Publicerat Mars 31, 201511 yr Författare Jag kör 0,12mm från absolut max i bommarna. Jo dom slår bra egentligen är det meningslöst att ladda när det är kallt men det verkar vara så kallt i Palmisano att jag gör nya när jag kommer hem
Publicerat Mars 31, 201511 yr Hade hört så mycket om kylan i Palmisano tex när dem fick ha Sweetsen i innerfickan för att den inte skulle frysa Var där ifjol och nära att kollapsa i värmen Tyvärr jobbar jag i år och måste spara ledigheten till jakten så blir inget Palmisano. Men åker till Fredriksberg åtminstone
Publicerat Mars 31, 201511 yr Författare Ja förra året var extremt. Om det blir varmt funkar nog 0,5 gr ner.
Publicerat April 1, 201511 yr Författare Ha ha tangenterna är lite små på min telefon. Tycker Bergerkulorna är lite trögare att sätta än andra men det är kanske för att hylsorna är nyomformade.
Publicerat April 1, 201511 yr Författare Dagens skytte gick helt åt helvete, det går inte att skjuta i fullt solsken med snö på banan miragen var exceptionell. Skulle haft en fältskyttekeps åtminstone.
Publicerat April 4, 201511 yr Författare Körde ett matchtest i dag och det blev 8,09 13,05 9,58 7,35 4,23. Medel 8,45mm. Jag är rätt missnöjd men vet inte vart problemet ligger just nu om laddningen måste trimmas eller om jag är ringrostig att pipan inte är så bra som jag trodde eller något annat. Vindarna var rätt lätta så det borde gått bättre stundtals. Bara att kötta vidare.
Publicerat April 11, 201511 yr Författare Fullt tumult i mitt bänkskytte. Visade sig att bergerkulorna hade en mycket smal sweetspot och det gillade jag inte när dom två första tävlingarna har osäkra temperaturer. Barts visade sig vara långt okänsligare så jag har nu lagt undan den till barts. Bytte pipa och där hade Berger ett stort fönster på 0,7 gr och jag var efter 20 skott helt nöjd. När jag kom hem och började göra rent kom chocken. koppargruva i pipan, jag hade tagit fel pipa och tagit en på upphällning. Så nu är det pipa nr 3 som sitter i och imorgon blir det ett utmanande test då smhi säger 14 m i byarna.
Publicerat April 12, 201511 yr Aj då, nåja du får tävlingsträning inte bara praktiskt utan även mentalt, övertygad om att du ordnar detta. Christian
Publicerat April 12, 201511 yr Författare Ja det är lugnt. Det enda som fattas är bartskulor eller i värsta fall köra med pipa nr 2 och lägga en 15-20 min rengöring efter varje serie.
Publicerat April 12, 201511 yr Du är seirös! Jag har inte ens börjat träna bara testat så Column skjuter i hummer pipan som sitter i stollen
Publicerat Maj 1, 201511 yr Författare Passade sista serier innan sm nästa helg. Jag trodde aldrig jag skulle få nytta av mina barts bt kulor.
Publicerat Maj 2, 201511 yr Fullt tumult i mitt bänkskytte. Visade sig att bergerkulorna hade en mycket smal sweetspot och det gillade jag inte när dom två första tävlingarna har osäkra temperaturer. Barts visade sig vara långt okänsligare så jag har nu lagt undan den till barts. Bytte pipa och där hade Berger ett stort fönster på 0,7 gr och jag var efter 20 skott helt nöjd. När jag kom hem och började göra rent kom chocken. koppargruva i pipan, jag hade tagit fel pipa och tagit en på upphällning. Så nu är det pipa nr 3 som sitter i och imorgon blir det ett utmanande test då smhi säger 14 m i byarna. När du identifierar spännvidden på dina sweetspots och fönster. Hur stora viktsteg tar du då?
Publicerat Maj 2, 201511 yr Författare När du identifierar spännvidden på dina sweetspots och fönster. Hur stora viktsteg tar du då?I regel 0,5 Gr utom på riktigt små kalibrar som hornet.
Publicerat Maj 3, 201511 yr Författare Och där kom en gammal vän tillbaka som också följa med till sm. Det ska bli underbart att skjuta med denna igen.