Publicerat Februari 1, 201511 yr Författare Lite trist att man inte gjorde nått åt ursprungets svaga punkter..... Det gjorde man ju - idiotsäkringen försvann och man har nu uppspänning. Det ska vara du till att helt blunda för detta Argumentet att en uppspännare inbjuder till att stå på pass med uppspänt slagstift köper jag icke. Man måste ju kunna lägga ett visst ansvar på individen?
Publicerat Februari 1, 201511 yr Det gjorde man ju - idiotsäkringen försvann och man har nu uppspänning. Det ska vara du till att helt blunda för detta Argumentet att en uppspännare inbjuder till att stå på pass med uppspänt slagstift köper jag icke. Man måste ju kunna lägga ett visst ansvar på individen? Ansvar på individen, i Sverige?? Hahahahaaaaarrrgggghhhh.....
Publicerat Februari 1, 201511 yr Den verkar inte vara så tung som mod 202 ( i stål), och det är ju positivt. 3.2 kg läste jag nånstans.. /Må
Publicerat Februari 1, 201511 yr Kommer den i vänster tro? 101:an görs ju bara i höger och det vore tråkigt om dom fortsatte på den inslagna vägen....[emoji17]
Publicerat Februari 1, 201511 yr Det gjorde man ju - idiotsäkringen försvann och man har nu uppspänning. Det ska vara du till att helt blunda för detta Argumentet att en uppspännare inbjuder till att stå på pass med uppspänt slagstift köper jag icke. Man måste ju kunna lägga ett visst ansvar på individen? Min erfarenhet talar emot dig - jag har sett och ser det för ofta. - Vadå öppna slutstycket? Jag har ju för fan en uppspännare!!!! JAG behöver inte öppna mitt slutstycke. Och så står höga vederbörande och viftar alla i huvudet med pipan på samlingen. /T
Publicerat Februari 1, 201511 yr Detta är en populär post. En snabb örfil brukar göra att det skitbeteendet inte händer igen.
Publicerat Februari 2, 201511 yr Tycker att alla borde ha så pass mycket vett att slutstycket är öppet när så bör. Men det finns ju slarvpellar överallt så...
Publicerat Februari 2, 201511 yr Tycker att alla borde ha så pass mycket vett att slutstycket är öppet när så bör. Men det finns ju slarvpellar överallt så... Varför då? De har ju köpt sig fria från normalt hyfs och en vettig vapenhantering...... Det är ju därför man köper en uppspännare, fattaruväll! /T - som tagit den diskusionen så ofta att jag numera ser till att hålla mig borta från idioterna
Publicerat Februari 2, 201511 yr Min erfarenhet talar emot dig - jag har sett och ser det för ofta. - Vadå öppna slutstycket? Jag har ju för fan en uppspännare!!!! JAG behöver inte öppna mitt slutstycke. Och så står höga vederbörande och viftar alla i huvudet med pipan på samlingen. /T du måste jaga i skåne..... i småland där jag jagar visar alla att nu är bössan tom. helix, så dra tillbaks slutstycket blaser likaså finns det fler bössor? nä men självklart visar du för andra att du har oladdat annars är det nog inte bössan det är fel på!
Publicerat Februari 2, 201511 yr Skulle precis säga samma sak som ozzian. Aldrig sett dylikt här i Halland.
Publicerat Februari 2, 201511 yr Varför då? De har ju köpt sig fria från normalt hyfs och en vettig vapenhantering...... Det är ju därför man köper en uppspännare, fattaruväll! /T - som tagit den diskusionen så ofta att jag numera ser till att hålla mig borta från idioterna Haha! Ja, dom kanske tänker så...
Publicerat Februari 2, 201511 yr Öppet slutstycke och bruten hagelbysse är en självklarhet där jag jagar. Leif
Publicerat Februari 5, 201511 yr Sauer gör fina bössor, har haft en 202a och var nöjd. lika nöjd jag är över min husqvarna som dundrar varje gång jag skjuter
Publicerat Februari 5, 201511 yr Alltså att uppspännaren garanterar att man slipper vådaskott, det är ju precis lika idiotiskt som att det skulle vara okej att peka mynningen på någon och torrklicka för att man "vet" att vapnet inte är laddat...
Publicerat Februari 6, 201511 yr Vad gäller frånvaro av öppna slutstycken i Skåne så har även jag sett det rätt många gånger men inte kommer det i närheten av hur jag sett vapen hanteras i andra ändan av landet med laddade osäkrade vapen i skuffen på bilarna... Brutna vapen och öppna slutstycken är skitviktigt oavsett fabrikat och jag är så pass okänslig av mig att jag påpekar det högt och ljudligt oavsett vem som håller i bössan. Jag gillar säkringstangenten på denna bössan eftersom det skulle göra att vapnet kan hanteras mer som en hagelbock när man kan osäkra ögonblicket innan man skjuter, men jag är inte lika övertygad om alla finesserna för ju fler tekniska finmekaniska designlösningar så blir det fler akilleshälar, men de Sauer jag har skjutit har alla varit välgjorda utom de 202 halvautomater jag sett. Två flong nya havererade samma dag på samma skjutbana... Tänk vad en droppe olja kan göra för ett nytt vapen Varför säkringen alltid skall sitta på högra sidan om slutstycket på alla bultbössor är för mig ett mysterium för man måste nästan alltid lyfta handen en bit för att osäkra, och jag har sett många faktiskt osäkra med pekfingret!? Radmagasin gillar jag inte alls bara av den enkla anledningen till att de sticker ut och är mest i vägen och här tycker jag Sako har lyckats med ett bra kryssmagasin för jag kan verkligen inte klaga på matningen på min Sako 85 i 9.3x62. Utan att ha sett konstruktionen för slutstyckshuvudet på nära håll kan man ju inte uttala sig om det kommer att hålla i all evighet eller om det kommer att haverera efter 2000 skott, men Sauer gör ju normalt rätt bra prylar så det finns nog ingen anledning att oroa sig gissar jag på... Jag vill också ha en pipbytare i framtiden men Blaser och jag är inte kompisar vad gäller stockningen och min Sako skjuter helt enkelt för bra för att bytas ut så man får fortsätta att ha flera bössor helt enkelt! Men de har gjort en mycket bra reklamfilm för med handen på hjärtat så är vi nog många som faktiskt blir intresserade efteråt
Publicerat Februari 6, 201511 yr Runt 35.000 kr såg jag nånstans (nån skulle få ge 20.000 mellan med en 202a som inbyte).
Publicerat Februari 6, 201511 yr Smart att släppa Elegance först så alla de mest köpsugna måste ta en sådan istället för en Classic eller XT.
Publicerat Februari 7, 201511 yr Smart att släppa Elegance först så alla de mest köpsugna måste ta en sådan istället för en Classic eller XT. Och när inte så insatta hör "404" kommer de genast tänka på en elegance, och vilken klass Sauer håller. För övrigt är 404 en standardfelkod HTTP-protokollet som betyder fel/error. Denna bössa är redan dödsdömd!
Publicerat Februari 7, 201511 yr Tror nog inte annat att detta är en slittålig bössa, trots en massa "finesser".