Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Afrika bössa

Featured Replies

Publicerat

Jag mailade min PH , han svarade att 9,3x62 är vanlig i SA, ställde följfrågan om oryx 325 grain,,, vi får se om han har koll!

men OM man blir av med ammo så finns det, men vet inte ännu vilka leverantörer

• Svar 59
  • Visningar 6,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hade tyskarna vunnit ww2 hade det varit en millimeterkaliber som 9,3x62 som varit africas queen. Tror den fällt minst lika många bufflar som .375HH.   9,3x62 med nån lite hårdare 15 grammare hade va

• Neverlost
    Neverlost

Vilka köpeplugg menar du då? 300gr Oryx i 375hh ger ca 6000j, 325gr i 9.3x62 ger under 5000j....iallafall enligt Normas hemsida. Dessutom har 375hh bättre kulbana, kan laddas med 350gr kulor och är my

• Vad bär en Zebra runt på för rustning som inte en älg har?

Publicerat

fick svar

troligen inte Norma är jättedyrt i SA

Publicerat
  • Författare

Nya ideer... Har ni som varit i afrika stött på bågjägare?. sköt en hel del compund för ett par år sedan och blev sugen på att skaffa en igen..

Vore en upplevelse att skjuta buffel på 20meter:D

Publicerat

fick svar

troligen inte Norma är jättedyrt i SA

Tack!  :happy:

Jo, jag kan tro det. Det är ju rätt dyrt här också med 40+kr per smäll - och det var innan de höjde priserna!

Nåja, den dagen jag väl tar mig iväg till SA så skall jag se till att både hängslen och livrem är applicerade vad gäller min medhavda ammunition ;)

Publicerat

Nya ideer... Har ni som varit i afrika stött på bågjägare?. sköt en hel del compund för ett par år sedan och blev sugen på att skaffa en igen..

Vore en upplevelse att skjuta buffel på 20meter:D

kompisen sköt en impala med båge, det var spännande sa han!

Publicerat

Tack!  :happy:

Jo, jag kan tro det. Det är ju rätt dyrt här också med 40+kr per smäll - och det var innan de höjde priserna!

Nåja, den dagen jag väl tar mig iväg till SA så skall jag se till att både hängslen och livrem är applicerade vad gäller min medhavda ammunition ;)

Klart du ska åka!

Publicerat

Om man bortser ifrån buffel och uppåt så funkar i princip alla klass ett kalibrar..

Själv har jag oftast min 8x68 s utomlands

Vad kör du med för kula då och finns ammo att få tag i på plats?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Ammo finns sällan på plats, oavsett vilket land jag är i... Oftast så åker vi ett par st. Och ser till att det finns små ammo boxar av varandras kaliber i allas väskor... Har gått bra hittills ( ett tiotal resor).

Laddar de sista året 200 grains NF, innan dess 180 grains TSX

Publicerat

Ammo finns sällan på plats, oavsett vilket land jag är i... Oftast så åker vi ett par st. Och ser till att det finns små ammo boxar av varandras kaliber i allas väskor... Har gått bra hittills ( ett tiotal resor).

Laddar de sista året 200 grains NF, innan dess 180 grains TSX

Ok

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Har fått uppfattningen att seriösa PHs som tillåter sina klienter att ge sig på farligt vilt med båge, i synnerhet ett stridbart vilt som buffel är ganska få. Förolyckas en klient så får dom definitivt problem med myndigheterna och kan garanterat vinka adjö till sin PH-licens. Förolyckas han själv på grund av sin klient så är ju det också ett problem. Men som vanligt är det pengarna som styr. Sydafrika har ett ryckte om sig att man droga farligt vilt och tex sätter ut domesticerade lejon i häng, en av den industriella jaktens avigsidor. Å andra sidan skulle det nog inte finnas något vilt överhuvudtaget om inte jaktfarmerna fanns.