Publicerat Maj 13, 201511 yr Hur många forumister skall till Elmia i morgon? Själv är det avresa från Nyköping 07:00 I år slipper jag köra hem så det kan bli en pilsner eller två på mässan
Publicerat Maj 13, 201511 yr Är också en kandidat. Blir torsdag och fredag för min del. Första gången så förhoppningar finns att kunna göra några fynd
Publicerat Maj 13, 201511 yr Kommer imorgon [emoji4] . Blir första besöket trots ett tiotal år i Småland, jag, frugan och ev. hunden är det tänkt. Kanske dum fråga men kan man passera ut och in från mässområdet om man tex vill sätta hunden i bilen en stund?
Publicerat Maj 14, 201511 yr På väg nu! Fler än jag som tänkt sig det eftersom kön sträcker sig ut på motorvägen :-(
Publicerat Maj 14, 201511 yr På väg nu! Fler än jag som tänkt sig det eftersom kön sträcker sig ut på motorvägen :-( I ditt fall så sträcker den sig upp för R 40 mot Ullricehamn.
Publicerat Maj 14, 201511 yr Åker vid sju-tiden imorgon bitti från en mellanlandning i Björkvik till mässan.
Publicerat Maj 14, 201511 yr I ditt fall så sträcker den sig upp för R 40 mot Ullricehamn. Jo det var riktigt.. Väl inne så var det ganska mycket folk , men det var ändå helt ok att strosa runt där. Kände lite på Sauer 404 och den verkar vad jag kan se vara välgjord i övrigt så hade vi inte någon plan utan ville mest se oss om , vilket på det hela taget var trevligt.
Publicerat Maj 15, 201511 yr Någon som förköpt biljetter och vet om man måste printa ut eller funkar det att visa upp pdf filen i mobilen?
Publicerat Maj 15, 201511 yr Jo det var riktigt.. Väl inne så var det ganska mycket folk , men det var ändå helt ok att strosa runt där. Kände lite på Sauer 404 och den verkar vad jag kan se vara välgjord i övrigt så hade vi inte någon plan utan ville mest se oss om , vilket på det hela taget var trevligt. Ok! Ja, det var ju mycket folk redan på tiden jag jobbade på Husqvarna o hade fribiljett dit för flera dagar. Det är väl mycket som skiljer dåtidens mässa med dagens. Jag har inte varit på någon Elmia sedan -88 tror jag.
Publicerat Maj 15, 201511 yr Det är väl mycket som skiljer dåtidens mässa med dagens. Jag har inte varit på någon Elmia sedan -88 tror jag.Samma vapen, kikare och kläder. Nysminkat.
Publicerat Maj 15, 201511 yr Ska dit imorgon fredag med frugan För fint väder så vi åkte förbi Jönköping och upp till Gränna och Visingsö i det vackra vädret istället Nu på hotell i Jönköping och imorgon in på Elmia
Publicerat Maj 16, 201511 yr För fint väder så vi åkte förbi Jönköping och upp till Gränna och Visingsö i det vackra vädret istället Nu på hotell i Jönköping och imorgon in på Elmia Har ni åkt med remmalaget då också? https://www.google.se/search?q=visings%C3%B6+remmalag&espv=2&biw=1600&bih=785&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pbhWVcuSH8WssgHStYCoDQ&ved=0CDcQsAQ&dpr=1
Publicerat Maj 16, 201511 yr tyckte denna mässa var sämre än den för 2 årsedan tyvärr.. kan inte sätta fingret på va det va.. men visst sauer404 o benneli bocken, dock inte impad utav någon direkt, tkr 202 är mycket skönare.. Sen e det ju alltid kul att göra utflykter
Publicerat Maj 16, 201511 yr Har ni åkt med remmalaget då också? https://www.google.se/search?q=visingsö+remmalag&espv=2&biw=1600&bih=785&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pbhWVcuSH8WssgHStYCoDQ&ved=0CDcQsAQ&dpr=1 Nej, vi nöjde oss med att strosa runt vid Visingsborgs slott (ruinerna iaf) samt örtträdgården i närheten. Fick gratis kaffe och kakor där - hela min världsbild rubbades! Det är inte mycket som är gratis nuförtiden Idag spenderade vi fem timmar på mässan och det var mycket trevligt. Köpte en elektrisk knivskärpningsmaskin och en mörningstimer. Kollade på det mesta och ffa långhållssikten. Tycker nya Nightforce ATACR och BEAST var klart intressanta. Dagens besvikelse var Ekbergs viltkebab som skulle vara "ooootroligt god". De minst prisvärda 120 kronorna jag nånsin lagt på mat. Då var "bamsekorven" precis utanför hallen bra mycket bättre! Varit två mycket bra dagar!
