Jump to content

Gårdssanering kajor..

Recommended Posts

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hipshot

14

• Takko

8

• Urban

7

• Sun Flower

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sun stod för morgonens bedrift skulle jag vilja säga, såvitt jag fattade så sköt han en klockren dubblé på tamduva! Jag såg inte andra fågeln i skottet men väl innan och kan konstatera att duva nr 2 v

Wiz.. nej inte 380-gården denna gång utan stället där vi sköt.. en hel kaja eller något?  Vet att vi satsade stort och Madeleine garvade sig harmynt nästan då det var tvärlugnt på gården och vi bärga

Alltså dessa kulskyttar.. men ha det så kul med din studsare så roar vi oss med riktiga bössor i morgon bitti   

Posted Images

Sun Flower

Jaha, en halvtimmes sömn blev det med semesterdygnsrytmen... Tur att vi är två som kan turas om att köra.

hs_merkel

Hoppas vädret är bättre där än här?

Urban

Nu vill jag ha en uppdatering av vad jag missat!☺

Hipshot

Du var väldigt rätt ute avseende antalet, du tog väl någon kaja så 50 såna och några duvor.. 

• Like 1
Sun Flower

Du var väldigt rätt ute avseende antalet, du tog väl någon kaja så 50 såna och några duvor..

Tack igen så jättemycket för att vi fick vara med. Både sambon och jag hade jättekul och är helnöjda!! :thumbsup:
  • Like 1
Hipshot

Tre tankar..

1. Äckelflyt du har som får in dem i små portioner!

2. Skaffa skytteväst för f-n så du slipper böja dej ned efter plugg varje gång, jag får nervsammanbrott på det! Ska jag skicka ned en västjävel eller???

3. Även om en och annan bom försvunnit i klippning så är några av de där fåglarna JÄVLIGT svåra skott, du har en förmåga som kvalificerar dej till att följa med mej ut  :biggrin:

• Like 2
Skaunepaug

Tre tankar..

1. Äckelflyt du har som får in dem i små portioner!

2. Skaffa skytteväst för f-n så du slipper böja dej ned efter plugg varje gång, jag får nervsammanbrott på det! Ska jag skicka ned en västjävel eller???

3. Även om en och annan bom försvunnit i klippning så är några av de där fåglarna JÄVLIGT svåra skott, du har en förmåga som kvalificerar dej till att följa med mej ut  :biggrin:

Har en massa västar, ganska nimt att glömma hemma faktiskt. Brukar trots allt till 95% ha väst på mig.

Tack för självförtroendet. Tyvärr pallade inte kameran lite senare på morgonen, då stämde skyttet ännu bättre! Fast, en kaja i mitten av filmen som landar i veten är rätt jävla långt håll  :tongue:

Fick skott på morgonen där, hade helst haft något roligare än fågeljakt 30g 6or och steelmax. Kändes efter 100 skott i kinden faktiskt. 

Steelmaxen fungerade bättre än jag trodde och pangade faktiskt ner en och annan råka på bra styvt håll och de kom ner tämligen bestämt.

Droggot

199 idag, sköt själv 70st sedan de andra två gömslena 98st och 31st.

Bra träffprocent för min del, kom in i bra stim lagom när kameran la av.. 100skott prick på 70fågel.

Snyggt skjutet helt klart :yes:

• Like 1
Hipshot

Sicket gnäll [emoji1] jag städar bort allsköns bajs på detta äventyr, Fågeljakt 6:or är lyx [emoji106]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Like 2
Takko

Blev en sväng på duvorna i eftermiddag vid ena gården. Ett tiotal innan de blev för vaska och drog. Men mycket kajor, så får nog hissa uven i nästa vecka och ge det en morgon.:-)

Skjutit ca 200 fåglar redan i år :o

Det är mycket för att vara mig och dessutom bara varit ute 3 ggr  :cool:

• Like 2
Christian N

Om det räknas så har jag nypt 9 i år på min gård, två senast idag. Vi har 0 bon o flockarna skyggar över trädlinjen här hemmavid. Christian

• Like 1

Vi är la uppe i en 500 elle nått håller inte räkning längre......

//Simon. Fint skare va serru

vildmark

Det var en lyckad dag igår Simon! Kul att man fick vara med och panga:)

Räven på åteln tackar för kajorna..

• Like 1
  • 2 weeks later...

Sköt en 50 idag :) blir ringduve o kaj jakt i eftermiddag. De sitter i liggsäden o leker rövare

Skickat från min D6603 via Tapatalk

• Like 2
kkjon

Sköt en 50 idag :) blir ringduve o kaj jakt i eftermiddag. De sitter i liggsäden o leker rövare

erkänn.. ni odlar liggsäd bara för att det ger mer jakt-tillfällen :smile:  :smile:

• Like 1

erkänn.. ni odlar liggsäd bara för att det ger mer jakt-tillfällen [emoji2] [emoji2]

Fasen.... Du kom på mig ;)

• Like 1