Publicerat Juni 5, 201510 yr ....har du tagits ifrån oss. ....har du fått jaga din sista älg med mig. ....har vi fått tagit våran sista skogspromenad tillsammans. ....har jag förlorat dig min älskade Molly. tidigt i går morse var jag tvungen att ta det tunga beskedet att låta vår älskad jämthundstik Molly somna in för gott. 04,00 åker vi till Göteborg i god fart kl. 04,50 in på blå stjärna, smärtstillande och röntgen. kl 05,40 tar jag det tyngsta beslutet man kan behöva ta att låta sin jaktkamrat gå vidare. 05,55 somnar du in för gott på jaktjackan som du vilat så många gånger på. Du var i dina bästa jaktår och hade flera år kvar innan tanken på denna dagen skulle behöva komma men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Morot, maskrosor och filten fick följa med dig med hälsning från lill husse. Det är så tomt hemma och vi saknar dig så fruktansvärt mycket! Det enda som får mig att le är tanken på vilket helvete älgarna fått där du nu har hamnat i himmelriket och vi kommer en dag att återförenas även om det kommer dröja en lång tid.
Publicerat Juni 5, 201510 yr Beklagar, ett tungt beslut som man ovillkorligen måste ta när tiden kommer:-(
Publicerat Juni 5, 201510 yr Fint skrivit Jämte! Det blir väldigt tomt hemma när man inte har kvar någon hund. Ingen att kela, busa el. jaga med. Jag vet själv hur det känns. Det är fruktansvärt tomt här hemma sedan i 11/1-15. Beklagar sorgen!
Publicerat Juni 5, 201510 yr Författare ja vad tomt det är fast vi har en kvar hemma men just det i går att bara ställa ner en skål, att bara ta fram ett halsband/koppel när det var dags för promenad...
Publicerat Juni 5, 201510 yr ja vad tomt det är fast vi har en kvar hemma men just det i går att bara ställa ner en skål, att bara ta fram ett halsband/koppel när det var dags för promenad... Ok! Vad skönt för er! Ja, det märks i dom övriga rutinerna när den andra har gått vidare i livet.
Publicerat Juni 5, 201510 yr Detta är en populär post. Beklagar, men gammelman tog nog emot henne och visar var alla storoxarna står
Publicerat Juni 5, 201510 yr Beklagar Jämte, man önskar att alla fick bli pensionärer innan det är dags.
Publicerat Juni 5, 201510 yr Beklagar, alla hundägare vet vad du genomlider. Vilken åkomma led hon av?
Publicerat Juni 5, 201510 yr Den värsta dagen, då det är dags att fatta det tyngsta beslutet. Att låta en kär vän och kompis gå vidare på Dianas stigar, samtidigt som man själv står vilsen och vill ha vägledning. Det sorgligaste vägskäl, " Din väg" och "Min väg". Skönt är, att efter sorg kommer minnen om den tiden ni gick sida vid sida. Beklagar djupaste att Molly inte finns längre vid er sida.
Publicerat Juni 5, 201510 yr Beklagar Visst var det henne du hade med till utställningen på Tånga hed för massor av år sedan när jag var där med Daimler?
Publicerat Juni 5, 201510 yr Författare Beklagar, alla hundägare vet vad du genomlider. Vilken åkomma led hon av? Akut magomvridning.... Eftersom hon fick det på natten, och ville ligga ute, vet jag inte hur många timmar hon haft det innan vi upptäckte det....
Publicerat Juni 5, 201510 yr Författare Beklagar Visst var det henne du hade med till utställningen på Tånga hed för massor av år sedan när jag var där med Daimler? japp, pussgurkan var det
Publicerat Juni 5, 201510 yr Författare tack alla för eran medkänsla, så skönt att skriva här inne för man vet att man aldrig behöver höra "men det var ju bara en hund...." nä, det är inte bara en hund det är en familjemedlem som du tillbringat måååånga timmar med. tänk att det kan kännas tomt att komma hem från jobbet och inte behöva dra fram dammsugaren för att få bort allt hundhår som ligger inne nu under fällperioden, den andra som är kvar har nästan fällt klart så nu var det Molly som lämnade stora tussar efter sig... gå förbi hennes bädd gör ont, förväntar mig varje gång att hon ska ligga där
Publicerat Juni 5, 201510 yr En tung dag, vi är många som känner för dig. Finns egentligen inga ord som hjälper när en kär familjemedlem lämnar oss men tankarna är med dig. Beklagar verkligen sorgen.
Publicerat Juni 5, 201510 yr Har ångest för denna dag när det väl kommer. Fyfan va man kommer må. Det är ju nästan så man inte vill släppa hunden för man inte vill riskera något... Beklagar sorgen för dig! Må hon väl jaga i där hon är nu!
Publicerat Juni 6, 201510 yr japp, pussgurkan var det Mysig och kramgo vovve vill jag minnas tack alla för eran medkänsla, så skönt att skriva här inne för man vet att man aldrig behöver höra "men det var ju bara en hund...." nä, det är inte bara en hund det är en familjemedlem som du tillbringat måååånga timmar med. Precis! En hund är aldrig bara en hund. Den är så mycket mer än så.