Jump to content

Bra rödpunktsikte

jösse93
 Share

Recommended Posts

Tjena är på jakt efter ett rödpunktsikte till gamla husqvarnan med flaggsäkring. Sitter vad jag tror det är den första aimpoint som kom.

Är det bara aimpoint som gäller eller finns det något annat som funkar. Vill inte betala 5-6 tusen. Mvh

Om du bestämmer dig för ett sådant har jag kvar en moddad bas som sänker montaget med nästan en cm. Passar om det är en gammal Husqvarna.

Bilder finns: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/43275-docter-sight-iii-sänkt-montage/#entry716555

Jag har sålt bössan och siktet, basen finns kvar i en låda här tror jag.

• 1 month later...

Lånar den här tråden för samma fråga. Väntar på en HVA 1651 i 358norma mag. Funderar på att montera ett rödpunkt till den. Är det Aimpoint som leder utvecklingen eller finns det alternativ? Tittar på ett hunter med 34mm tub. Hur är mörkerseendet genom ett sådant? Alternativet ett lågförstorande kikarsikte med så långt ögonavstånd som möjligt. Kalibern är inte helt snäll att skjuta med och kikarsiktet hugger efter husse varje skott.

Lånar den här tråden för samma fråga. Väntar på en HVA 1651 i 358norma mag. Funderar på att montera ett rödpunkt till den. Är det Aimpoint som leder utvecklingen eller finns det alternativ? Tittar på ett hunter med 34mm tub. Hur är mörkerseendet genom ett sådant? Alternativet ett lågförstorande kikarsikte med så långt ögonavstånd som möjligt. Kalibern är inte helt snäll att skjuta med och kikarsiktet hugger efter husse varje skott.

Tog kombin en gång när jag skulle vaka räv. Fullmåne och hyfsat ljust ute med det var ingen hit att vaka med rödpunkt. Sen vet jag inte om de andra är bättre men mitt aimpoint Fungerade inte på natten

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...