Publicerat Mars 5, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Mitt första vilt denna gång,free Of chargé, för denna red harte beast hona var skadad! Men fick skjuta från bilen bakifrån! Jagar inte från bil men gjorde självklart ett undantag för att förkorta lidandet! Trophy bonded bearclaw gjorde jobbet, väntar på kulan då detta var första gången utan genomskott!
Publicerat Mars 5, 201511 yr Postar här för att kanske komma i kontakt med någon afrika-connaisseur. Tror ni det finns någon som helst möjlighet för en KORT (1-2 dagar) tripp från kapstaden? Ska nämnas att jag inte kan ta med vapen eller dylikt...
Publicerat Mars 6, 201511 yr Författare Jenseff Jag har hört mig för och fem dagar är den minsta tid du ska jaga!
Publicerat Mars 6, 201511 yr Jenseff Jag har hört mig för och fem dagar är den minsta tid du ska jaga! Ok, då får det bli en resa till, utan tjejens familj och annat pack
Publicerat Mars 7, 201511 yr Författare Idag har jag tränat löpning med bössa på ryggen! Kompisen ringde om en Eland som dom sett, fick småspringer ca 1km för att kunna genskjuta den men när vi kom fram så ringde dem o sa att den vänt i annan riktning, jobbigt i 35/38graders värme Inget skjutit idag. Imorgon blir det fiske då vi behöver vila ut, på måndag blir det upp i bergen igen efter Kudu!
Publicerat Mars 8, 201511 yr Författare Inte lika spännande med fiske, catfish och basset o karp finns det här, men inga Kudus eller Eland
Publicerat Mars 9, 201511 yr Författare Det blev en Blesbuck igår kväll! Vi hade bara gått 500m sen kom tre st joggande mot mig, på ca100m stannade dom och vred upp bredsidan, jag tackade och skickade en TBBC genom bogen!
Publicerat Mars 9, 201511 yr Författare Bra jobbat! Hur var den skadad? Den hade massa fästingar på insidan av frambenen och en delad klöv !
Publicerat Mars 9, 201511 yr Den hade massa fästingar på insidan av frambenen och en delad klöv ! brr! Fästingar saknar man ju inte direkt!! Tänkte att den hade blivit tuggad på..
Publicerat Mars 9, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Bidde en liten Antilop Efter lång spårning och 150 m rövkrypning, gick TBBC från ca 175 m håll!,sköt ett snabbt andra skott i flykten, andra skottet var bakifrån , siktade på halsen o träffade röven, men den la sig efter 100 m
Publicerat Mars 10, 201511 yr Den ser rejäl ut! Vacker trofe dessutom tur att skottet inte tog högt istället då