Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Då var min toppjaktspremiär avklarad...

Featured Replies

Publicerat

Åkte till stugan i Mårdsel för toppjaktspremiär, vid eftertanke så borde jag ha valt klappjakten i Piteå... :- Det öste ner snö både lördag och söndag, lördag såg jag inte en fågel i topp trotts att jag han skidra på två myrar där det brukat vara fågel. Jag åkte hem till syuga släppte ut hunden på en linda bortanför stugan, jag tänkte ta med mig hagelbössan och kulbössan men valde bara kulbössan. Dumt...då vi plumsade i snön på lindan så flög det upp orre efter orre framför mig från snön. :P Hade jag haft med mig hagelbössan hade jag haft möjlighet på minst 15st orrar inom 20 meter. :o. Dag två söndag, ny mark att skidra på. Inte en pippi... :-[ jag åkte tillbaka till stugan, ut med hunden till samma linda (med hagelbössan) inte ett liv. >:(

Så med andra ord...hade nog varit roligare med klappjakt.

(Seger, Beretta med fler, då vi går i väntand tider så var det nog sista chansen för mig till övernattning i stugan på ett tag, där av valet :-)

Publicerat

Det slår aldrig fel, lämnar man hagelbössan hemma så flyger dom framför en som aldrig förr...

Publicerat

Det är då man har en sörmlänsk köttorgel :D

Önskar jag hade en själv,men har hitills fåt nöja mej med en kombi,dock tyngre än tung 8)

Publicerat

Har varit ute med stående hela dan två stånd på ripa inte en smäll. På vägen hem hängde orrarna i björkarna som druvklasar. Om man gått efter vägen med kulvapen hade man fått skjuta massor. Nu sitter man här blöt och frusen efter att ha plumsat i snö en hel dag och funderar om man är riktigt ihopskruvad. Kul är det att se unghundar som jobbar i allafall.

Publicerat
  • Författare

Min wachtel blev helt galen då det flög upp orrar från alla håll och kanter. Vid ett tillfälle lättade det säkert 30-40 fåglar :o från snön. Hunde for som plog på lindan och in i skogen. Där skällde hon fågel i 15 minuter innan hon komtillbaka. :D

Publicerat
Åkte till stugan i Mårdsel för toppjaktspremiär, vid eftertanke så borde jag ha valt klappjakten i Piteå...

Du menar Ersnäs???

själva var man och köpte Tjära idag så man hoppas på en sväng till helgen :P

Publicerat
  • Författare

... ;D...förlåt, ERSNÄS... :)

Publicerat

Otur - på´t igen bara efter barnet har kommit ;D ;D

Publicerat
Har varit ute med stående hela dan två stånd på ripa inte en smäll. På vägen hem hängde orrarna i björkarna som druvklasar. Om man gått efter vägen med kulvapen hade man fått skjuta massor. Nu sitter man här blöt och frusen efter att ha plumsat i snö en hel dag och funderar om man är riktigt ihopskruvad. Kul är det att se unghundar som jobbar i allafall.

Tja Nils Gerhard har du inte ett par skidor det är väl ändå lättare än att skdra än att plumsa i snön!!!!!!!!

Publicerat

För lite för skidor, för mycket för att gå lätt. Dessutom snöade det hela dan. Ska ut någon dag och försöka hitta igen flockarna.

Publicerat

Ingen som fattade mitt skämt om Sörmlänsk köttorgel?

Publicerat

Drilling med andra ord.  ;D Går hellre med två bössor än med ett järnspett.

Publicerat
Drilling med andra ord.  ;D Går hellre med två bössor än med ett järnspett.

OK..... :-[

Fast det finns fina sådana också,bara det att dom kostar skjortan...Har kollat på ett par sådana som jag skulle vilja ha,,,kostar typ från hundra o uppåt :'(

Publicerat

Jagar man på gods där det är både gris, älg, rå, hare och fågel på samma gång så gör sig säkert en trepipig. Men här där man går med bössan i händerna kommer man fort att kunna klia sig under fotsulorna stående. Jag tar en bössa på ryggen och benellin i handen de ggr jag måste ha två vapen. Prislappen på det arrangemanget är lite mera för min börs.

Publicerat

Här uppe kör vi med "Norrlandsdrilling".

En studsare på ryggen, en hagelbössa i handen  ;)

Publicerat
Här uppe kör vi med "Norrlandsdrilling".

En studsare på ryggen, en hagelbössa i handen  ;)

helt rätt :P

Publicerat

--

Publicerat
(Seger, Beretta med fler, då vi går i väntand tider så var det nog sista chansen för mig till övernattning i stugan på ett tag, där av valet :-)

Å det var som f-n..... grattis  :)

Publicerat
  • Författare
(Seger, Beretta med fler, då vi går i väntand tider så var det nog sista chansen för mig till övernattning i stugan på ett tag, där av valet )

Å det var som f-n..... grattis 

Man är ju lite hemlig ibland, beräknas komma med en ny jaktkompis i slutet av denna månad.

Publicerat
Man är ju lite hemlig ibland, beräknas komma med en ny jaktkompis i slutet av denna månad.

Men Hallen då, är det inte lite av en felplanering att få barn denna årstid, el. är det för att Du skulle få vara pappaledig några dagar och fara ut och jagar eftersom Du ska bli pappa nu ??? Är det inte bättre att få dom små liven på vårkanten mars-april istället. ;D

Grattis i alla fall!

:D

Publicerat
  • Författare

Toppjakt+pappaledig ... :D

Publicerat

Blir förhoppningsvis toppjakt till helgen, längtar  ;D

Farsgubben och brorsan var ut igår och spanade lite, dem såg fågel men mest betande hönor som enligt fars beskrivning hade betat som en renflock. Det bådar gott inför helgen  ;)

Publicerat
Blir förhoppningsvis toppjakt till helgen, längtar  ;D

Farsgubben och brorsan var ut igår och spanade lite, dem såg fågel men mest betande hönor som enligt fars beskrivning hade betat som en renflock. Det bådar gott inför helgen  ;)

Ska du ut runt stan, eller blir det i byn?

Publicerat

rosen, blir nog kring stan tror jag.

Ska försöka hinna ut och kontrollskjuta studsarn idag om det inte hinner bli för mörkt  :)

Publicerat
Toppjakt+pappaledig ... :D

Passa på  nu innan  ;D

Är det första?