Publicerat Juli 7, 201511 yr Det blir nog fint! Bilder och löpande uppdatering tack! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 7, 201511 yr Jaha, en halvtimmes sömn blev det med semesterdygnsrytmen... Tur att vi är två som kan turas om att köra.
Publicerat Juli 8, 201511 yr Nu vill jag ha en uppdatering av vad jag missat![emoji5]Jag har gjort ett försök till redogörelse här: http://www.jaktsidan.se/ipb/index.php?/topic/48980-Solrosens-hund--och-jaktdagbok/page__view__findpost__p__870118
Publicerat Juli 8, 201511 yr Författare Du var väldigt rätt ute avseende antalet, du tog väl någon kaja så 50 såna och några duvor..
Publicerat Juli 8, 201511 yr Du var väldigt rätt ute avseende antalet, du tog väl någon kaja så 50 såna och några duvor..Tack igen så jättemycket för att vi fick vara med. Både sambon och jag hade jättekul och är helnöjda!!
Publicerat Juli 14, 201511 yr Detta är en populär post. 199 idag, sköt själv 70st sedan de andra två gömslena 98st och 31st. Bra träffprocent för min del, kom in i bra stim lagom när kameran la av.. 100skott prick på 70fågel.
Publicerat Juli 14, 201511 yr Författare Tre tankar.. 1. Äckelflyt du har som får in dem i små portioner! 2. Skaffa skytteväst för f-n så du slipper böja dej ned efter plugg varje gång, jag får nervsammanbrott på det! Ska jag skicka ned en västjävel eller??? 3. Även om en och annan bom försvunnit i klippning så är några av de där fåglarna JÄVLIGT svåra skott, du har en förmåga som kvalificerar dej till att följa med mej ut
Publicerat Juli 15, 201510 yr Tre tankar.. 1. Äckelflyt du har som får in dem i små portioner! 2. Skaffa skytteväst för f-n så du slipper böja dej ned efter plugg varje gång, jag får nervsammanbrott på det! Ska jag skicka ned en västjävel eller??? 3. Även om en och annan bom försvunnit i klippning så är några av de där fåglarna JÄVLIGT svåra skott, du har en förmåga som kvalificerar dej till att följa med mej ut Har en massa västar, ganska nimt att glömma hemma faktiskt. Brukar trots allt till 95% ha väst på mig. Tack för självförtroendet. Tyvärr pallade inte kameran lite senare på morgonen, då stämde skyttet ännu bättre! Fast, en kaja i mitten av filmen som landar i veten är rätt jävla långt håll Fick skott på morgonen där, hade helst haft något roligare än fågeljakt 30g 6or och steelmax. Kändes efter 100 skott i kinden faktiskt. Steelmaxen fungerade bättre än jag trodde och pangade faktiskt ner en och annan råka på bra styvt håll och de kom ner tämligen bestämt.
Publicerat Juli 15, 201510 yr 199 idag, sköt själv 70st sedan de andra två gömslena 98st och 31st. Bra träffprocent för min del, kom in i bra stim lagom när kameran la av.. 100skott prick på 70fågel. Snyggt skjutet helt klart
Publicerat Juli 15, 201510 yr Författare Sicket gnäll [emoji1] jag städar bort allsköns bajs på detta äventyr, Fågeljakt 6:or är lyx [emoji106] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Juli 18, 201510 yr Blev en sväng på duvorna i eftermiddag vid ena gården. Ett tiotal innan de blev för vaska och drog. Men mycket kajor, så får nog hissa uven i nästa vecka och ge det en morgon.:-)
Publicerat Juli 20, 201510 yr Skjutit ca 200 fåglar redan i år Det är mycket för att vara mig och dessutom bara varit ute 3 ggr
Publicerat Juli 20, 201510 yr Om det räknas så har jag nypt 9 i år på min gård, två senast idag. Vi har 0 bon o flockarna skyggar över trädlinjen här hemmavid. Christian
Publicerat Juli 20, 201510 yr Vi är la uppe i en 500 elle nått håller inte räkning längre...... //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Juli 21, 201510 yr Detta är en populär post. Fick 20 min över i kväll, 12 nu, bara på sträck. Otroligt fin kväll. Christian
Publicerat Juli 22, 201510 yr Detta är en populär post. Uppe i en typ 115 nu elle nått.. 3dje jakten över 100 //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Juli 23, 201510 yr Det var en lyckad dag igår Simon! Kul att man fick vara med och panga:) Räven på åteln tackar för kajorna..
Publicerat Augusti 1, 201510 yr Var och tittade till duvorna på en gård. 6 blev det men jäklar så varska de blev efter första.
Publicerat Augusti 2, 201510 yr Sköt en 50 idag blir ringduve o kaj jakt i eftermiddag. De sitter i liggsäden o leker rövare Skickat från min D6603 via Tapatalk
Publicerat Augusti 2, 201510 yr Sköt en 50 idag blir ringduve o kaj jakt i eftermiddag. De sitter i liggsäden o leker rövare Skickat från min D6603 via Tapatalk erkänn.. ni odlar liggsäd bara för att det ger mer jakt-tillfällen
Publicerat Augusti 2, 201510 yr erkänn.. ni odlar liggsäd bara för att det ger mer jakt-tillfällen [emoji2] [emoji2]Fasen.... Du kom på mig Skickat från min D6603 via Tapatalk