Publicerat Juli 2, 201510 yr Jag och sambon tänkte göra ett besök hos hennes syster i skåne i slutet av augusti. Så jag tänkte göra två flugor på smällen och kanske besöka denna mässa då det stämmer bra med datumen. Så till min fråga. Är mässan något att ha? Är den typ som elmia gamefair? Så skriv era åsikter så jag vet om det är värt ett besök! Är den inget och ha så får det väl bli pubrunda med systerns man istället!
Publicerat Juli 2, 201510 yr Med risk att mötas av ett skånskt ramaskri.... (men det tror jag inte) - mässan är i en annan liga i jämförelse. Platsen är jättefin som sådan men arrangemanget är sämre. Har hört att den är på upphällningen av ett antal leverantörer och de hoppas att den flyttar. Har själv varit där 3-4 gånger, sista gången vadade jag i skit då det regnade (suprise in sweden?) det tog arrangören 1,5 dag att få fram flis till gångarna.
Publicerat Juli 2, 201510 yr Bosjö är inte så mycket mässa utan mer marknad? Varit där ngr gånger och den är eller var iaf väl värd att gå på. Handlat som fan varje gång tror jag.. Lekte m smålännings automat där med på en sportingbana., svinkul! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Juli 3, 201510 yr Författare Okej.. Så en för och en emot. Vad tycker skåningarna själva då?
Publicerat Juli 3, 201510 yr Jag har ockå hört att några av de större utställarna inte tänker komma, men det är som sagt bara rykte...
Publicerat Juli 3, 201510 yr Även jag har hört gott om rykten från diverse handlare att dom tänker utebli det här året. Mässan har blivit en "knallemarknad", tyvärr. Ryktet säger att de seriösa handlarna och utställarna har något nytt på gång som alternativ, på en annan plats i Skåne.
Publicerat Juli 8, 201510 yr Författare Det lutar åt pubrunda och lite allmänt turistande i skåneland då det verkar som mässan inte är nåt att ha!
Publicerat Juli 8, 201510 yr Även jag har hört gott om rykten från diverse handlare att dom tänker utebli det här året. Mässan har blivit en "knallemarknad", tyvärr. Ryktet säger att de seriösa handlarna och utställarna har något nytt på gång som alternativ, på en annan plats i Skåne. Jag har hört lite rykten, jag lär nog besöka Bosjökloster åtminstone en dag i alla fall. Förmodligen häckar jag i JSK's monter när jag strosat klart. Men som sagt - den mässan är på dessvärre fallrepet pga klantigt huvudmannaskap och nått nytt lär ersätta den inom en ganska snar framtid. /T
Publicerat Juli 8, 201510 yr Jag har hört lite rykten, jag lär nog besöka Bosjökloster åtminstone en dag i alla fall. Förmodligen häckar jag i JSK's monter när jag strosat klart. Men som sagt - den mässan är på dessvärre fallrepet pga klantigt huvudmannaskap och nått nytt lär ersätta den inom en ganska snar framtid. /T Jag kommer också åka förbi ändå, avståndet är ju kort. Har dock ingen större förväntan...
Publicerat Augusti 28, 201510 yr Några som skall dit i helgen?? Själv kommer jag åka dit imorgon, såg att PMT skulle prata intressanta saker i speaker´s corner.
Publicerat Augusti 28, 201510 yr Jag hade tänkt åka dit en kortare sväng i morgon bitti med äldsta grabben men jag kan dessvärre intyga att flera av de skånska större utställarna inte deltager i år då jag precis konsulterat deras hemsida och kollat vilka utställare som är på plats. (Kjells Vapen & Sport, Jaktia, Jakt och Friluftsgården, Jakt och Fritid osv osv är inte där) I mina ögon har Bosjökloster bara varit en enda stor marknad där 99% går ut på att kränga allehanda prylar - och det kan man förstå med tanke på vad det säkert kostar att ha ett tält där... Såg precis att OXO har en egen plats så man kanske skulle ta och se om man kan fynda efter lite premiumoptik?...
