Publicerat Juni 22, 201511 yr Jag ska helgrilla vildsvin på lördag och funderar hur lång tid det tar att tina grisen. Slaktkroppen väger 36 kg. När är det lämpligt att plocka upp den ur frysen? vi tänkte sätta den på grillspettet på lördag förmiddag. Som på bilden.
Publicerat Juni 22, 201511 yr Jisses! Det lär ta tid! Nu? Beror ju på var/hur du tänkt tina den... Jag törs inte ens gissa...
Publicerat Juni 22, 201511 yr Ta fram den typ nu och låt tina långsamt, helst i kyl, fast få har ju så pass stora kylar att det går, så placera så svalt som möjligt.
Publicerat Juni 23, 201511 yr Jag ska helgrilla vildsvin på lördag och funderar hur lång tid det tar att tina grisen. Slaktkroppen väger 36 kg. När är det lämpligt att plocka upp den ur frysen? vi tänkte sätta den på grillspettet på lördag förmiddag. Som på bilden. lammgrillning 1.jpg När ska vi komma?
Publicerat Juni 23, 201511 yr Författare Oj hoppsan...då var kvällen räddad. Får starta kylrummet för långsamt tinande. Vid 18 tiden blir fint.
Publicerat Juni 23, 201511 yr Oj hoppsan...då var kvällen räddad. Får starta kylrummet för långsamt tinande. Vid 18 tiden blir fint. Adress?
Publicerat Juni 23, 201511 yr Författare Adress? det ska nog inte vara så svårt att lista ut. Men jag kan väl säga att västra sidan av berget är ett "hett" tips ang. grillningen
Publicerat Juni 23, 201511 yr Får väl sniffa sig fram, kanske... borde ju lukta svinaktigt gott någonstans...
Publicerat Juni 24, 201510 yr Författare Ta vänster när du passerat caféet där Lisa jobbade. Sen är det bara att köra på känn