Hoppa till innehåll

Ny hundfundering!


cocktail

Recommended Posts

1 minute ago faxe sa:

Jag trodde att det skulle komma typ. Att det behövs minst 6 st för att fixa det 1  ...... gör:lol:.

Jo, men det är ju uppenbart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Det händer alltid en massa grejer med dessa jyckar!!

Jag inbillar mej att med dessa gynnare så ska man vänta med apportering osv tills man fått dem att fatta att klövdjur är skoj och spår. Annars lär de sig att allt kul börjar med att husse skjuter ngt vilket påverkar söket kraftigt negativt. Det kan gott och väl vara så att jag hade dåliga erfarenheter av rasen och jakten, min hade kasst sök men jagade bra när han väl reste ngt. Apportering och lydnad var aldrig ngt problem.. 

Riktig roliga hundar oavsett!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har helt rätt, jag var lite för rädd att han inte skulle funka till apport och började apportera typ från dag ett. Sen har jag lite dåligt tålamod att sitta still även om jag har erfarenhet av stövare så gick mycket i skog med honom. Gick lite jaktprov i början men han hade så dåligt sök (vilket beror på mig) och gav upp klövjakten då det inte funkade som jag ville.

det roliga är att alla kullsyskon är väldigt duktiga klövhundar men funkar inte till apport😁 så det är nog kanske mer med wachtel än många andra raser att man får den hund man förtjänar och de lär sig snabbt vad som krävs för att bli belönade i mitt fall ska det smälla under bössan😊

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Wachtelhundar verkar bara kunna ha en sak i huvudet antingen eget sök och klövdjur eller apportsök och hämta döda fåglar <_<

Jävligt skumt, en av de topp tre hundar jag jagat med är en wachtel.. han fixade att resa änder och hämta en och annan. Ingen stjärna på något sätt men söte jesus vilken jävla drömhund på klövdjur! 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...