatan 47C U-a,

om man klarar begagnat skall Herr Judith på Hornsgatan även ha en del skor att selektera bland.

Åter till saken, 

jag är och förbli något i avund för en så driven skytt som den vi följer på filmen, ja det finns rätt mycket jag skulle vilja stjäla i form av metod i hans skytte men nog om det, trevligt är det.

M- nej jag kommer inte att sälja, i varje fall inte denna säsong. /Christian

Publicerat

Men skit i dojjorna nu mina herrar! :D

Vore fantastiskt trevligt att medverka i en dylik jakt, dock genererar det en vapeninvestering för egen del. Det vore rätt pinsamt att beträda scenen med en Benelli comfort med race-patina i näven! Dessutom bör skyttet finslipas en hel jävla del för att inte skämma ut sig heller ;)

Publicerat

Inget att anföra mot kringarrangemanget heller. Kunde varit trevligt som omväxling till den vanliga svartbrända korven som trillat ner i elden ett par gånger... Skulle tillfälle uppenbara sig att delta i något liknande, skulle jag med glädje leta upp någon grällt neongul slips från 80-talet att komplettera med.

Publicerat

Finns säkert att låna, Hårfagre här inne vill nog bara åka med som laddare så där har du en brytpang, fler går säkert att samla in, skall jag gå en sväng i Rosengård och se vad jag får tag på?

Allvarligt talat så har jag haft en del kontakter i landet och kanske skall se om jag kan återskapa dessa? /Christian

/Christian

Driven game a la jaktsidan!

Skickat från min iPad med Tapatalk

Publicerat

Ja, med en sådan liten tripp så skall man definitivt använda en svs. :)

Jag skulle definitivt vara intresserad för sådan utflykt.

Publicerat

Jag undrar vad sådana jakter går lös på? Dock har man ingen svs, utan får använda SP1an isåfall...

Skickat från min iPad med Tapatalk

Publicerat

Christian jag är på direkt!

En bra hageljakt en helg skulle jag kapa av mig armen för iallafall efter jaktens slut  :yes:

Duva eller fasan spelar kvitta. Duva kan ju vara lite billigare men ändock väldigt trevligt.

Är det inte lite bökigt att ta med sitt eget vapen till den där ön? Jag tycker mycket av behållningen försvinner om man nu skulle ta ett lånevapen som vissa av mina bekanta har gjort när dom var dit!

/J

Publicerat

han skjuter bra den där.

en del överlever och hållet verkar vara på gränsen verkligen. 

har nyligen provat genomslagsförmågan på olika skott, det var verkligen skillnad. vissa plugg kommer inte igenom en masonit på 50m och andra en 12mm plyfa.

Publicerat

Christian jag är på direkt!

En bra hageljakt en helg skulle jag kapa av mig armen för iallafall efter jaktens slut :yes:

Duva eller fasan spelar kvitta. Duva kan ju vara lite billigare men ändock väldigt trevligt.

Är det inte lite bökigt att ta med sitt eget vapen till den där ön? Jag tycker mycket av behållningen försvinner om man nu skulle ta ett lånevapen som vissa av mina bekanta har gjort när dom var dit!

/J

Ta med licens, vapenpass och låsbar koffert. Dubbelkolla och trippelkolla alla siffror, sen är du safe.

Publicerat

Ta med licens, vapenpass och låsbar koffert. Dubbelkolla och trippelkolla alla siffror, sen är du safe.

Nja - i Storbrittanien liksom i Sverige måste man ansöka om enskilt införseltillstånd. Innan man ska in i landet.

/T

Publicerat

Jag misstror dig inte, och jag erkänner att det var 5 år sen jag var över, men ingen frågade efter det då. Nytt hittepå?

Publicerat

Eller kanske vi skall köra en jaktside träff på Susegården? Fast jag själv skulle behöva en extra duvning även innan jag vågar visa mitt skytte i det här sällskapet...