Hoppa till innehåll

Bilar.


Sako_Finnbear

Recommended Posts

Någon mer som även har bilar som hobby?

 

Själv har jag en "gammal" Volvo 945 Classic som jag renoverat till nära nyskick.

 

 

post-16057-0-11066200-1425115597_thumb.j

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade här oxå. Önskar hålla på med det lite senare igen men nu flytt och skaffa hus o sen tillslut gård.

höll mig dock till bmw och helst bmw med stressfläkt :)

Snygg völvö du fixat där dock! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fredde. Den Audi hade jag gärna ägt ska du veta. Så förbannat häftig, för att inte tala om motorljudet :)

/M

Den kan bli din min vän :)

Här filmade en kompis med mobilen, därav kvalitén...men ljudet återges hyfsat ;) Bara grundladdtryck i filmen dock så den är lite tam :P

http://youtu.be/rWYzjOEQuGs

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mjaoo, hade det intresset är väl korrektast att säga idag :P Bilen är kvar men avyttras när snön smält och folk börjar leta busbilar ;)

En tvättäkta Urquattro från -83 med ytterst masserad motor, lämnar drygt 400hk på grundladdtryck (1bar) och avsevärt mer när man ger maxtryck (2,5 bar). Till salu om nån är sugen :)

attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Efter motorbilden togs är det piffat till under huven och städat ordentligt bland kablar, hatar kråkbon med kabel och bilden togs samma kväll som uppstart efter nya motorns bygge, så jag snabbkopplade bara för att se så det funkade ;)

Vilken goding! :) Ska du verkligen göra dig av med den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade här oxå. Önskar hålla på med det lite senare igen men nu flytt och skaffa hus o sen tillslut gård.

höll mig dock till bmw och helst bmw med stressfläkt :)

Snygg völvö du fixat där dock! :)

Stressfläkt är ju ett måste! Det har jag i Volvon med, om än en liten rackare. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skruvat en hel del Ford och Mazda de senaste tio åren, pärlan har fått för bra väg hållning i förhållande till effekten. Tyvärr lider hon av norsk krom i bakskärmarna och troligen avsliten kamrem då hon inte ville vara med vid förr uppstarten. Hade stått i drygt ett år då..

 

Nu väntar hon bara på att jag ska bygga ett garage som hon kan få flytta hem till!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skruvat en hel del Ford och Mazda de senaste tio åren, pärlan har fått för bra väg hållning i förhållande till effekten. Tyvärr lider hon av norsk krom i bakskärmarna och troligen avsliten kamrem då hon inte ville vara med vid förr uppstarten. Hade stått i drygt ett år då..

 

Nu väntar hon bara på att jag ska bygga ett garage som hon kan få flytta hem till!!

Vad är det för bil? Inga bilder? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inget speciellt egentligen, men pigg och rolig.. Original 115hk, men det saknas nog några nu vid 28kmil. 0-100 på 8,2 och 0-402 på 16,09 gtech'at en gång i tiden

post-6360-0-42284400-1425287830_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En volvo 242 -75

Rensad, med bur , torsendiff, b23, med separata spjäll ossv..

Riktigt otråkig att köra..

fast jag har tappat motivationen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mjaoo, hade det intresset är väl korrektast att säga idag :P Bilen är kvar men avyttras när snön smält och folk börjar leta busbilar ;)

En tvättäkta Urquattro från -83 med ytterst masserad motor, lämnar drygt 400hk på grundladdtryck (1bar) och avsevärt mer när man ger maxtryck (2,5 bar). Till salu om nån är sugen :)

attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Efter motorbilden togs är det piffat till under huven och städat ordentligt bland kablar, hatar kråkbon med kabel och bilden togs samma kväll som uppstart efter nya motorns bygge, så jag snabbkopplade bara för att se så det funkade ;)

 

Såg att du fick den såld igår, riktigt fin bil =) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min sista busbil innan jag växte upp.

attachicon.gif78252-834856.jpg

Halvläskig krabat med 380-390 hk.

 

Polarens farsa hade en rätt fläskig merca coupé, med den fick vi fetdäng vid ett rödljuse av en sådan liten rackare. Vi vart rätt förvånade faktiskt då de ser rätt beskedliga ut i orginalutförande :biggrin:  Coola små bilar med bra ös, var den inte rätt lynnig med så mycket kraft?

 

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lynnig? Den försökte bita huvet av en hela tiden. Turligt nog så rasar ju lådorna som korthus så man åkte inte fullt påställt så ofta. Gjorde 0-100 på 3.7 sekunder ungefär vid fullt flås.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg att du fick den såld igår, riktigt fin bil =)

Det var nog någon annan liknade, min står insnöad och oannonserad i tryggt förvar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilken goding! :) Ska du verkligen göra dig av med den?

Jo faktiskt :) Ja, suget är helt borta tyvärr, och var sak har sin tid och quattrons tid hos mig är förbi :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min sista busbil innan jag växte upp.

attachicon.gif78252-834856.jpg

Halvläskig krabat med 380-390 hk.

MM, de där har varit en våt dröm i ungdomen. Går som jag vet inte vad med 47% fram och 53% bak, ger självklart lite inspirerande körning. Samma grund motor i min lilla pärla, dock utan stressfläkten!

Det där med lådorna tål och diskuteras, många som aldrig rasat dem med. Men viss de är väl lite för tunna i godset så de flexar lätt när det blir varmt och då behövs inte mycket. Vet en som flyttade sin sådan motor till en Miata, dne gick fint tills han fick vatten planing vid en omkörning. Ketchup effekt och massa vatten inte bra, nu mer bor motorn i en Rx7 GenII istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, J är inte klok i huvet. Miatan blev inte snygg nånstans när han for till skogs med den.

Skickat från min LG-D855

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

mbbohman , köp freddes kärra nu, så du slipper köra fast ute på stubben!

Du VET att du vill! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, J är inte klok i huvet. Miatan blev inte snygg nånstans när han for till skogs med den.

Skickat från min LG-D855

Aha, är du delaktig i Katrineholmsligan då vad gäller Mazdor? Kan hända vi träffats IRL då, vem vet!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aha, är du delaktig i Katrineholmsligan då vad gäller Mazdor? Kan hända vi träffats IRL då, vem vet!

 

Inte helt omöjligt, har iaf rört mig i närheten av ligan. Delaktig är väl att ta i tror jag.

 

Är väl egentligen bara Gzon som inte vuxit upp än.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min lilla leksak.  Lite svårt att få plats med ett rådjur i bagaget, men kanske man borde sätta ett vapenställ bak på stolsbågarna??

 

 

post-16582-0-75692900-1425389604_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade. Där jag bor nu så saltas de och har inget garage heller.

Sen finns inte tiden. Här är den sista jag hade.

post-5975-0-28422300-1425392387_thumb.jppost-5975-0-16237500-1425392418_thumb.jp

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...