Publicerat Juli 11, 201510 yr Detta är en populär post. Olika damaskblad som synes. Övre har wenge i skaftet. Sedan snakewood och sist cocobolo. Två till med tvärsågad tigerwood. Till sist två köksknivar med cocobolo-skaft. Nu kan lägga sig i hängmattan en stund. :-)
Publicerat Juli 12, 201510 yr Författare Tack! Behöver nån kniv så skicka ett pm. De är till salu. Det ska bara sys sliror sen ska de användas.
Publicerat September 21, 201510 yr Författare Fler knivar. Alla till salu. Specialpriser nu inför jakten. :-)
Publicerat Juli 23, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Varvar båtturerna i skrgården med lite slöjd. Svalt i verkstaden.
Publicerat Juli 23, 20169 yr Fina knivar! Den till höger på sista bilden är riktigt fin med sitt ljusa skaft. Är det alrot?
Publicerat Juli 23, 20169 yr Författare Lite info om knivarna. Trämtrl är på första bilden från vänster bocoto, bocoto, bubinga. Andra bilden: bubinga, bubinga, cocobolo, zebrawood. Bladen är alla fulltång damaskstål. Slirorna kommer göras under augusti. Skicka ett PM om ni behöver en kniv. :-)
Publicerat Juli 30, 20169 yr Författare Mer på gång. Fulltång sanmaiblad med lite olika träslag på skalorna. (Samma som den med snakewood på bilden 11 juli 2015) Lacewood/rosewood/lönn/bocoto/cocobolo.
Publicerat Juni 1, 20178 yr Jag vill köpa en av knivarna av dig - andra bilden längst till höger i ditt inlägg ovan! Skickar dig ett PM så får du beskriva hur betalning och leverans ska gå till. /M
Publicerat Juni 1, 20178 yr Andra bilden kniv nr 2 från vänster köper jag ifall den inte redan är tingad. Visst är det samma kniv på första bilden och kniv nr 3 från vänster. Du får ett PM med mina uppgifter så får du bestämma hur du vill göra med betalning osv.
Publicerat Juni 1, 20178 yr Författare 56 minutes ago Franchi sa: Andra bilden kniv nr 2 från vänster köper jag ifall den inte redan är tingad. Visst är det samma kniv på första bilden och kniv nr 3 från vänster. Du får ett PM med mina uppgifter så får du bestämma hur du vill göra med betalning osv. Den är din franchi. Av knivarna på bild nr 2 återstår nu nr 1 och 3.
Publicerat Juni 7, 20178 yr Detta är en populär post. På 2017-06-01 at 19:21 Maichel sa: Jag vill köpa en av knivarna av dig - andra bilden längst till höger i ditt inlägg ovan! Skickar dig ett PM så får du beskriva hur betalning och leverans ska gå till. /M HAHA! Jag insåg nyss att knivarna ligger i olika ordning eller också är jag mer förvirrad än vanligt. Jag gissar nu, men misstänker att jag köpt kniv nr. 1 på första bilden (kniv nr. 4 på andra bilden i tron att jag köpt kniv nr. 4 på första bilden. Kniven ligger på butiken hemmavid och jag hämtar ut den imorgon - nykter var jag dessutom. Det var jag inte när jag shoppade knivar senast /M
Publicerat Juni 12, 20187 yr Författare Det blir knivslöjd i sommar. Blad från US kom med posten. Skinnerblad som ovan. Är nån sugen på något speciellt träslag så säg till. Knivarna är klara i slutet av augusti.
Publicerat Juni 14, 20187 yr På 2018-06-12 at 20:27 Jr_Moberg sa: Det blir knivslöjd i sommar. Blad från US kom med posten. Skinnerblad som ovan. Är nån sugen på något speciellt träslag så säg till. Knivarna är klara i slutet av augusti. Vad ligger ett sådant blad i för pris?
Publicerat Juni 14, 20187 yr Författare 1 hour ago karelsk blandning sa: Vad ligger ett sådant blad i för pris? Jag säljer dem förädlade med skaft och slida. Färdig att användas. 1200kr.
Publicerat Juni 16, 20187 yr På 2018-06-14 at 20:06 Jr_Moberg sa: Jag säljer dem förädlade med skaft och slida. Färdig att användas. 1200kr. Ok, tänkte bara vad ett sånt blad låg i för pris ca och vars man ingandlar såna. Såg ut riktigt fina.