Publicerat Maj 31, 201511 yr Jag mailade min PH , han svarade att 9,3x62 är vanlig i SA, ställde följfrågan om oryx 325 grain,,, vi får se om han har koll! men OM man blir av med ammo så finns det, men vet inte ännu vilka leverantörer
Publicerat Maj 31, 201511 yr Författare Nya ideer... Har ni som varit i afrika stött på bågjägare?. sköt en hel del compund för ett par år sedan och blev sugen på att skaffa en igen.. Vore en upplevelse att skjuta buffel på 20meter:D
Publicerat Maj 31, 201511 yr fick svar troligen inte Norma är jättedyrt i SA Tack! Jo, jag kan tro det. Det är ju rätt dyrt här också med 40+kr per smäll - och det var innan de höjde priserna! Nåja, den dagen jag väl tar mig iväg till SA så skall jag se till att både hängslen och livrem är applicerade vad gäller min medhavda ammunition
Publicerat Maj 31, 201511 yr Nya ideer... Har ni som varit i afrika stött på bågjägare?. sköt en hel del compund för ett par år sedan och blev sugen på att skaffa en igen.. Vore en upplevelse att skjuta buffel på 20meter:D kompisen sköt en impala med båge, det var spännande sa han!
Publicerat Maj 31, 201511 yr Tack! Jo, jag kan tro det. Det är ju rätt dyrt här också med 40+kr per smäll - och det var innan de höjde priserna! Nåja, den dagen jag väl tar mig iväg till SA så skall jag se till att både hängslen och livrem är applicerade vad gäller min medhavda ammunition Klart du ska åka!
Publicerat Juni 2, 201511 yr Om man bortser ifrån buffel och uppåt så funkar i princip alla klass ett kalibrar.. Själv har jag oftast min 8x68 s utomlands Vad kör du med för kula då och finns ammo att få tag i på plats? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 2, 201511 yr Ammo finns sällan på plats, oavsett vilket land jag är i... Oftast så åker vi ett par st. Och ser till att det finns små ammo boxar av varandras kaliber i allas väskor... Har gått bra hittills ( ett tiotal resor). Laddar de sista året 200 grains NF, innan dess 180 grains TSX
Publicerat Juni 5, 201511 yr Ammo finns sällan på plats, oavsett vilket land jag är i... Oftast så åker vi ett par st. Och ser till att det finns små ammo boxar av varandras kaliber i allas väskor... Har gått bra hittills ( ett tiotal resor). Laddar de sista året 200 grains NF, innan dess 180 grains TSX Ok Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 6, 201511 yr Har fått uppfattningen att seriösa PHs som tillåter sina klienter att ge sig på farligt vilt med båge, i synnerhet ett stridbart vilt som buffel är ganska få. Förolyckas en klient så får dom definitivt problem med myndigheterna och kan garanterat vinka adjö till sin PH-licens. Förolyckas han själv på grund av sin klient så är ju det också ett problem. Men som vanligt är det pengarna som styr. Sydafrika har ett ryckte om sig att man droga farligt vilt och tex sätter ut domesticerade lejon i häng, en av den industriella jaktens avigsidor. Å andra sidan skulle det nog inte finnas något vilt överhuvudtaget om inte jaktfarmerna fanns.