Publicerat Augusti 6, 201510 yr Detta är en populär post. Har hittills skjutit tre rävar sen 1/8 jag har haft hyfsat flyt[emoji41] Ska snart börja släppa valpen (grå/wachtel) dryga året gammal hoppas poletten trillar ner! Verkar finnas några att träna på iallafall... Detta kortet kom i kväll Sköt signes första vilt en grävling i natt[emoji2] riktigt skoj! Dock är grävlings beståndet intakt där förra bilden togs med åtelkameran[emoji41]
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Dubbelpost... fattar inte riktigt tappatalk än. Sent using Tapatalk 2
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Gissningsvis en till fyra/fem (2 vuxna och 2-3 årsungar), kanske ännu mer. Skickat från min D6503 via Tapatalk Vakar du grimbart i gryningen oxå? Skickat från en hederlig stationär PC
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Sköt signes första vilt en grävling i natt[emoji2] riktigt skoj! Grattis!!
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Vakar du grimbart i gryningen oxå? Skickat från en hederlig stationär PC Det har jag inte gjort än, mest för att jag är för morgontrött för det [emoji6] Men dem ska ju tillbaks till grytet någon gång så det borde ju vara minst lika bra som på kvällen. Men då är det nog att vara på plats i absolut första ljuset som gäller. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 12, 201510 yr En grävling i fällan idag:) Hade betat med krusbärsrester som blev över efter saftkok..ett bra selektivt bete för att undvika katter..tre dygn tog det innan grävlingen gick i..rätt bra med tanke på att jag ställt ut fällan och gillrat samtidigt. .alltså ingen inmatning.
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Snickrade ihop en småländsk rävfälla i helgen av embalagerester från när vi bytte ladugårdstak. Vi får väl se när den börjar fånga.
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Och igår vart det en räv när jag tänkte skjuta grävling vid ett gryt som ligger allt för nära vägen för att jag skall våga släppa vorstehn: http://lipoptena.blogspot.se/2015/08/rav-istallet-for-gravling.html
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Detta är en populär post. Har blivit två grävlingar för Edvin, min.gråhund på 15-16månader. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 30, 201510 yr Blev två stycken inatt för kompisens hund :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat September 8, 201510 yr Författare Har gått trögt här. 2 grävlingar har det blivit och har det kämpigt att komma ut en gång i veckan då det är en hel del jobbande. Fällan har inte gett något alls och endast en räv har jag fått i backen vid hönsgårdarna.
Publicerat September 28, 201510 yr Det satt en skapligt stor Grävlinghona i nätfällan igår fångad på rester av rökt rådjur , den andra grävlingen för säsongen. Den första satt i en nybyggd fälla gjord av virke från mitt gamla hustak (råspont )som senast var betad med resterna från en kräftskiva De går i på lite udda prylar verkar det som. I övrigt så går predatorjakten lite trögre i år kan bero på att jag bommade en räv och skrämde ytterligare en
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Fick äntligen grävlingen hos grannen! :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 25, 201510 yr En Rävhona gick i den Värmländska tunneln häromdagen! Tillsammans med den räv som jag sköt i Älgveckan så har det börjat ordna till sig med predatorjakten Att fullmånen glöder har tyvärr inte hjälpt mig för jag har för många undanflykter på att ta mig i kragen och göra en sittning i kojan Åteln är i gång så jag borde definitivt göra det medan Grävlingarna rör sig. Men!! Mycket jobb hemma Mycket jobb på jobb En gigantisk samling navelludd som måste hållas efter samt att skosnörena är dåligt knutna Det finns ingen hejd på´t