Publicerat Juni 15, 201511 yr Författare Jaha ! Nu har vi tagit lite bilder både på det tidigare skjutna och efter lite justeringar nedåt på krutet 28g där har jag använt Vectan A1 och 32g jk6b och A1sp , alla bilder m full choke @ 35m . Nr 1&2 A1 1,55x28g SuperNik 7,5 @ 430 Nr 3. Jk6b 1,55x30g Nickel :4 @ 415 Nr 4 A1sp 1,55x 30g 6or @ 415 5&6. A1. 1,46x 28,4 6:or @ 430 (?) lite förbryllande med samma fart. Jag har även laddat upp A1sp 1,55x32 som enligt Nobel sports data skall ge V2,5 /380ms Cx1000 A1sp 1,55x32 ni:4 BZ 19 Bior förl ( utan kopp ) disk 64mm. Bilder och resultat ifrån kronografen kommer senare. /P
Publicerat Juni 16, 201511 yr Författare Det var förvånansvärt lätt att få det lilla röret att skjuta bra, nu har jag koncentrerat mig på att få lite spridning med fullchoken, Det skulle inte vara några problem alls att få det omvända dvs att skjuta snortätt, kanske att jag gör nån 24 elr 26 gr : 7,5 framöver. 32gram : 4 ska bli intressant då den saknar hagelkopp = bara tätning och dämpning, Vad brukar du ha till kaninerna ?? / P
Publicerat Juni 17, 201511 yr Författare Nu har jag skjutit 32grammarna och som jag trodde så spred dom rejält jag sköt m 3:or och 4:orTyvärr så hamnade :4 träffbild rätt högt . Den stora skillnaden är att jag använder en sk " Bior förladdning"Den saknar " kopp" och har bara tätning och dämpsektion BZ19 Bior heter den och siarm.com i Italien säljerMen det finn andra märken åxå ( har beställt)Bilderna är på 35m och fullchoke ( jämför bilderna uppåt i tråden) troligen är denna kombo ingen 35m patron för tex fågel. Men test skall göras med 6:or och då jäklar tror jag vi snackar en bra kombo ..
Publicerat Juni 28, 201510 yr Författare Råkade ur för nåt skumt , mina till 65mm kapade Och laddade med 28g och Bior förladdning roade Sug med att fastna i patronläget, och jag har ändå dubbla utdragare (?) 67mm 28g och vanlig Förladdning m kopp laddade om så fint så ... Blir till att kontakta Jänkarna dom har mer erfarenhet av A5 . /P
Publicerat Juli 16, 201510 yr Författare Coolt. Jag skickade med dina provskott när Mad Mike var och hämta grejer till skåningarna. /P
Publicerat Oktober 16, 201510 yr Författare För den som undrar hur nätt en kaliber 16 A5:a är jämfört en dito i kaliber 12 / P
Publicerat Januari 8, 201610 yr liiite smidigare kanske? hur har de gått med ladningarna? kommit fram till en magisk blandning för byssan än?
Publicerat Januari 8, 201610 yr Författare liiite smidigare kanske? hur har de gått med ladningarna? kommit fram till en magisk blandning för byssan än? 31g :5 går sjukt bra , det är inte svårt att få till nåt som skjuter långt /P
Publicerat Februari 6, 201610 yr Författare Jag ser att siarm.com har tillbud på 16/70 hylsor , så kallat " failure to collect " för skit och inget inkl tdh för ett 2000 pack tror jag det var 64 € , visserligen är det alltid ett antal man lär få kassera + att de kan komma i olika Färger . Ps: såg nu att det var sk " fin production " dvs de hylsor som sitter kvar i maskinen när man kommit Upp i den kvantitet man ska producera vid det tillfället, och det är ännu bättre för där lär hylsorna Vara utan ev skador, dock har dom inte genomgått kvalitetskontrollen då dom förseglas direkt, Och Fiocchi kan inte inspektera dom. /P
Publicerat Februari 20, 201610 yr Författare Idag är en liten slödag i väntan på att åka till hufvudstaden och på cabare , så varför inte pilla ihop Lite kaliber 16 skott :-) 16/70 T3 616 JK6B 1,60x31 Gold:5 cheddite AQ 16/18 förl gualandi disk 63,5mm är receptet Har visat 400-405 ms i kronograf , troligen kan Jk6 bytas mot A1Sp utan större problem De mässingsbehandlade haglen glimmar fint
Publicerat Februari 21, 201610 yr Författare Ska till HJK och prova dom på papp idag, kanske även i kronografen /P
