Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minox till allt?

Featured Replies

Publicerat

Helt enkelt +1 på stalkerns inlägg,helt i linje med vad jag själv tror och resonerar.

Jag känner mig lite lurad av Marsh helt enkelt för att jag inte ser några egentliga fördelar gentemot min Sightron som jag hade kunnat köpt tre av för samma pris som en Marsh.

Vetskapen om att den helt och hållet är konstruerad och tillverkad i Japan gör ju inte mig gladare och inget jag gladeligen slaktar bankboken för.

Vill någon köpa ett Marsh för 30 000:- så är mitt till salu.

/Mike

Efter min optikdag på Astrosweden så kom jag fram till att de två March jag testade hade den absolut sämsta siktbilden av de testade siktena - jag var oerhört besviken efter allt positivt jag hört om dessa. IOR Recon var mycket bättre, för att inte tala om K624i, PMII, Nightforce Beast, samt Hensoldt 3,5-26x56. Personligen skulle jag aldrig köpa ett March och ffa inte till de pengarna. Att det höga priset motiveras av små serier kan jag dock köpa, men varför vill man som konsument betala för det? Jag skulle inte köpa ett K624i för 50.000 bara för att årsproduktionen är låg. George sa att March aldrig haft en ett enda exemplar där det varit fel på tracking etc. och det är ju hedervärt. Men värt pengarna? Knappast.

Håller dock med om att optik runt 5-7000 är ett intressant segment. Det finns mycket blandat där och en del guldkorn. Tack för testet av Minoxen så här långt! :)

• Svar 52
  • Visningar 15,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Blev lite ändringar i schemat men två långhållspass och ett vakpass har det blivit med minoxen. Plåtmål har skjutits på avstånd mellan 350-635m. All indata till shooter har matats in sedan tidigare o

• Skottställt med subbar idag,15 klick upp för mitt i på 50m,tillbaka till 0 för mitt i på 100m med fullfartsplugg. Långhåll imorgon. /Mike

• strävhår
    strävhår

Bra att det är nån med din auktoritet när det kommer till skyttet som gör ett sådant fälttest, tas säkert emot på annat vis än om Berralångfot skulle det samma. Tack.

Posted Images

Publicerat

Du tittade händelsevis inte i någon Delta när du var där?  :rolleyes:

• 10 months later...
Publicerat

Förbannat! Ni gör ni ju mitt kikarsiktesinköp ännu mer förvirrat....  :sleep: