Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

" en moderator måste godkänna inlägget " ?

Featured Replies

Publicerat

Det kommer upp i en oftast grön ruta ibland för mig och jag undrar alltid varför ???

/P

Publicerat

Förbundets area.. Där bara förbundsfolk får svara..

Publicerat

Läs vilka regler som gäller för vissa areor så blir det väldigt tydligt varför ;)

Jag blev tvungen att ta till den åtgärden eftersom folk gång på gång skrev en massa svar där trots att vi gång på gång har påmint folk om detta.

Den enda ursäkten som möjligen kan finnas är om man använder tapatalk eftersom den inte visar den popup med reglerna när man går in i den arean, men samtidigt så borde man kunna ha koll på vilken area man är i eftersom det är rätt tydligt att man inte får svara i den arean.

Publicerat
  • Författare

Läs vilka regler som gäller för vissa areor så blir det väldigt tydligt varför ;)

Jag blev tvungen att ta till den åtgärden eftersom folk gång på gång skrev en massa svar där trots att vi gång på gång har påmint folk om detta.

Den enda ursäkten som möjligen kan finnas är om man använder tapatalk eftersom den inte visar den popup med reglerna när man går in i den arean, men samtidigt så borde man kunna ha koll på vilken area man är i eftersom det är rätt tydligt att man inte får svara i den arean.

Mao har jag missat nåt " finstilt " ?      jag kanske är trög , men vad är vitsen  ?  är det ett sub forum  för förbundsmedlemmar  i forumet ?  Jag är ingen gammal medlem så jag vet inte hur forumet uppkom och vilken rikting  det skulle ha .

/ P

Publicerat

Nä, det är förbundets area här inne - vissa kallar det "megafonen" eller "piskan" för det är där vi får reda på vad vi ska göra och tycka. Där kan vi dödliga fråga så kommer någon från förbundet (anställd eller förtroendevald) att svara, men diskussioner får vi inte ha där.

Så nej, du har inte missat nått finstilt.

/T

Publicerat

Mao har jag missat nåt " finstilt " ?      jag kanske är trög , men vad är vitsen  ?  är det ett sub forum  för förbundsmedlemmar  i forumet ?  Jag är ingen gammal medlem så jag vet inte hur forumet uppkom och vilken rikting  det skulle ha .

/ P

SJF var inte med från början när forumet startades. Dom har kommit dit på efterhand. Exakt hur det gick till vet jag inte, men jag tror att det genom en av moddarna el. om det var ägaren av detta av detta forum o ett samarbete som gav medlemmarna rätt att ställa frågor m. m. till förbundet.

Någon av moddarna kan rätta mig om jag har fel.

Publicerat
  • Författare

Har efter lite råddande hittat dit och kollat, fast  om jag förstår vitsen med det vete håken ... 

/ P

Publicerat

Instämmer med dig helt o hållet defransson. :thumbsup:

Det är ju bra att inte en sådan tråd blir spamad med en massa onödiga inlägg.

Man kan ju skriva en följdfråga i samma ämne om man har något att fråga någon av SJF representanter, men det är ju upp till dom dom anser en viktig följdfråga.

Publicerat

PMT,

det fungerar väl onekligen mer tvärtom, eller :cool:?

Publicerat
  • Författare

SJF var inte med från början när forumet startades. Dom har kommit dit på efterhand. Exakt hur det gick till vet jag inte, men jag tror att det genom en av moddarna el. om det var ägaren av detta av detta forum o ett samarbete som gav medlemmarna rätt att ställa frågor m. m. till förbundet.

Någon av moddarna kan rätta mig om jag har fel.

Vem är det förresten som står bakom jaktsidan ? Är det en enskild person eller ett företag e dyl ?

/P

Publicerat

Anledningen till varför vi inte vill ha en massa gissningar eller utsvävningar i SJF's area är för att det skall kunna vara en sökbar databas där man kan få svar på sina frågor genom att söka, eller ställa den om det inte redan behandlats, och då kunna lita på svaret eftersom det kommer från folk som har som arbete att jobba med dessa frågorna.

Publicerat

Vem är det förresten som står bakom jaktsidan ? Är det en enskild person eller ett företag e dyl ?

