Publicerat Mars 8, 201511 yr Är det verkligen många som får avslag på förvaringsansökan? Det borde det vara - det står i tillämpningen att "man ska vara restriktiv med tillstånd". T
Publicerat Mars 9, 201511 yr Du får förvara vapnen hemma hos dina föräldrar om polisen ger dig tillåtelse. Det är ganska dyrt och på bara något år har du betalt polisen vad ett nytt vapenskåp kostar.
Publicerat Mars 9, 201511 yr Du får förvara vapnen hemma hos dina föräldrar om polisen ger dig tillåtelse. Det är ganska dyrt och på bara något år har du betalt polisen vad ett nytt vapenskåp kostar. Du menar att ett tillstånd kostar cirkus 3000:- om året att förvara hos någon annan?? Belägg för detta?
Publicerat Mars 9, 201511 yr Du menar att ett tillstånd kostar cirkus 3000:- om året att förvara hos någon annan?? Belägg för detta? Jag har för mig att det kostar 700 i avgift och tillståndet är normalt sett tidsbegränsat till 2 år om jag inte missminner mig. Därtill vet jag skåp som sålts för runt 1500 kr. /T
Publicerat Mars 9, 201511 yr Beror på hur länge du tänker hyra hos pappa. Jag hade mina vapen hos min pappa medan jag bodde i Norge. I samma veva som jag flyttade hem ändrade de tillstånden från fem år till två år. Jag har för mig att varje vapen krävde ett tillstånd som kostade 500 kr (då). Fyra vapen skulle kosta 2000 kr vart annat år hos pappa. Det fick mig att lägga pengarna på ett eget vapenskåp i stället.
Publicerat Mars 9, 201511 yr Hmm. Jag funderar på om jag behövde betala överhuvudtaget. Men kanske beror det på att handläggaren blev snurrig av beskrivningen. Jag ville förvara vapnen i mitt vapenskåp på min nuvarande adress hos någon som inte bodde där utan bodde någon helt annanstans och inte hade ett eget skåp.Detta motiverat av att jag skulle bo utomlands i två år. Det stod även i ansökan att jag skulle hyra ut huset till personen i fråga under tiden jag var borta. Men läser man inte hela ansökan så såg det ju lite snurrigt ut.