Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg tog vildsvin i Västmanland

Featured Replies

Publicerat

Inte för att vara sådan, men inte fn hade vargen lämnat vildsvinskroppen, det där är antingen en för "nyheten" placerad kropp av ett vildsvin eller så är det hela ett försenat aprilskämt. /Christian

Publicerat
  • Författare

Jag tycker det är konstigt också

Publicerat

Köper inte heller det, är det 5st vargar bör det vara med skador på det än sådär. Sen är det ytterst sällsynt att vargar går på vildsvin, men är det dåligt med annan mat gör dom det säkert. Men sålänge ingen av dom 2 personerna lyckades skrämma iväg 5st vargar från sitt byte, vilket man inte brukar greja med ett gevär, så är det något som inte stämmer. 

Publicerat

Den ser för ögat rätt "färsk" ut. Själv är jag inte förvånad om vargar väljer vildsvin om de får chansen. Jag har ju sett hundar bita ihjäl vildsvin. Så varför inte varg? Det är väl bara att gratta syskonen till ett viltobs utöver det vanliga. :yes:  

Publicerat

Vad vinner de på att hitta på historien? De har dessutom lyckats fota vargarna?

Publicerat

Jag tippar i dagens heta vargdebatt så blev det just lite debatt.  :yes: Något  "gotte" för de som försvarar vargens etablering. De ger sig på vildsvin som i sin tur är ett aber i planteringar osv osv. 

Publicerat

Något ska dom väl äta och det finns inte sådär väldans mycket älg i området, rådjuren är iofs påväg tillbaka men knappast så man kan anse att det är någon större mängd, vi har väl förvisso inte någon jättemängd med vildsvin heller men vargen får nog köra lite annat än älg i det området om den ska klara sig.

Vi har stött just precis den vargflocken från älg förut så visst kan man få dom att lämna ett byte, att varg tar vildsvin är ju heller inte något nytt även om det inte sker i någon större omfattning vi har ju sett att grannreviret till detta har tagit vildsvin tidigare och det revir som låg i området innan nuvarande tog också något enstaka vildsvin.