Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lös Solpanel till Biltemas Foderspridare sökes. Tips?

Featured Replies

Publicerat

Hej! Är ny jägare med lite arrenderad jaktmark. Har satt upp 2 foderspridare. En med solpanel och en utan. Den utan är en spridare från Biltema. Men kontakt för solpanel finns i, så jag behöver få tag i en solpanel som passar i uttaget. Hur får man tag i en sådan lämplig för utomhusbruk? Passar den lösa för 179:- Biltema säljer?

Några tips?

Med vänlig hälsning.

Karl

Ny och oerfaren.

Publicerat

Nu har jag den större modellen av Biltemas solcell men jag gissar på att det är samma kontakter som följer med. Kontakten är fel till spridarens inkoppling och går inte ens igenom hållet i spridaren. Solcellen sitter monterad och underhållsladdar bilbatteriet till åtelbelysningen istället.

Publicerat

Finns billiga paneler på 24volt.eu. kontakter av alla de slag finns på Conrad.com om inte 24volt har.

Publicerat

Koppla två lösa trådar från panelen och sätt ihop dem med en vanlig sockerbit eller liknande som du tejpar så att den blir vattentät. Klart!

• 3 months later...
Publicerat

Undran? Skulle den lilla solcell som sitter på spridaren klara ladda en liten belysning som man kopplar på spridarens batteri?

Publicerat

Beror ju helt på vädret. Är det regn och skitväder i några veckor så laddar en solpanel skit och ingenting. Jag har monterat 420w solpanel och 5st 80 Ah 12volts batterier i mammas stuga för att driva ett kylskåp som drar 48Ah per dygn. Först nu så räcker det till oavsett väderlek.