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Några som skall dit i helgen?? Själv kommer jag åka dit imorgon, såg att PMT skulle prata intressanta saker i speaker´s corner. Jag och Jonas åker dit strax. Hoppas på spännande prylar intressanta föredrag och och att vi lyckas knäppa lite fina bilder. Jag ska absolut kolla på Jeppe Stridh. Hans hundägarskola är verkligen rolig att kolla på. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Jag har hört lite rykten, jag lär nog besöka Bosjökloster åtminstone en dag i alla fall. Förmodligen häckar jag i JSK's monter när jag strosat klart. Men som sagt - den mässan är på dessvärre fallrepet pga klantigt huvudmannaskap och nått nytt lär ersätta den inom en ganska snar framtid. /T Du står inte i SJF monter och kallpratar då?[emoji23][emoji23][emoji23]
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Knappast troligt, det är illa nog att jag jagar ihop med förbundsfolk.... T
Publicerat Augusti 30, 201510 yr Jo mässan var mycket magrare och på gränsen till en besvikelse i år, kompisen ville klämt på lite bössor men det fanns där inga. Dock klarade han teorin så nu är det bara uppskjutningen kvar för högviltet, han hade ju gamla delen utan högviltet så han fick skriva om hela provet.. Tyvärr missade bag ju PMTs föredrag, hade varit intressant!! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 5, 201510 yr Bosjö kommer att få tuff konkurrens nästa år. Enligt lokalblaskan så ska Elmia Game Fair arrangera en jaktmässa på Ellinge slott utanför Eslöv i augusti 2016. Enligt vd:n för jaktgrossisterna Joakim Stenberg så är Skåne en viktig marknad och därför ska de starta en mässa här nere. Det kan ju också bero på att Bosjö mer liknar kiviksmarknad än en jaktmässa och att det väl bara fanns ett fåtal grossister och inga vapen visades på "mässan" i år. Om detta stämmer så är det det nog godnatt för Bosjö men desto roligare för oss här nere i Skåne. Startar en ny tråd om detta.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Bosjö kommer att få tuff konkurrens nästa år. Enligt lokalblaskan så ska Elmia Game Fair arrangera en jaktmässa på Ellinge slott utanför Eslöv i augusti 2016. Enligt vd:n för jaktgrossisterna Joakim Stenberg så är Skåne en viktig marknad och därför ska de starta en mässa här nere. Det kan ju också bero på att Bosjö mer liknar kiviksmarknad än en jaktmässa och att det väl bara fanns ett fåtal grossister och inga vapen visades på "mässan" i år. Om detta stämmer så är det det nog godnatt för Bosjö men desto roligare för oss här nere i Skåne. Startar en ny tråd om detta. Din utsaga blev sann, de ställde in.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Det skall bli trevligt med ett ny jaktmässa. Synd bara att de envisas med att förlägga mässan till när bock- och duvjakten är som bäst.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Din utsaga blev sann, de ställde in. Det var väl i högsta grad väntat....... Att stödja sig på konkurenslagstiftningen när det hela handlar om att man trott sig kunna köra över "branchen" och skita i vad de tycker är ju ganska meningslöst som jag ser det. Hade man skött sig hade man aldrig hamnat i den märkliga situationen man hamnade i 2015. Men om man tror att man är viktigare som arrangör än de viktigaste utställarna går det på rumpan ganska omgående, i synnerhet om man sedan fokuserar på "kringutställarna" förr än de som tillhör kärnan. Det är lite så att man valde att satsa på Engelsson mfl. före att satsa på jaktutställarnas önskemål 2015 och då valde jaktgrossisterna att bojkotta. Om några utställare dumpar marknaden för de andra och man samtidigt inte vill anspassa sig för de mer centrala utställarna så hamnar man ju förr eller senare i ett val - för det är det som i ngn mening hänt. Engelssons mfl i all ära - men en jaktmässa utan vapenhandlare som det var 2015? Ursäkta men har man mist förståndet fullständigt? 2015 var Bosjökloster ett hund och fiske evenemang - inte en GameFair. Irritationen mellan parterna har man byggt upp ganska länge. Möjligen kan man tycka att valet av datum som Elmia valde är en smula provokativt - att ta samma dag som Bosjökloster traditionellt alltid haft - men det är liksom bara toppen på det isberget. Jag har hört en hel del från båda sidorna i den konflikten - och i den vill jag inte ta ställning. Men att stödja sig på konkurenslagstiftningen är liksom extremt barnsligt och komplett meningslöst i sammanhanget. Det var klart under deras värdighet att sänka sig dit. Lite trist utveckling för en traditionell game fair som varit med länge, men jag kan inte säga att jag är förvånad. Nu får vi se om Ellinge blir ett bra evenemang, det kan det mycket väl bli. /T
Publicerat Mars 30, 201610 yr Det hade jag faktiskt inte koll på men jag blev väl inte så förvånad, särskilt inte efter förra årets Bosjö, ja och året innan dess. Bosjö har förresten varit en väldigt trött mässa i många år.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Det hade jag faktiskt inte koll på men jag blev väl inte så förvånad, särskilt inte efter förra årets Bosjö, ja och året innan dess. Bosjö har förresten varit en väldigt trött mässa i många år. http://www.jaktjournalen.se/klarar-inte-konkurrensen-bosjokloster-staller-in/