Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Romson får inte utse ny gen.dir. till NVV...

Featured Replies

Publicerat

...eller så är det någon polare till henne som skall utses och då gör man så här för att inte det skall bli problem efteråt...  :ph34r:

Publicerat
  • Författare

...eller så är det någon polare till henne som skall utses och då gör man så här för att inte det skall bli problem efteråt...  :ph34r:

Ok! Då ska vi hoppas att det inte är en polare till henne som hon ska anställa.

Publicerat

Ok! Då ska vi hoppas att det inte är en polare till henne som hon ska anställa.

Verkligen inte! 

Läste lite skräckscenarion kring detta i går och det vore kul om man tagit ifrån Åsa makten att utse denna personen men risken finns som sagt att de taktiskt stoppar in "egna" personer på liknande poster och det vore förödande.

Hoppas någon med insyn har något att kommentera här för just nu känns det som att det är politiskt rätt brunt att vara jägare, bo på landsbygden eller äga en bil...  :dry:

Publicerat

Menar ni att det finns vänskapskorruption / nepotism inom statsapparaten

Publicerat

Enig med Wizard, var min första tanke vilket skrämmer skiten ur mig.

Publicerat

Man kan se det ur fler perspektiv:

Den politiker som försöker säga åt en generaldirektör på ett statligt verk vad denne bör göra eller hur denne skall agera kommer leta efter nytt jobb följande måndag.

Regeringen vill kanske inte hamna i den sitsen att de får en jobbig jävel som styr över NVV för man kan inte göra så mycket efter personen tillträtt.

Tänk er själv att heta Stefan (efternamnet har passerat för tillfället) och ha nån som Åsa Romson som direktör på ett betydelsefullt verk, jesus...

Publicerat
  • Författare

Verkligen inte! 

Läste lite skräckscenarion kring detta i går och det vore kul om man tagit ifrån Åsa makten att utse denna personen men risken finns som sagt att de taktiskt stoppar in "egna" personer på liknande poster och det vore förödande.

Hoppas någon med insyn har något att kommentera här för just nu känns det som att det är politiskt rätt brunt att vara jägare, bo på landsbygden eller äga en bil...  :dry:

Ja, det får man verkligen hoppas att dom har gjort. Kan det ha något med hennes syn på vargjakten i vintras att göra. Då skulle den stoppas, enl. Åsa om jag inte minns fel.

Publicerat
  • Författare

Menar ni att det finns vänskapskorruption / nepotism inom statsapparaten

Ja, det gör det säkert! Ju dummare dom är när dom lämnar politiken ju högre upp blir dom sparkade till gen. dir.- el. landshövdingposten. :sad:

Publicerat

Landshövdingar kan dom väl roa sig med att tillsätta. Det är knappast det ämbetet med mest makt idag...

När de tillsätter Gen Direktörer är det en annan sak. Och ofta svårare att göra sig av med om det blivit fel. Jag är riktigt orolig för att vi är på väg att få flera inkompetenta miljöterrorister på politiskt tillsatta tjänster.

Publicerat
  • Författare

Landshövdingar kan dom väl roa sig med att tillsätta. Det är knappast det ämbetet med mest makt idag...

När de tillsätter Gen Direktörer är det en annan sak. Och ofta svårare att göra sig av med om det blivit fel. Jag är riktigt orolig för att vi är på väg att få flera inkompetenta miljöterrorister på politiskt tillsatta tjänster.

Visst kan det vara så henke ang. landshövdingen. Nej, det är det väl inte, men man vill ju gärna ha en duktig o kompetent landshövding till länet.

Inte hade vi fått dessa tilldelningar på björnjakten om inte P-O Ericsson hade suttit där för han gick emot sina tjänstemän o såg till rennäringens bästa.

Publicerat

vi kan nog stilla utgå från det. 

Publicerat

vi kan nog stilla utgå från det.

Har du hört något sidan om i frågan?

Jag har inte hört ett skit än. Tänkte jag skulle höra runt lite hos andra imorgon faktiskt.

Publicerat

Har du hört något sidan om i frågan?

Jag har inte hört ett skit än. Tänkte jag skulle höra runt lite hos andra imorgon faktiskt.

Vore det inte lite väl genomskinligt? Antar hon själv borde begärt att slippa i så fall, men det verkar det inte som...

Hoppas bara jag har rätt.. Iofs är frågan om vilka kandidater det finns? Värsta scenariot vore väl Mikael Karlsson... Hua! Maria Wetterstrand kanske vill tillbaka till Sverige? Göran P kanske iofs tröttnat med ålderns rätt.. Fler förslag?

Publicerat

Vore det inte lite väl genomskinligt? Antar hon själv borde begärt att slippa i så fall, men det verkar det inte som...

Hoppas bara jag har rätt.. Iofs är frågan om vilka kandidater det finns? Värsta scenariot vore väl Mikael Karlsson... Hua! Maria Wetterstrand kanske vill tillbaka till Sverige? Göran P kanske iofs tröttnat med ålderns rätt.. Fler förslag?

Åsa Domeij.

Publicerat

Efter lite klurande.... Blir det en politiker så blir det en sosse, enligt statistiken. :) Vad gör Pagrotsky numera? Eller kanske läge för Monica Stridsman att byta myndighet?

Publicerat

Margareta Winberg.

Publicerat

Göran Enander

Publicerat

Äsch, varför inte damma av Toblerona när vi ändå spekulerar?!

Det vore ju inte direkt första gången hon dyker upp som den avdammade jokern "Kanske har de glömt nu"!

Publicerat

Det vore ju inte direkt första gången hon dyker upp som den avdammade jokern "Kanske har de glömt nu"!

Tror jag med, en sådan allvetande resurs som bara går och driver.... :sick:

Publicerat

Hon har ju en post redan, hon är ju regeringens speciellt utsedda samordnare mot våldsbejakande extremism. Borde således diskvalificera henne.

Publicerat

Efter lite klurande.... Blir det en politiker så blir det en sosse, enligt statistiken. :) Vad gör Pagrotsky numera? Eller kanske läge för Monica Stridsman att byta myndighet?

Ligger nog en del i att det blir en S-märkt GD. Det är lätt att prioritera ledarskap och adminstrativ förmåga över fackkunskap vid denna tillsättning. 

Miljöministern och hennes parti har dessutom haft en närmast osviklig förmåga att sätta regeringen i skiten. Att låta Mp välja en GD på ideologiska grunder vore på gränsen till självskadebeteende.