/P

Privat regi.

Publicerat

PMT,

det fungerar väl onekligen mer tvärtom, eller :cool:?

Nja - om det jag hör från en del kretsar stämmer ens bara miktoskopiskt lite så är det fasansfullt lågt till tak i förbundet. Tragiskt nog ska erkännas, men det kommer att ta förbundet 10-15 år att bli av med de kollektivistiska bakåtsträvarna.

Jag lägger mina pesetas på en helt annan organisation så länge det nu dröjer innan fåntrattarna är borta.

/T

Publicerat

Högt till tak vill vi självklart ha. Men nu handlar tråden om vad SJF-arean här tjänar som, och det var det du svarade på ovan.

Vi svarar på frågor och diskuterar vår ställningstaganden med forumister. Men vill forumister diskutera SJF med varandra får man göra det i parallella trådar. Ibland litet knöligt, men jag tycker det funkar hyfsat. Ibland ställs frågor specifikt om hur SJF ställer sig till en viss fråga, vilket vi då försöker förklara. I de lägena är det ingen tvekan i min värld att ni oftare talar om för oss vad vi ska tycka, än tvärtom :wink:. Vilket är precis som det ska vara, men jag blir litet trött när någon påstår att motsatsen gäller.

Publicerat

Fredrik - jag tror du blandar ihop "förtroendevald" med "medlem". De förstnämda säger åt dig vad du ska göra, den andra ska bata betala och lyda.

/T

Publicerat

Håller inte alls med, men det visst du förstås redan. Det fullkomligt dräller av både medlemmar och ickemedlemmar här som talar om för oss representanter vad vi och förbundet borde tycka... jag fortsätter hävda att vi som skriver här snarare försöker förklara varför förbundet intar en viss position, än trycka i halsen på medlemmar och andra att "så borde ni tycka".

Jag har full respekt och förståelse för åsikten att vi har en delvis trög organisation och att det inte alltid är högt till tak. Delvis av skäl du brukar framföra när det gäller klassiska folkrörelser.

Jag tycker den här kanalen funkar dock betydligt mer i den motsatta riktningen, genom att vi som skriver här medvetet och omedvetet tar med oss era argument i vårt dagliga arbete.

Publicerat

Jo, det förstod jag liksom innan du ens skrev det - det är din arbetsgivare, är man inte lojal med den är man snart historia - det gäller i de flesta jobb........ Så oavsett vad du tycker eller tänker så kommer du aldrig att kunna skriva annat.

Vi är nog ganska många som hostat en hel del över AIAX och MR1 - om det inte att är få något kört i halsen så vet jag inte vad som är att "få något kört i halsen"....... Under de åren jag var medlem har det ALDRIG varit frågan om att diskutera ett skit - "styrelsen har tagit fram ett beslut" sedan är den diskussionen över. Om vapenpolicyn har jag aldrig ens hört nämnas på ett enda möte någonsin. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att de förtroendevalda har en in i helvete massa åsikter och diskussioner, men som medlem är det ganska tyst om jag ska vara ärlig.....Som medlem ska man hålla truten och vara lojal!

Nej, förlåt - får några år sedan var det faktiskt en diskussion om en motion - om jaktider på räv i Skåne. Men den gällde mest varför det var olika i norra och södra sverige. Så det var inte en diskussion egentligen. Så visst är medlemsdemokratin i allra högsta grad levande - absolut är den det.

/T

Publicerat

tja, ungefär lika levande som polly

https://www.youtube.com/watch?v=4vuW6tQ0218

Nä, Polly var vid liv när han köpte den....... Demokratin i SJF har aldrig varit vid liv.

/T

Publicerat

ahh, ber om ursäkt för att jag hadde fel , måste ha kommit ihåg scenen fel

Publicerat

Nä, Polly var vid liv när han köpte den....... Demokratin i SJF har aldrig varit vid liv.

/T

Nä, se klippet igen. Anledningen att den satt på pinnen vid inköpet var att den var fastspikad. Papegojan var död från början..,
Publicerat

Nä, se klippet igen. Anledningen att den satt på pinnen vid inköpet var att den var fastspikad. Papegojan var död från början..,

Ja, precis som med förbundet - den verkade ju leva........

/T