Publicerat Februari 21, 201610 yr Författare Jag kommer från banan precis efter lite träffbild och kronografskytte, mest var det för attTesta min " speed load " konverterade Auto 5 16/70 , Val Browning konstruerade den lösningen av patronhissenSom mer eller mindre vart ett signum för Brownings halvautomater, dvs att man börjar med första polettenI magröret släpper den och klatchong ! Så befinner den sig i patronläget Sketasmutt !! Å där kan benelliTa sig i brasan så det så :mrgreen: Jag tror funktionen kom på 12:orna redan 1934 men på 16 så kom det sent -53Min är troligen en tidig -53 , dom plockade ihop bössor med både äldre och nyare designer och underbeslaget ärDefenitivt en sån del som genomgått många förändringar. Det jag har bytt är ifrån en patronhiss i ett styckeTill en 2-delad + en sk locking block latch va fan nu det kan heta på svenska :?Jag vart jätteglad när mina testpoletter m Biorförladdare kastade ut så snällt med en mjuk rekyl som bara kanKomma ifrån en A5:a och farten höll sig till 390-400msKrutet är inget man hittar idag ( JK6B ) men Vectan A0 som e lite trögare kan användas , dock är detJävligt surt då faktiskt Svenska Eurenco Bofors gör JK6B idag, men det går utomlands ( Fiocchi )Och det glunkas även att Gameboore använder det ..Men mina data ser ut som så här16/70 T3 fio 616 , jk6b 1,60x31 it:5gold AZ19 Bior förl OT 63,5 mm med gualandi disk, jag använder OMV OT 16 och stukar med16/70 T3 fio 616 jk6b 1,60x 31 it:5gold AQ cheddite 16/18 förladdning OT 63,5 med gualandi disk .Bilder kommer när jag fyllt i hålen och fotat. ps: sprider rätt bra för att vara full choke ;-) kan nog va grym med :6 or ( dom 2 sista är vanlig förladdning, därför mindre svärm ) tror /P
Publicerat Februari 24, 201610 yr Författare Jag är nästan säker på att dom här med SuperNik :6 kommer göra fina bilder med Bior förladdning /P
Publicerat Mars 12, 201610 yr Författare en 16 laddkollega ringde mig och aviserade kommande skyddsjakt på duva, detta gjorde mig så upprymt, Att jag grävde fram en 12 kilos dunk med Nickel 7:or som jag visste att jag hade, Planen var att få till både spridning och densitet i svärmen, och jag lutar mig på resultaten m 31g 6:or och Bior förladdning. Dock gick jag ner 1 gram på haglet för lite mer fart som förhoppningsvis " blåser ut " svärmen lite, för övrigt samma 1,60 dos JK6B krut . Sen blir ju Nickel så pervert tjusigt ;-)
Publicerat April 24, 201610 yr Författare Då jag fått låna en 16 stjärnstukare och dito crimper ( gaep grejer) av en kille som köpte en en gaep 1500 Med 3 uppsättningar verktyg 12,16,20 Så har jag provat att ladda lite m stjärna . Helt klart lite mindre plats att jobba med helt plötsligt, och 1,55-160x31 gick inget vidare , 1,55x30 gick lite Bättre så jag satte ihop 4 st med samma krutdos men olika förladdning , och det var Z2M21, SG21, aquila18 , AZ19Bior Den jag tyckte såg bäst ut var Aquila18 även stjärnan så bra ut ( första vänster )
Publicerat November 6, 20169 yr Författare Jag införskaffade för ett tag sedan ett 16 cal kit till min Ponsness Warren 375C press, jag fick hjälp av en A5 entusiast i staterna som jag lärt känna med att köpa och skicka grejerna. Jag har ju köpt ett 1000 pack med Gamebore 26:7 stål och visserligen är de i16/67 men chedditehylsorna som de laddas med är jävligt fina efter avskjutning . så idag meckade jag på mitt 16 kit och testade ut vilken bussning som gav det jag ville ha. nu gäller det att få till finliret m stukningen bara :-) Laddningen är A1 1,50x 28,4 ( 1oz) förladdningen där höll jag mig till en gualandi SG 16/18 som är mkt lättjobbad. bilder lära komma när jag fått till centrumet på stukningen presentabel, dock skulle de första fumlande resultaten vara helt gångbart i staterna där dom är nöjda bara dom får ihop poletten och haglen inte rinner ut, säger det sedan pang så är lyckan fullständig ! /P
Publicerat November 6, 20169 yr Författare 11 minutes ago sidelock sa: Vad är det för jävla trabant-dator du har som hugger upp texten? Det är aj-paddan , och fråga mig fan inte varför det blir så där . men om jag bara skriver på tills den byter rad själv blir det så. /P
Publicerat November 6, 20169 yr 1 minute ago culot sa: Det är aj-paddan , och fråga mig fan inte varför det blir så där . men om jag bara skriver på tills den byter rad själv blir det så. /P Ken1 har med padda, men skriver ändå inte som en ärans slaskballe.
Publicerat November 6, 20169 yr Författare 1 minute ago sidelock sa: Ken1 har med padda, men skriver ändå inte som en ärans slaskballe. Ändå har han fingrar som ett knippe isterband
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.