Publicerat Januari 16, 201511 yr åker 2/3 igen! är det ingen som vill få chansen att jaga i afrika för 17000skr och upp till beroende på vad du vill jaga?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Sticker själv dit den 9 april och jagar i 12 dagar, ska bli fantastiskt att få prova på Buffel. Var ska du åka någonstans?
Publicerat Januari 20, 201511 yr Författare Limpopo, 11dgr +två flygdagar! Buffel är så jäkla dyrt. Ca45000kr väl? Vart ska du, och pris?
Publicerat Januari 20, 201511 yr Vi är 4 gubbar som sticker till Roedtan Rondeberg safari för 10 dagars jakt räknar ca på 100'-120' totalt med bogmontage och hemtransport av viltet som skjutes. Det ska bli riktigt kul.
Publicerat Januari 20, 201511 yr Författare den kostar 60 000 R där jag jagar, ca 42000kr. Han visade bilder på ett par riktigt fina, försökte få ner priset men enda jag kom till var att om nån är skadad eller dum i huvudet så går dom för halva priset, men då får man boka flyg på en vecka! vilka mer djur ska du jaga?
Publicerat Januari 21, 201511 yr Det gör att man blir mer sugen, vi gubbar ska sätta oss ner och prata igenom vad mer för djur som är av intresse, personligen så är jag sugen på en Kudu och en Zebra, arrangören vill gärna veta i förväg för ett buffelsök kan ta 3-4dagar.
Publicerat Januari 21, 201511 yr Författare Du måste nog ev räkna med fler dagar på buffel! Min kontakt säger 6 dagar, men det kan ju ta en dag med! Jag gick 6 dgr efter kudu i somras, nu försöker jag igen! Buffel står långt ner på min lista men det har mycket med ekonomi att göra, skjuter hellre en kudu för 8000 än en buffel för 45000! Men nån gång ska jag väl komma ner till buffel
Publicerat Januari 21, 201511 yr Tydligen så spårar dom före, det är därför dom vill veta något sånär vad man är intresserad av att skjuta, men som all övrig jakt finns det ju inga garantier, oavsett ska det bli riktigt kul att åka ner ett gubbgäng och umgås. Min stora dröm är att få skjuta en riktigt stor Buffel, så den hamnade överst.
Publicerat Januari 22, 201511 yr Författare avundssjukan slår igenom men med min kontakt så räcker en månadslön för att du ska få testa afrikanska blodtörstiga grisar!
Publicerat Januari 23, 201511 yr Ser fram emot lite rapportering efter att du varit nere, jag åker ju lite senare.
Publicerat Februari 23, 201511 yr Avundsjuk men inte långt kvar för mig heller, hoppas du får en fantastisk upplevelse.
Publicerat Februari 26, 201511 yr Författare Jag fick åka till Ulf som fick karva lite i stocken då pipan låg emot men bara vid gränsen mellan patronläge och pipa, men nu är den 100% sen sköt jag in, fanken vad skotträdd man är bara för att det står 375 på hylsorna. låg på 40mm cc på 80m tills jag skjutit 7skott. sen skällde jag ut mig och satt en treskottare 30mm högt på 80m, cc20mm, duger till KUDU! Mycket trevligt med rcc dämparen.
Publicerat Mars 1, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Färdigpackat, lämnar vid lunch imorgon, ska bli j-ligt skönt att komma iväg!
Publicerat Mars 1, 201511 yr Färdigpackat, lämnar vid lunch imorgon, ska bli j-ligt skönt att komma iväg! Såna här trådar borde förbjudas... /M
Publicerat Mars 1, 201511 yr Jag fick detta foto från f. d. arbetskollegan från Husqvarna o han har varit iväg ner till Burkina Faso på Buffeljakt. Är det sådana som du ska jaga också?
Publicerat Mars 5, 201511 yr Författare Nope Efter två dagar har jag inte skjutit något, kompisen fick en Zebra igår! Men jag fick se en enorm Eland igår, vi kröp på alla fyra i ca en timme innan hjorden bestämde sig för att fly, kudutjuren mitt i hjorden! Men vilken j-a tjur Nu är vi på väg att skjuta giraff ,har fått erbjudande att skjuta o fota ingen trofé för ca 3000kr! I eftermiddag blir det ett försök på Elandtjuren!