Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sydafrika för under 20k!

Featured Replies

Publicerat

Jag har nu fått ett  supererbjudande, 3  vilt för 1850 R, wartog impala blesbuch.

och då är det trofé djur, tillkommer resa 6-7000kr!

utan att vara noggrann i räkningen så handlar detta om 20 000 kr?

ursäkta om jag som delvis arrangör, hur sjutton kan man låta bli?

jag jagar där i mars o tar bilder, men fundera ni!

Publicerat

Jag har nu fått ett  supererbjudande, 3  vilt för 1850 R, wartog impala blesbuch.

och då är det trofé djur, tillkommer resa 6-7000kr!

utan att vara noggrann i räkningen så handlar detta om 20 000 kr?

ursäkta om jag som delvis arrangör, hur sjutton kan man låta bli?

jag jagar där i mars o tar bilder, men fundera ni!

Hör av dig när du kommer hem och säg hur det var, när är det isf? 

Publicerat
  • Författare

jag åker 2/3 men då betalar jag lite mer, då jag jagar 12 dagar, jakten för 12-13 k + resa är på 5 dagar, men inklusive 3 vilt!

billigare kan det inte bli, enligt mig!

Publicerat
  • Författare

jag har ju varit där en gång, en waterbuck o ch 2 impala, 6.5 dagars jakt 23500kr ink flyg!

jag ska dit flera gånger.

detta pris gäller 2015, ca 19-20 000kr för allt ink flyg!

Publicerat

Vilka åker du med då?

Publicerat
  • Författare

Air France

Inget resebolag

Inga mellan händer som kostar pengar

Jagar hos sungutisafaris

Publicerat
  • Författare

Men jag jagar. 12 dgr

Publicerat

Jag väntar tills 2017...

Publicerat

skulle kunna gissat annars att det vart auroras erbjudande du postade. nästintill identiska priser men jag vill minnas att din tur har betydligt bättre priser om man vill skjuta annat än det som ingår. sen är det ju som alltid en fråga vilken storlek det är på djuren - kan man skjuta medaljtroféer på det ena och halvdassiga ungdjur på det andra är det en väsentlig skillnad. auroras erbjudande är jag tämligen övertygad om att det inte är de största trofédjuren som kommer visas upp för en .. 

Publicerat
  • Författare

Nej det är riktiga trofedjur, dock finns det några som inte är skjutbara.

ex en albino kudu som dom ska ha ca 100k för att få skjuta.

Pfrep: jag tror trofepriserna är rätt lika, skillnaden är priset per jaktdag, 1950 R per dag, ca 1300kr

jag har sett många som tar 3-4000kr per dag och då ingår inte ens kvällsölen :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Jag väntar tills 2017...

nä du borde ta en sån här billig resa nu och sen planera för den riktiga fullträffen 2017

Publicerat

Min 17 månader gamla dotter tycker att jag är bortrest nog mycket som det är...

Annars hade jag faktiskt åkt till SydAfrika (Centurion)  om två veckor. Nu lyckades jag få en kollega att ta den resan!

Publicerat
  • Författare

28 DAGAR KVAR :thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

20 dagar :tongue:

34 grader på dagarna,,,, blir svettigt!

Publicerat
  • Författare

Dags o leta fram camoshortsen, om 13 dagar lyfter vi!

Publicerat

Hoppas du får en riktigt trevlig resa! :)

Publicerat
  • Författare

hittar inte booniehatten, undrar var jag köper en sån?

Publicerat

Lycka till och hoppas du får en riktigt fin jakt. Själv har jag fått hem proof of export till bössorna som ska med börjar närma sig.

Publicerat
  • Författare

Har alla papper klara men pipan skickade lottar Walter till Island men är nog i Stockholm imorgon!

Så då får jag den tre- fyra dagar innan resan!

Hinner förhoppningsvis skjuta in den dagen innan!

Publicerat

En Booniehatt kan du säkert hitta i Air France's Smoking Lounge.

Publicerat
  • Författare

I Paris?

Eller var?

Publicerat

I Paris?

Eller var?

Det var mest ett skämt från min sida då det började se lite tidspressat ut med (felaktiga?) pipleveranser till Island, inskjutning dagen innan och annat :D  Men Paris borde väl annars ha allt i klädväg.

I övrigt, lycka till och trevlig resa.

Publicerat
  • Författare

nja jag har 2 plan b, åka med den gamla lagade pipan i 375 eller åka med 308pipan.

men med 308 så måste jag boka om biljetten til 7,62 från 9,5!

sist gick jag 15 mil,,, 6x 2,5 mil , nu ska jag jaga i 10 dagar= 25 mil  härligt!

Kudun vill jag ha, gick som sagt 6 dagar efter den så nu kanske det är dags,

kommer även att skjuta warthog bushbuck,buspig om tilfälle ges, men randen är på väg upp så man får hålla in högerfingret litegrann!

Publicerat

sist gick jag 15 mil,,, 6x 2,5 mil , nu ska jag jaga i 10 dagar= 25 mil  härligt!

Det är ju skönt att se direkta motsatsen till den gummipürsh som dessvärre existerar på sina ställen där borta...

När jag väl tar mig iväg till SA för min första Afrikajakt så skall jag baske mig gå och smyga på allt vilt och åka så lite bil som möjligt!

Det är ju hela upplevelsen som är så spännande, inte bara när man till slut eventuellt kommer in på ett djur. Hela naturen är ju så extremt annorlunda än den vi har här hemma och jag skulle gå och titta på växter och insekter lika mycket som jag spanade efter min Oryx eller någon annan antilop.

Som i det närmaste helt ointresserad av ståtliga troféer så skjuter jag lika gärna ett djur med sneda eller skadade horn - det spelar absolut ingen roll för mig - för det är lika mycket jobb med ett sådant djur som en med hiskelig trofé.

Faktum är att de ytterst få troféer jag har jag har tagit tillvara på och som hänger på väggen här hemma är alla extremt udda och tveklöst fula i de flestas ögon, men för mig handlar de alla om speciella minnen där jakten varit speciell eller som när Ellen inte lät sig luras av den gamla bocken och levererade han i famnen på mig - trots att hon aldrig hade jagat rådjur innan och egentligen är en renodlad fälthund för hare och fågel! Den skallen har bara två bulor eftersom hornen bara precis hade börjat växa men det är en jakt jag aldrig kommer att glömma och den trofén kommer jag aldrig att ta ner. Samma sak med min första älg... Fulaste cykelstyret du kan tänka dig, men den är jag mäkta stolt över!

Lycka till med all logistik och göd jaktlycka och gott väder! :)