Publicerat April 23, 201511 yr Då jag klickar på en tråd så hamnar jag på en helt annan tråd efter att det fuckat ut tottalt. En gång fick jag medelande Forbidden och så en masa text. Trycket på uppdatera då hamnade jag i helt fel tråd. Först skulle jag läsa ett inlägg i Hårdrock o hårda gittarer, då stog det att jag var ine på skytte o teknik helt plötsligt. Ville inte ladda upp sidan. Det går om jag klickar på sista sidan i tråden då tar jag mig in. Sen skulle jag in o läsa i tråden vad lyssnar du på då hamnade jag i en bågskytte tråd.
Publicerat April 23, 201511 yr Författare Detta kommer upp först Forbidden You don't have permission to access /ipb/topic/30388-brno-cz-455-american/ on this server. Apache Server at www.jaktsidan.se Port 80 Men jag skulle in på den stora fisketråden inte i BRNO tråden. Vad är det för fel?
Publicerat April 23, 201511 yr Författare FAn va skumt nu får jag upp detta medelande Ledsen, vi kunde hitta det du letar efter! [#10340] Vi kunde inte fastställa vilket ämne du försökte visa. Behöver du hjälp? •Våran hjälpdokumentation •Kontakta forumets administratör
Publicerat April 23, 201511 yr Då jag klickar på en tråd så hamnar jag på en helt annan tråd efter att det fuckat ut tottalt. En gång fick jag medelande Forbidden och så en masa text. Trycket på uppdatera då hamnade jag i helt fel tråd. Först skulle jag läsa ett inlägg i Hårdrock o hårda gittarer, då stog det att jag var ine på skytte o teknik helt plötsligt. Ville inte ladda upp sidan. Det går om jag klickar på sista sidan i tråden då tar jag mig in. Sen skulle jag in o läsa i tråden vad lyssnar du på då hamnade jag i en bågskytte tråd. Det är likadant för mig men jag hamnade bland stående fågelhundar när jag skulle läsa ett inlägg i kråkjakten och sen blev det forbidden..
Publicerat April 23, 201511 yr Jag har bara snubblat över EN forbidden tråd och det var Foffes tråd om just dessa problem fast i "Runt lägerelden"... inte hamnat fel. Än. Tror din dator är ok, Foffe. Eller är det problem på andra sajter också?
Publicerat April 23, 201511 yr Inte bara Foffe har problem. Inte bara med forbiddentrådar (gott om dem), även med annat som att trådar inte syns, man måste backa och gå in igen så ser man dem ibland. Å en del annat.
Publicerat April 23, 201511 yr Vår server fick hicka och det tog ett tag att lösa det. Wizard (Jens) är som vanligt hjälten I denna saga! //Niclas Lundin
Publicerat April 24, 201511 yr Författare Var lite jobbigt att hamna på fel sidor osv. Tack för svaret
Publicerat April 26, 201511 yr Nu är det likadant igen. Jag klickade på småviltsjakt och hamnade i björnjakt eller så blev det forbidden. Hoppas att ni löser det.
Publicerat April 26, 201511 yr Kommer inte heller in i rätt trådar från min iphone eller ipad. Ironiskt nog lyckades jag komma in i denna tråd och skriva detta
Publicerat April 26, 201511 yr Vår gamla cache på servern hade passerat bäst-före datum och Niclas har jobbat hela helgen med att implementera en ny lösning. Det kan dock initialt innebära att serverns cache inte stämmer med er cache i era browsers just nu men det är bara att ctrl + r, dvs reload, så funkar det bra igen. Med andra ord så är inget fel eller trasigt, även om det säkerligen upplevs som väldigt mysko
Publicerat April 26, 201511 yr Klickar jag på ett ämne så kommer något helt annat upp ibland. Japp, precis som alla andra också har noterat. ctrl + r så laddar du om sidan och inte från din lokala cache så fungerar det bra.
Publicerat April 26, 201511 yr Nu har jag rensat cache och historik. När jag försöker kolla senaste inlägget i min dagbok så kommer jag till en bågskyttetråd. Jag tror fortfarande det finns ett problem som ni kanske inte märkt själva? Eventuellt relaterad till trådar med många sidor, eller kanske pga att dagböckerna kräver ett visst antal inlägg? Safari sa också "Could not load page due to too many redirects" vid ett tillfälle.
Publicerat April 26, 201511 yr Vill bara upplysa om att det hjälper föga att ctrl+r. Sidan uppför sig helknäppt. Kämpa på
Publicerat April 27, 201511 yr Vill bara upplysa om att det hjälper föga att ctrl+r. Sidan uppför sig helknäppt. Kämpa på +1
Publicerat April 27, 201511 yr Vill bara upplysa om att det hjälper föga att ctrl+r. Sidan uppför sig helknäppt. Kämpa på Det gjordes ett antal ändringar i inställningarna för vår nya cache under gårdagen och ett flertal av dessa ändringarna ledde till att det blev mismatch mellan vår (server) och er (lokal) cache. Nu tror vi allt är kurant och så ser vi hur systemet beter sig under de kommande dygnen och hoppas vi slipper spendera mer tid på detta. Jag har testat kontinuerligt med Chrome, FF och IE och för mig har allt fungerat utan några felaktiga länkar förutom med IE - som i sedvanlig ordning inte hanterar någonting enligt standarden... suck. Lyckligtvis är Internet Explorer nedlagt sedan en tid tillbaka för även Microsoft har nu erkänt att det är dynga och det kommer att ersättas av en helt ny enklare browser i Windows 10.
Publicerat April 27, 201511 yr Wow nu lyckades jag komma hit efter många försök, hamnar konstant fel helt plötsligt. Tömt webbläsare cachen, men det hjälper inte, laddat om sidan men det hjälper inte, bytt webbläsare till Chrome som jag aldrig surfat med på sidan, samma fel som Firefox och IE. Så det borde vara något mer än den lokala cachen som spökar. Vid klick på en länk hoppar man till en helt annan tråd för att sidan sen skall ladas om till ytterligare en tråd, eller en RSS-feed eller en sida man inte får se. Kom till en tråd och sen hamnade jag på fototråden och där låg den på reload hela tiden av sig själv, tror sidan laddades om 10ggr innan jag lämnade den.
Publicerat April 27, 201511 yr Efter att ha försökt läsa den här tråden minst tio gånger så slumpades jag hit. Har rensat all historik på datorn men det är fortfarande strul med att komma dit man vill.
Publicerat April 27, 201511 yr Vi är medvetna om att det är strul med vår cache och vi jobbar på det...