Publicerat Februari 16, 201610 yr Blir väl automatiskt så nu när dom inte visas på tv och man ser dom gratis på internet. Dom behöver dra in pengar från andra håll. Men kan hålla med dig lite Mm, man får nog leva med det. Tycker ändå det kändes vara ganska ok nivå på det hela. Däremot så tycker jag inte om att de spärrat vimeo så man inte kan spela upp det hela på sin smarttv/chromecast m.m. Då man nu har produktplaceringar och sponsring i filmerna samt det finns alla möjligheter att länka in till hemsidan från filmbeskrivningar o.s.v. så tycker jag inte man borde förlora på det. (Dessutom gick ju filmerna se från svensk jakt). Tyvärr möttes mitt kontruktivt skrivna mail om saken till jaktlust med ren tystnad!
Publicerat Februari 16, 201610 yr Mm, man får nog leva med det. Tycker ändå det kändes vara ganska ok nivå på det hela. Däremot så tycker jag inte om att de spärrat vimeo så man inte kan spela upp det hela på sin smarttv/chromecast m.m. Då man nu har produktplaceringar och sponsring i filmerna samt det finns alla möjligheter att länka in till hemsidan från filmbeskrivningar o.s.v. så tycker jag inte man borde förlora på det. (Dessutom gick ju filmerna se från svensk jakt). Tyvärr möttes mitt kontruktivt skrivna mail om saken till jaktlust med ren tystnad! Jag kan då streama avsnitten till tvn via min Apple TV!
Publicerat Februari 16, 201610 yr Jag kan då streama avsnitten till tvn via min Apple TV! Kanske via att klona från datorn, men inte på det sätt som man gör normalt numera, låta tvn eller den andra enheten ta emot videon direkt från nätet. Klona datorn belastar ditt interna nätverk kraftigt och gör att du måste ha dator igång som jobbar. Jag kan t.ex. inte göra det hemma hos mig utan att det hackar då jag har för många konkurrerande nät i hyreshuset för att konstant få sådana hastigheter som krävs. Då är det väldigt praktiskt att bara skicka info om videoströmmen till tvn istället. Vimeo har som sagt inbyggt stöd för detta. Funkar t.ex. jättebra när man köper film digitalt som t.ex. jaktfilmerna från lindrothnordin, bara starta vimeoappen och välja filmerna man hyrt. Jaktlust har dock stängt av den möjligheten.