Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svårt att inte imponeras av skyttet!

Featured Replies

Publicerat

Jag kommer med all säkerhet åka ner från Sthlm så om inte jag har andra tankar kring färden så kan vi samåka.

// P

Får se hur det blir med datum och så men det låter intressant med samåkningen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 115
  • Visningar 10k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

Finns säkert att låna, Hårfagre här inne vill nog bara åka med som laddare så där har du en brytpang, fler går säkert att samla in, skall jag gå en sväng i Rosengård och se vad jag får tag på?   All

• Nä, det är en konskvens av att ni är underlägsna.....   Varför ska vi prata med er när ni ändå inte har något att komma med? Då är det enklare att tala till er, så kanske ni gör som man säger.   /

• Han hade beställt Miroku MK60 m smala spången.. vet fler som vill ha den spången

Publicerat

.

Publicerat

Tror Hassel har bommat den avsedda tråden nu. ;)

Publicerat

Har inte så långt till Växjö. Kastare som ger höga duvor eller motsvarande. Tänk fasan som plötsligt dyker upp motig över träd eller liknande.

Tror nog jag och Christian N är sugna om datumet är bra

/M

När jag gick Sportingstigen i Bräkne-Hoby för två år sen hade de några höga duvor som kom över träden snett bakifrån vänster, man stod nedanför en slänt med en kastare n bra bit upp ovanför slänten.

Publicerat

Trailer till ett klipp som kommer snart:

Otroligt... Vilka fåglar!

Publicerat

Min ABSOLUTA idol! Mr Digweed.

Publicerat

Ja, Sir George skämtar man INTE bort.......

/T

Publicerat

Ja, Sir George skämtar man INTE bort.......

/T

Hört att de licenser man har på hagelvapen förverkas per automatik om man skulle häda på så vis!.......

;)

Publicerat

Man skämtar gärna bort gubbens dialekt dock. Eller ja man gör vad som helst för att undvika att höra den. :biggrin:

Publicerat

Trailer till ett klipp som kommer snart:

Otroligt... Vilka fåglar!

Inte en stående inom synhåll, synd på så mkt fågel.
Publicerat

Man skämtar gärna bort gubbens dialekt dock. Eller ja man gör vad som helst för att undvika att höra den. :biggrin:

Jag tycker mig märka av en viss "förbättring" på den punkten, jag har en DVD av honom - den första han gav ut. Det är på gränsen till begripligt, det mesta är ren rotvälska...... Jag vet att han varit öve ri USA och tränat/visat upp sig och att det var en del kommentarer om hans dialekt....... Numera är den ju bara "markant" men det går att höra vad han säger.

/T

Publicerat

De har 400 vorsteh bakom kullen som reser på kommando så att det alltid är en strid ström av fågel i luften. Måste vara så, finns inget annat tänkbart scenario.

Ang Digweed... Har någon sett något program (förutom första på tuben) från hans Digweed club? Ska tydligen vara avsnitt där han går igenom skjutteknik etc? Ganska saftig pay per view för de avsnitten...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Vad ska du med en stående i drevkedjan? Det är driven game - inte rough shooting........

/T

Publicerat

Vad ska du med en stående i drevkedjan? Det är driven game - inte rough shooting........

/T

precis, totalt bortkastat.
Publicerat

Var sak har sin charm. Men en stående i drevet på driven game - nja, det vore väl närmast bortkastat......

Publicerat

Han har alltså gått från dansk till skåning. :biggrin:

Får nog vara från dansk till västskåning isåfall.. Di där svenskarna brukar ha lite problem med östskånska..

För några år sen var jag och frun i Stockholm för en weekend, jag kunde knappt beställa mat på restaurangerna, folk förstod inte vad jag sa.. Så min danska fru fick sköta snacket med stockholmarna..

Publicerat

Har en av Digweeds DVD:er och där pratar han fullt förståeligt... men han har ju utrymme för förbättring både i sin verbala förmåga, sitt sätt att undervisa och sin utstrålning. :)

Publicerat

Ang Digweed... Har någon sett något program (förutom första på tuben) från hans Digweed club? Ska tydligen vara avsnitt där han går igenom skjutteknik etc? Ganska saftig pay per view för de avsnitten...

Nope, fick inbjudan till hans Club, gissar för jag köpt DVD:n tidigare, men för de pengarna som de vill ha för att vara med så kan man skjuta ett antal tusen skott....

Publicerat

Får nog vara från dansk till västskåning isåfall.. Di där svenskarna brukar ha lite problem med östskånska..

För några år sen var jag och frun i Stockholm för en weekend, jag kunde knappt beställa mat på restaurangerna, folk förstod inte vad jag sa.. Så min danska fru fick sköta snacket med stockholmarna..

Jag har för egen del inget problem med det, däremot har jag noterat att många därifrån av nån anledning drar på extra när de är utanför Skåne. Oavsett anledning till att folk inte förstår så känns det enbart onödigt, ni har svenska TV-kanaler, ni vet exakt hur orden ska låta utanför spettekagans rike. Jag har hittills inte träffat en skåning som inte klarar att göra en överdrivet fisförnäm Stockholmsdialekt på beställning, och då har jag ändå bott i Göingebygden i 3 år.

Kompisen hade inga problem att beställa rrräjkbaguette hemma i skåne, det hade gått hem även i Stockholm. Men på tåget norrut tror väl fan att han av ren princip måste be kiosktösen om en wwhhoooääägemaauuuda för att få njuta av att säga att di darr upplenningarrna geeåår eente ao forrrstauu.

Publicerat
  • Författare

Vet inte om jag skall skratta eller gråta över och angående ovanstående ty i delar är det väldigt roligt men även tragiskt, som belysning av det hela kan jag återge att när jag med bred östgötsk dialekt, bara precis lite mindre än Per G:s här inne så förstod mina skånska lärare absolut ingenting,

detta var då på gymnasiet och i Kristianstad, mina betyg sjönk med nästan en helt betygsgrad i snitt, enkom för att det fanns ett enormt kommunikationshinder, efter andra terminen var ordningen återställd men då talade jag också en blek kopia av Linderödska som är en rätt grov skånsk dialekt. /Christian