Publicerat Augusti 17, 201511 yr Hej, Har en Browning Gti Ultra Sporter Plus, NY i tillverkningsnumret vilket jag tror ska motsvara tillverkningsår 1992. Jag har ägt den sen 2003 och inte avlossat många skott med den. Vill avyttra den, men osäker på värde? Tacksam för input. Hls Jacob
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Jacob, jag betalade 14 tkr för en GTI, dvs samma som din med 81 cm pipor, det var förra våren och den var och är något mer nött än din. /Christian
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Hej, Har en Browning Gti Ultra Sporter Plus, NY i tillverkningsnumret vilket jag tror ska motsvara tillverkningsår 1992. Jag har ägt den sen 2003 och inte avlossat många skott med den. Vill avyttra den, men osäker på värde? Tacksam för input. Hls Jacob Välkommen till forumet Vilken piplängd?, portade pipor? och den har choker gissar jag? Lägg ut lite fler bilder så blir jag gladare /M
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Författare Välkommen till forumet Vilken piplängd?, portade pipor? och den har choker gissar jag? Lägg ut lite fler bilder så blir jag gladare /M Tack! Lägger lite fler bilder i ursprungs posten. Pipor 71cm. Chocker ja. sitter 2 chocker i med 4 streck (Imp cyl?) har sen 1 av varje av nedan. Plus Mod, 3 streck. Imp Mod, 2 streck. Cyl. Imp Cyl, 4 streck. Full, 1 streck. Har även låda/väska till bössan.
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Jag ska inte ha ngn ny bössa men även jag blir sugen.. vafan är det med dessa jävla spett???
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Det är rätt version med 28" (eller 27.5" om man skall vara helt korrekt) piplängd. Synd bara att någon har besudlat den med något märkligt neonfärgat korn på pipan... Bössan är tillverkad av FN i Belgien och var Brownings defacto lerduvekrossare under 90-talet och hade precis som dåtidens B325 Sporter chopperlumppipor och Invector Plus chokesystem, samt Backbored. Många gnällde över att den sparkade lite väl mycket på fitasc scenen med 36g laddningar eftersom bössan vägde mindre än en B325 och den krävde regelbunden service då lådan kunde börja glappa en smula, men det var ju bara normalt när man hivade igenom ett par hundra tusen smällar på övning och tävling! I mina ögon är det bland det bästa man kan hitta med Brownings logo på ett hagelgevär men som marknaden ser ut i Sverige så är nog en sådär 14k max vad man får för en slik bössa i bra skick. De senare modellerna man tillverkade under samma namn "GTi" kunde variera en del i utformning och piplängd men de hade inte chopperlumppipor. Detta är originalet så att säga. Det fanns även en "dammodell" med texten i röd färg, som när den blektes snarare blev rosa, och det var oftast i trap modell med portade pipor, men som sagt, det tillverkades lite olika varianter efter denna modellen innan man tog en paus och senare kom på XT, GTS och vad nu alla de modellerna hette... Mycket trevlig bössa!!!
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Jag ska inte ha ngn ny bössa men även jag blir sugen.. vafan är det med dessa jävla spett??? jag sa åt dig att det är farligt att pilla på den
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Det är ju sjukt, tur att jag brände skattepengarna på sikte [emoji15] det ända som stör mej är den breda spången och möjligen vikten.. Sen är den även för fin för mej.. [emoji34] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 17, 201511 yr Jag är själv kluven huruvida jag skall skaffa en kaliber 12 igen eller om jag skall satsa på en kaliber 20 bock framöver... Det går inte en dag utan att jag ångrar att jag sålde min GTi, men å andra sidan har den ju använts och det gjorde ju inte min där den stod i vapenskåpet.
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Författare Det är rätt version med 28" (eller 27.5" om man skall vara helt korrekt) piplängd. Synd bara att någon har besudlat den med något märkligt neonfärgat korn på pipan... Bössan är tillverkad av FN i Belgien och var Brownings defacto lerduvekrossare under 90-talet och hade precis som dåtidens B325 Sporter chopperlumppipor och Invector Plus chokesystem, samt Backbored. Många gnällde över att den sparkade lite väl mycket på fitasc scenen med 36g laddningar eftersom bössan vägde mindre än en B325 och den krävde regelbunden service då lådan kunde börja glappa en smula, men det var ju bara normalt när man hivade igenom ett par hundra tusen smällar på övning och tävling! I mina ögon är det bland det bästa man kan hitta med Brownings logo på ett hagelgevär men som marknaden ser ut i Sverige så är nog en sådär 14k max vad man får för en slik bössa i bra skick. De senare modellerna man tillverkade under samma namn "GTi" kunde variera en del i utformning och piplängd men de hade inte chopperlumppipor. Detta är originalet så att säga. Det fanns även en "dammodell" med texten i röd färg, som när den blektes snarare blev rosa, och det var oftast i trap modell med portade pipor, men som sagt, det tillverkades lite olika varianter efter denna modellen innan man tog en paus och senare kom på XT, GTS och vad nu alla de modellerna hette... Mycket trevlig bössa!!! Stort tack för info och prisuppskattning!
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Författare Vart i landet finns den? Bor i Sthlm, bössan kan givetvis skickas över landet om så önskas.
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Hur jävla många bössor ska du ha??? Hugg du, jag ska inte köpa bössa nu och har egentligen inget behov.. Så då köper du den, blir omedelbart av med den och får skjuta 325:a igen?
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Vadå han? Det är frun som tar dem. "Så då köper du den, blir omedelbart av med den och får skjuta 325:a igen?"
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Fan.. något som spökar i minnet, köpte han inte ett annat järn som passerade händerna nyligen?
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Jo, han köpte väl en gti som passade hustrun bättre och fortsatte skjuta 325.
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Alltså..först köpte han en 325..den snodde Susanne. ..sen köpte han en portad gti..den snodde Susanne. ..köper han denna också så vet vi var den hamnar;) /Mike
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Detta är en populär post. Men jag har ju en liten son också :-) ska han verkligen behöva skjuta Berett den stackarn.
Publicerat Augusti 18, 201511 yr Detta är en populär post. Jag har i natt genomgått en inre kris av denna tråden och jag skall inte sticka under stolen med att jag är sugen på att göra en "undo" och sätta en GTi Ultra Sporter i vapenskåpet igen för det är tveklöst den bästa hagelbock jag har ägt i mitt liv! Avsevärt trevligare att skjuta med än både Krieghoff och Perazzi om du frågar mig. Jag kör ju bara med kaliber 20 i dag, vilket fungerar lika bra på fältjakten, men nu har det kommit mer gås och då är valet en riktig bock igen eller om man skall skaffa ett "järnspett" kamrad i 12/89 i stället? Mitt problem när det kommer till vapen är ju mitt pedantiska vapenvårdande och tvi och ve om det skulle bli ett märke på något av mina vapen. Hade en Remington pump innan som "järnspett" som enbart var till att förbrukas och den var trevlig att ha med sig när det spöregnade eller man klättrade omkring i stenrösen och liknande... Fasiken om inte jag också är spekulant på denna bössan ändå?...