Publicerat Maj 16, 201511 yr Berättade för hustrun att ni åkte till gränna ist. Hon garvade och sa att du var betydligt klokare än mig! Kan rekomendera amalias hus för boende i gränna. Bodde där 3nätter när S fyllde 40. Riktigt trevligt! mvh/Urban
Publicerat Maj 16, 201511 yr Nej, vi nöjde oss med att strosa runt vid Visingsborgs slott (ruinerna iaf) samt örtträdgården i närheten. Fick gratis kaffe och kakor där - hela min världsbild rubbades! Det är inte mycket som är gratis nuförtiden Idag spenderade vi fem timmar på mässan och det var mycket trevligt. Köpte en elektrisk knivskärpningsmaskin och en mörningstimer. Kollade på det mesta och ffa långhållssikten. Tycker nya Nightforce ATACR och BEAST var klart intressanta. Dagens besvikelse var Ekbergs viltkebab som skulle vara "ooootroligt god". De minst prisvärda 120 kronorna jag nånsin lagt på mat. Då var "bamsekorven" precis utanför hallen bra mycket bättre! image.jpg Varit två mycket bra dagar! image.jpgimage.jpg OK1 Jag har själv bara varit på Öa en gång o det var då frun var med första sommaren efter det att vi hade gift oss o då åkte vi remmalaget. Frun gillade det. Se där ja! Smålänningar är tydligen inte så snåla som ryktet säger.
Publicerat Maj 20, 201511 yr Tjosan allihop. Ni som var på Elmia, var ni uppe och sköt hagel i Jägareförbundets regi? Vad tyckte ni om detta? Anledningen till frågan är att vi upplevde det som uppskattat av de flesta och hoppas kunna göra om det igen om två år... Gärna både ris och ros... /M
Publicerat Maj 20, 201511 yr Sköt i vad jag tror var jägareförbundets monter på bosjökloster för något år sedan. Lita att skjuta en flush men roligast var att nypa duvorna före de andra i båsen bredvid, eller ta dem som bommat. Ursäkta OT men kul var det... /M
Publicerat Maj 20, 201511 yr kom upp till Jönköping Tordagen, snabba puckar in på scandic och sedan upp dagen efter för att gå på elmia. Fastän vi bodde i Jönköping kom vi inte in på elmia förren vid 10 tiden. Lillen tycker om att sova på morgonen och vill INTE Bli väckt!..vänder sig om, sover räv, drar täcket över huvudet...helt normalt för en tre åring! Men men iväg kom vi efter diverse mutor. Ska nog tilläggas att han uppskattade nog elmia mest, första etappen dit för mig och allt var bra utom folkmängden. Har lite svårt att ta mig tid och koncentrera mig med mycket folk och en galen lillpojk springandes mellan de olika utställarna som hade tagit med sig sina hundar. Något som han älskar men vi tyvärr inte kan ha... Lördagen var given till hela familjen ute på Gränna/Visingsö, måste säga att det är gott att komma iväg ibland. Det är inte alltid vart man åker som är viktigt utan att man är med familjen. Åkte med remmalaget direkt när vi kom till Visingsö både pojken och frugan ville hoppa på så sagt och gjort. Efter färden grät man floder och andningen var som att andas genom ett sugrör, men lillpojken var överlycklig. Så det var det helt klart värt!!