Publicerat Juni 2, 201511 yr Helt enkelt +1 på stalkerns inlägg,helt i linje med vad jag själv tror och resonerar. Jag känner mig lite lurad av Marsh helt enkelt för att jag inte ser några egentliga fördelar gentemot min Sightron som jag hade kunnat köpt tre av för samma pris som en Marsh. Vetskapen om att den helt och hållet är konstruerad och tillverkad i Japan gör ju inte mig gladare och inget jag gladeligen slaktar bankboken för. Vill någon köpa ett Marsh för 30 000:- så är mitt till salu. /Mike Efter min optikdag på Astrosweden så kom jag fram till att de två March jag testade hade den absolut sämsta siktbilden av de testade siktena - jag var oerhört besviken efter allt positivt jag hört om dessa. IOR Recon var mycket bättre, för att inte tala om K624i, PMII, Nightforce Beast, samt Hensoldt 3,5-26x56. Personligen skulle jag aldrig köpa ett March och ffa inte till de pengarna. Att det höga priset motiveras av små serier kan jag dock köpa, men varför vill man som konsument betala för det? Jag skulle inte köpa ett K624i för 50.000 bara för att årsproduktionen är låg. George sa att March aldrig haft en ett enda exemplar där det varit fel på tracking etc. och det är ju hedervärt. Men värt pengarna? Knappast. Håller dock med om att optik runt 5-7000 är ett intressant segment. Det finns mycket blandat där och en del guldkorn. Tack för testet av Minoxen så här långt!