Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skillnaden på pipa och pipa.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jag kör 0,12mm från absolut max i bommarna.

Jo dom slår bra egentligen är det meningslöst att ladda när det är kallt men det verkar vara så kallt i Palmisano att jag gör nya när jag kommer hem

Publicerat

Hade hört så mycket om kylan i Palmisano tex när dem fick ha Sweetsen i innerfickan för att den inte skulle frysa ;)

Var där ifjol och nära att kollapsa i värmen :D Tyvärr jobbar jag i år och måste spara ledigheten till jakten så blir inget Palmisano.

Men åker till Fredriksberg åtminstone

Publicerat
  • Författare

Ja förra året var extremt. Om det blir varmt funkar nog 0,5 gr ner.

Publicerat
  • Författare

Vilken bussning kör du lars.visst kör du 293 neck

Publicerat

.262 neck bussning .259 har jag

293 har jag aldrig hört tatas om :wink:

Publicerat
  • Författare

Ha ha tangenterna är lite små på min telefon. Tycker Bergerkulorna är lite trögare att sätta än andra men det är kanske för att hylsorna är nyomformade.

Publicerat
  • Författare

Dagens skytte gick helt åt helvete, det går inte att skjuta i fullt solsken med snö på banan miragen var exceptionell.

Skulle haft en fältskyttekeps åtminstone.

Publicerat
  • Författare

Körde ett matchtest i dag och det blev 8,09 13,05 9,58 7,35 4,23. Medel 8,45mm. Jag är rätt missnöjd men vet inte vart problemet ligger just nu om laddningen måste trimmas eller om jag är ringrostig att pipan inte är så bra som jag trodde eller något annat. Vindarna var rätt lätta så det borde gått bättre stundtals. post-703-0-98067200-1428152917_thumb.jpg

Bara att kötta vidare.

Publicerat
  • Författare

Fullt tumult i mitt bänkskytte. Visade sig att bergerkulorna hade en mycket smal sweetspot och det gillade jag inte när dom två första tävlingarna har osäkra temperaturer. Barts visade sig vara långt okänsligare så jag har nu lagt undan den till barts. Bytte pipa och där hade Berger ett stort fönster på 0,7 gr och jag var efter 20 skott helt nöjd. När jag kom hem och började göra rent kom chocken. koppargruva i pipan, jag hade tagit fel pipa och tagit en på upphällning. Så nu är det pipa nr 3 som sitter i och imorgon blir det ett utmanande test då smhi säger 14 m i byarna.

Publicerat

Aj då, nåja du får tävlingsträning inte bara praktiskt utan även mentalt, övertygad om att du ordnar detta. Christian

Publicerat
  • Författare

Ja det är lugnt. Det enda som fattas är bartskulor eller i värsta fall köra med pipa nr 2 och lägga en 15-20 min rengöring efter varje serie.

Publicerat

Du är seirös!

Jag har inte ens börjat träna bara testat så Column skjuter i hummer pipan som sitter i stollen :yes:

Publicerat
  • Författare

Bättre trassla nu än på tävling.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

post-703-0-34052900-1430490397_thumb.jpg

Passade sista serier innan sm nästa helg. Jag trodde aldrig jag skulle få nytta av mina barts bt kulor.

Publicerat

Fullt tumult i mitt bänkskytte. Visade sig att bergerkulorna hade en mycket smal sweetspot och det gillade jag inte när dom två första tävlingarna har osäkra temperaturer. Barts visade sig vara långt okänsligare så jag har nu lagt undan den till barts. Bytte pipa och där hade Berger ett stort fönster på 0,7 gr och jag var efter 20 skott helt nöjd. När jag kom hem och började göra rent kom chocken. koppargruva i pipan, jag hade tagit fel pipa och tagit en på upphällning. Så nu är det pipa nr 3 som sitter i och imorgon blir det ett utmanande test då smhi säger 14 m i byarna.

När du identifierar spännvidden på dina sweetspots och fönster. Hur stora viktsteg tar du då?

Publicerat
  • Författare

När du identifierar spännvidden på dina sweetspots och fönster. Hur stora viktsteg tar du då?

I regel 0,5 Gr utom på riktigt små kalibrar som hornet.
Publicerat
  • Författare

post-703-0-74169300-1430662390_thumb.jpg

Och där kom en gammal vän tillbaka som också följa med till sm. Det ska bli underbart att skjuta med denna igen.