Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Luftgevär till grabben - Det bidde en FX Cyclone - Hjälp sökes!

Featured Replies

Publicerat

Pumpen ska ha något filter tror jag..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Svar 60
  • Visningar 16,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag gav 6500:- för min på WB. /Mike

• Tjörnbon
    Tjörnbon

Min fx verminator är mycket liten och smidig. Precision har den och jag gav 6 tusenlappar för den med ett bra sikte från Hawke monterat så kolla begagnat marknaden först.

• Du ska kunna greppa tuben på bössan och helt enkelt skruva av den.. det svåra är att få tag bra nog då pipan är i vägen. Jag har för mej att om du får loss systemet ur kolven/stocken så finns ett stäl

Publicerat

Wizard - vad åtgärdade Du så att det gick att pumpa med pumpen?

Publicerat
  • Författare

Ventilen satt fast av någon anledning och ville aldrig öppna när jag pumpade så jag skruvade av frontpluggen och sen skruvade av muttern som höll fjädern och ventilen på plats och så satte jag fingret ovanpå ventilen, kopplade in pumpen och pumpade två drag, sen öppnade ventilen och jag kunde montera ihop tuben igen.

Första försöket efteråt så ville det inte fungera som det skulle så jag har fipplat en del med pumpen också men när jag upptäckte i går att luften gått ur bössan så testade jag att pumpa igen och då gick luften i utan att det blev stopp med pumpen - men nu läcker ju skiten ur igen så oavsett är det ju inte bra men det känns som att delarna har börjat röra på sig i alla fall... ;)

Publicerat

Är det bössan som läcker nu?

I så fall är det nog ventilen jag pratade om tidigare.

Uppgradera...

Med vänlig hälsning John

Publicerat

Finns även dammpluggar att köpa som skyddar fyllnippel och fyllhål.

Publicerat

Det sitter en "åfyhelvetevadliten" O-ring i fyllventilen i tuben på flaskan som du förmodligen behöver byta... Jag har bytt min en gång och det e lite pilligt då den är svår att få bort utan att repa nippeln som den sitter på...

• 2 weeks later...
Publicerat

Nå hur går det?

Har grabben (och du [emoji6]) fått skjuta något?

Skickat från min iPhöne

Publicerat
  • Författare

Har haft det fullt upp med annat så jag har inte lyckats ta mig iväg till någon som kan 1 fixa vapnet och 2 sälja mig en tub och fyllkit, och grabben har påpekat detta ett par gånger nu men eftersom barnen har varit sjuka i omgångar så vet de också varför det inte hänt än...

Ganska surt faktiskt att det skulle jävlas när man slog på stort och köpte ett av de dyrare gevären men när allt är fixat lär det nog flyta på riktigt bra, och geväret är sjukt trevligt att hålla i med tanke på att det inte väger någonting alls!

Publicerat

Om du vill så skicka hit bössan till mig så fixar jag den, kostar dig enbart frakten hit å tebax.

(Du kan få referenser om du känner att jag kanske är en skummis ;) )

Publicerat
  • Författare

Om du vill så skicka hit bössan till mig så fixar jag den, kostar dig enbart frakten hit å tebax.

(Du kan få referenser om du känner att jag kanske är en skummis ;) )

Det var ofantligt snällt av dig! :wub:

Jag skall plocka av frontdelen igen i morgon om jag mår lite bättre för att ta mig en titt hur det ser ut för förra gången visste jag inte att det satt en packning på/under fyllventilen. Det kan ju vara så enkelt att man bara behöver justera till den delen, men annars tackar jag för erbjudandet!

Skulle det räcka med att skicka bara tuben? Det blir ju lite mindre för Nordpost att ha sönder tänker jag för de har inte världens bästa track-record hos mig om man säger så...  :dry:

Publicerat

Funkar även att bara skicka tuben.