Publicerat November 8, 200619 yr Skall jaga småvilt med min wachtel fre-sön. Så skoj. Någon som bor i närheten?
Publicerat November 8, 200619 yr Hej, Stora Mellösa ligger ca en timme norrut från mig, har förökt få tag i jaktmark i de krokarna. Väldigt fin natur i det området, det borde finnas kronhjort i de trakterna? Skitjakt / Kalle
Publicerat November 8, 200619 yr Författare Hej,Stora Mellösa ligger ca en timme norrut från mig, har förökt få tag i jaktmark i de krokarna. Väldigt fin natur i det området, det borde finnas kronhjort i de trakterna? Skitjakt / Kalle Javisst finns det kronhjort, så även dovhjort.Främst är det rådjur vi ska jaga. Kameran är nedlagd. Håll koll nästa vecka. Tyvärr finns det ingen dator där jag ska bo.
Publicerat November 8, 200619 yr Hur stor är marken du ska hänga på i tre dagar ? .. Vilken lyckost !! Jag bor ca 1 h därifrån. .Glömm inte bilderna nu om fler har påminnt om .. vi andra vill också uppleva lite grann ! :D::D Skit jakt ! Mvh
Publicerat November 9, 200619 yr Författare Hur stor är marken du ska hänga på i tre dagar ? .. Vilken lyckost !!Jag bor ca 1 h därifrån. .Glömm inte bilderna nu om fler har påminnt om .. vi andra vill också uppleva lite grann ! :D::D Skit jakt ! Mvh Hej.Jag vet inte hur stor markena är. Det är flera områden. Gott om vilt har det varit sista gångerna jag varit där. Det finns nog en tråd om det (Jakt i Örebro..) MVH B
Publicerat November 9, 200619 yr Hej.Jag vet inte hur stor markena är. Det är flera områden. Gott om vilt har det varit sista gångerna jag varit där. Det finns nog en tråd om det (Jakt i Örebro..) MVH B Skitjakt på Dig Gubbe!
Publicerat November 13, 200619 yr Författare 4 rådjur första dagen.. 3 rådjur andra dagen.. Kanontrevligt. Gott om vilt. Lite bilder kommer senare.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Mitt pass första dagen. Robert har gått in i Runes dunge med Dorran.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Fikarast. Passa på att kolla in Hasse Bromées snygga sidoräcke i trä på sin nya Pick-Up... : ;D ;D ;D
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Robert från Wilhelmina. Hasse från Tärnaby. Robert från Piteå.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Ett av de pass jag stod på. Doris gör ett strålande jobb med några djur där inne. Jag hör drevet komma mot mig flera gånger.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare En Pick-Up är nog den perfekta jaktbilen.. All utrustning kunde lätt fraktas här. (Notera även här de snygga trä räckena...eller hur Hasse )
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Dags att ta hand om viltet.. Samuel, Robban och Robban fixar lätt jobbet.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare På kvällarna äter vi gott, pratar om livets mening och har allmänt mycket trevligt. (Här kan ni även skymta min gullegris Alex. Enda kortet på honom. Kolla under stolen ;D )
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Dorran hjälper mig med lite vapenvård efter kvällens Pyrschjakt
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Vi får några djur till. Några efter min hund Alex, samt ett som jag skjuter efter en tryckjakt som genomfördes av Magnus och Peter. (Magnus & Peter samt labben har tyvärr inte hamnat på bild denna resa.. De hjälpte till att arrangera jakten tillsammans med JB) Totalt fällde vi 7 rådjur på två dagar. (Sen tyckte vi det var nog och avbröt jakten..) Såg även gris, dov och kron. Här är jag och JB.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Väl hemma återstår bara det tråkiga... Persedelvård! ;D (Tack till alla inblandade. Mycket trevligt arrangemang.)