Publicerat Januari 18, 201511 yr nja, men ok!Jag har sådana bord i min tygverkstad. De kan jag utan problem lägga en växellåda till en lastbil på. Vinkeljärnen är 40*40*5 och förstärkningen är 25*25*4 som skiva har jag 40 mm mdf. Bänken är 1000*2400.Stadigare blir svår utan sten eller stålskiva.
Publicerat Januari 18, 201511 yr nja , vill ha trä! Det är lite fjolligt.. Stål skall det vara [emoji6] och stabilt blir det! Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Varför skulle en bänkskiva i ek flexa? Gör ett ordentligt underrede och fäst in den i. Du skruvar ju reglar utmed väggen du ska ha den vid eller vad du nu ska göra. En regel i framkant med ett ben eller två. Förslagsvis under det stället där du utför mest vrid. Köper du skåpsstommar och lägger den på så har du ju mycket stöd från golvet.
Publicerat Januari 20, 201511 yr Vad hade du tänkt för ytskikt? Är det uteplyfa? Nä vanlig bonnplyfa. Vet inte ytskikt än.
Publicerat Februari 9, 201511 yr Själv håller jag på att bråka med att bygga en laddbänk i klädkammaren efter de förutsättningar jag har där. Materialet till i varje fall toppskiktet är en begagnad stavlimmad ekskiva från Ikea (200kr på Blocket). Fler bilder kommer när jag har något vettigt att visa. Skickat från min telefon