Publicerat Februari 11, 201511 yr Så är man åter igen o glor i de träsket. Möjligheterna att ha en egen liten plinkinbana endast 10min hemifrån lockar fram barnet inom en. Möjligheterna finns att köpa en marlin med 2st 10skotts magasin samt ett magasin anpassat för jakt. org plastbiten medföljer men sitter just nu på en boyds laminatkolv modell superrymdhäftigmenbekväm. trycket är fixat på den så det är ok ( varken mer ellef mindre ) Eller ska man hellre köpa en fabriksny ruger 10/22 för samma pengar som den färdiga marlinen? Ber om ursäkt för ganska mediokert trist tråd men jag har aldrig brukat marlin såpass mkt så jag vet vad man får. Rugern har jag använt och den kostar minst det dubbla för o få anständig för skytte. på bössan skulle ett aimpoint micro hamna eller möjligen en leupold 1-4 Mvh impulsshopparens mästare
Publicerat Februari 11, 201511 yr Ingen av det för du skall ha de den nya Savage A17 17hmr semi auto B-)
Publicerat Februari 11, 201511 yr Författare Hade något bjudit mig på ett par tusen 17hmr plugg så absolut. Tills dess får jag nog vackert nöja mig att ha en 22lr som plinkingbössa sist så sköts det upp i snitt en 250-300 skott i timmen på snurrmål o dylikt när vi sköt. Tom så 22lr blir dyrt o skjuta i längden med den förbrukningen dock så skulle savagen varit något om jag inte redan haft en 455 tumbhole varmint i 17hmr
Publicerat Februari 12, 201511 yr Marlin automaten har en betydligt krångligare konstruktion och som alltid när det gäller halvautos så krävs ett visst underhåll. Jag hade nog tagit en 10/22 carbin med laminat kolv. Bett en liten bön om att få ett bra exemplar och toppat den med en vortex sparc.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Varför vortex sparc? Jo. Verkar vara en helt ok rödpunkt. Finns som 2 moa. Har en Weaver skena som passar på skenan som följer med rugern. Och slutligen mycket bra garantier.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Har aldrig öppnat en marlin faktiskt så där har du en poäng! Ruger o diverse klass 1 halvautos på marknaden har jag plockat isär o kollat i för sakens skull men det betyder ju inte att man gillar det för de. får plocka isär marlinen på jobbet för o kolla Orgtrycket går inte o gilla men finns till rugern en drös med delar iaf. Nytt paket med hammare o lite annat nytt för runt 800kr så blir det ok. laminatkolven är trevlig. Eller än mer med tumhålaren. Spacen har jag kollat i. Ser ok ut men är det så gigantisk skillnad på priset på den o säg en beg aimpoint 9000/micro?
Publicerat Februari 12, 201511 yr Tror att sparc ligger på typ 2400 hos astro Sweden. Man får väl en begagnad aimpoint det.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Okej då är jag med. Kanske nån som vill sälja beg sen när det beger sig
Publicerat Februari 12, 201511 yr hur är remington halvisarna då? Är själv sugen på en 10/22a för ombyggnad Original är för gubbjävlar! Så står det bak på en raggar bil iaf
Publicerat Februari 12, 201511 yr Remington 597 har nog den enklaste konstruktionen och helt ok skjutegenskaper men den är inget under i ingenjörs konst och kommer inte att hålla i hundra år. Vissa exemplar dras med magasin bekymmer. Men vill man ha nått att pinka skiten ur så visst.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Författare Som det ser ut nu så lutar det åt en ruger med träkolv samt "rostfri" pipa/system. Beror lite på prislappen. Skjutet 15 skott med bössan iaf så den är nyskick. men även en marlin bygelrepeter är av intresse o likaså winchester 9422. så träning o jaktvapnet är inte bestämt men prislappen lär tilltala för rugerköp. testskjuta den nästa vecka o se om man finner det roligt
Publicerat Februari 13, 201511 yr Har svårt att se att du inte skulle tycka 10/22:an vara rolig att skjuta - min absolut roligaste bössa. Stocken är dock i kortaste laget om du liksom jag är byggd i "vuxen storlek". Barnsligt kul att plinka in 10-15 skott på "lilla el-älgen" åt vardera håll på 22-banan! :-)
Publicerat Februari 13, 201511 yr Författare Har haft 2st ruger 10/22:or i mina dar. Bössbytarsjuk som man är. Lillälgen får jag testa. Har snurrmål o dylikt som kan komma o användas en del när man shoppat vapnet ( vilket de nu blir ). Inte farligt stor o träkolven har iaf lite bättre storlek än petflaskekolven så lite mellanlägg vid bakkappan så blir iaf en ruger gsnska så ok o hantera
Publicerat Februari 13, 201511 yr En såndär 10/22 i target modell skulle jag vilja ha. Annars tycker jag de är för pluttiga. I vapentidningen nr 2012 fanns ett test bland några automater, kika där
Publicerat Februari 13, 201511 yr Just target-modellen skall man av någon anledning inte köra stingers i (om man nu vill köra med dem) om jag inte missminner mig.
Publicerat Februari 13, 201511 yr Författare Inge fel på Danny DeVito storlek inte targetmodellen är tjusig. Går ju o byta pipa o kolv till önskad variant. rugern jag ska testskjuta någon dag här nu hade bedrövligt trycke minst sagt! Dedär är ett under om man lyckas skjuta bra med. Aja köper man ruger så köper man med förutsättningarna att man får en grund o fixa vidare på och ingen färdig bössa!
Publicerat Februari 13, 201511 yr Danny DeVito var mest en komplimang då herrn mer påminner om Peter Dinklage.
Publicerat Februari 13, 201511 yr Min Ruger 10/22 TD är till salu annars Men kanske inte vad du söker...
Publicerat Februari 13, 201511 yr Författare Du är bara avundsjuk kristian! vet att även du är småkär i mig. Men det är inge fel på de. Många är det! TD skulle jag kunnat haft om de fanns lite mer prylar o köpa till sen gillar jag inte o skambjuda på polares saker lagerför inte rem på jobbet i normala fall. Kan däremot ta in om så önskas?
Publicerat Februari 13, 201511 yr Nejdå, jag gillar att få åka mer än Små Grodorna och Sagoslottet när jag är på Liseberg.